وبلاگ باریژان
0

20 مدل بهترین لوسیون بدن ایرانی و خارجی در سال 2024

بهترین لوسیون‌های بدن
بازدید 114

در پی داشتن پوستی بی‌عیب و نقص و تغذیه‌شده، صنعت زیبایی جهان به‌طور مداوم در حال پیشرفت است و پیوسته مجموعه‌ای از محصولات مراقبت از پوست را معرفی و عرضه می‌کند. بدون در نظر گرفتن روتین مراقبت از پوست روزانه، همه مردم به یک لوسیون بدن نیاز دارند که بعد از دوش گرفتن، قبل از خواب، پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا زمانی که با خشکی پوست مواجه می‌شوند، از آن استفاده کنند. در کنار محصولات متعددی که روزانه برای مراقبت از صورت استفاده می‌کنید، تنها یک لوسیون برای پوست بدن کافیست تا شرایط ایده‌آل را برایتان به ارمغان بیاورد.

اگر در اینترنت به دنبال بهترین لوسیون بدن باشید، معمولاً در بین برندهای خارجی با اسامی گوناگونی مانند Necessaire، Lubriderm، Vaseline، CeraVe، Nivea، Jack Black، Jo Malone و Eucerin مواجه می‌شوید. در بین برندهای ایرانی نیز نام‌هایی نظیر برگامیا، ویتالیر، الوینا، نئودرم، دکتر ژیلا، سینره، سی گل، کالیستا و آردن دیده می‌شوند. البته این لوسیون‌ها ازلحاظ کیفیت، فرمولاسیون، اثربخشی و قیمت باهم متفاوت هستند و شما باید بر اساس نیاز و بودجه خود، بهترین مارک لوسیون را انتخاب کنید.

لوسیون بدن یک محصول ضروری مراقبت از پوست روزانه است که نقشی اساسی در حفظ سلامت و شادابی پوست شما ایفا می‌کند. لوسیون فراتر از یک محصول آب‌رسان است که با هدف بازسازی و تقویت بزرگ‌ترین پوست بدن فرموله می‌شود. تأمین رطوبت، مقابله با شرایط آب‌وهوایی نامساعد و محافظت از پوست در برابر آسیب‌های محیطی ازجمله مزایای این محصول هستند. نقش لوسیون برای پوست بسیار مهم و گنجاندن آن در روتین مراقبتی روزانه ضروری است. این محصول تضمین می‌کند که پوست شما برای سال‌های طولانی از زیبایی، لطافت، شادابی و سلامت کامل بهره ببرد.

پیش از پرده‌برداری از 20 لوسیون برتر ایرانی و خارجی، ابتدا لازم است که کمی در مورد اهمیت لوسیون و مزایای استفاده از آن بدانید.

مزایای مهم لوسیون برای پوست

مصرف لوسیون یکی از اقدامات اولیه در رژیم مراقبت از پوست است. لوسیون‌ها برخلاف محصولاتی مانند کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها، اغلب بافت آبکی و بسیار نازکی دارند و معمولاً در یک دسته‌بندی جداگانه از محصولاتی که ذکر کردیم، قرار می‌گیرد. فارغ از تفاوت‌های لوسیون با سایر محصولات پوستی، در اینجا به معرفی مهم‌ترین مزایایی می‌پردازیم که بهترین لوسیون بدن برای شما به ارمغان می‌آورد:

آبرسانی پوست خشک

پوست بدن براثر آب‌وهوا و شرایط اقلیمی سخت، دچار خشکی می‌شود. افرادی که در این نوع آب‌وهوا زندگی می‌کنند، باید از لوسیون به‌طور منظم (شاید حتی روزانه) استفاده کنند. پوستی که براثر باد، سرما یا گرما ترک‌خورده یا خشک‌شده، تنها با محصولی تخصصی مثل لوسیون بدن بهبود می‌یابد. برخی افراد هم به‌طورکلی پوست حساسی دارند که بدون توجه به شرایط آب‌وهوایی، دچار خشکی و تحریک می‌شود. یک لوسیون تخصصی برای رفع این مشکل هم می‌تواند به شما کمک کند.

بهبود بخش های زبر پوست

حتی افرادی با پوست معمولی و چرب هم با مشکل زبری در بعضی از بخش‌های بدن مانند زانو، پاشنه پا و آرنج مواجه هستند. یکی از مزایای لوسیون برای پوست، از بین بردن این زبری‌ها و ایجاد پوستی صاف، نرم و یکدست است. برای این منظور، یکی لوسیون پوست ترمیم‌کننده تهیه‌کرده و بعد از حمام یا پیش از خوابیدن به بخش‌های موردنیاز بمالید.

بهبود پینه

اگر شغل شما به‌گونه‌ای است که زیاد روی پا هستید، احتمال بروز پینه‌های دردناک و آزاردهنده بر روی پاهایتان زیاد است. یک لوسیون بدن مرطوب‌کننده می‌تواند این نواحی را انعطاف‌پذیرتر و به شما کمک کند تا پوست مرده را از بین ببرید. بااین‌حال اگر پینه‌های شما با تغییر رنگ، تورم و رگه‌های قرمز همراه شدند، حتماً با یک پزشک مشورت کنید و از درمان‌های تخصصی بهره ببرید.

خواص ضد پیری و تولید کلاژن

مصرف مداوم لوسیون به بهبود چین‌وچروک‌های پوست بدن کمک می‌کند. دسته‌ای از لوسیون‌ها که حاوی مواد اولیه ضدپیری نظیر کراتین هستند، فوایدی از قبیل جوان‌سازی پوست را برایتان به همراه دارند. این لوسیون‌ها حاوی عناصر ضروری برای تولید کلاژن هستند تا سلامت و جوانی طبیعی پوست را بازگردانند. مصرف لوسیون، سلول‌های جدید را ترغیب می‌کند تا سریع‌تر تولید شوند و درخشش، سلامت و شادابی را به پوست هدیه می‌دهد.

احساس و رایحه دلپذیر

کمتر کسی پیدا می‌شود که احساس عالی لوسیون‌های کرمی بر روی بدن خسته خود را دوست نداشته باشد. از حس آرامش‌بخش لوسیون بر روی پاها، بازوها، کمر و دیگر بخش‌های بدنتان لذت ببرید. بسیاری از فروشگاه‌های محصولات پوستی، لوسیون بدن را با رایحه‌های متنوعی عرضه می‌کنند تا شما بر اساس سلیقه خود، یک رایحه دلپذیر را انتخاب کنید.

شاید همیشه اولین انتخاب، بهترین انتخاب نباشد؛ اما پس از مدتی استفاده از لوسیون برای پوست، رایحه و مدل سازگار با شخصیت و نیازهایتان را پیدا می‌کنید.

آرامش بخش

حتی اگر پوست شما خوش‌فرم است و هیچ نیازی به مرطوب و تقویت شدن با لوسیون ندارد، بازهم ماساژ بدن را با لوسیون معطر روی دست‌ها امتحان کنید. همچنین می‌توانید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که در حین استفاده گرم می‌شوند و این گرما را به بدن شما انتقال می‌دهند. ماساژ بدن با لوسیون را به دست‌ها محدود نکنید و برای بخش‌های دیگری مانند کمر و پاها نیز از آن بهره ببرید. بدون تردید، این تجربه به کاهش درد، از بین رفتن استرس و تقویت اندورفین کمک می‌کند و برای شما احساس خوبی به همراه خواهد داشت.

نرم کردن بخش های سفت و زمخت پوست

شستن ظروف، تماس پوست با شوینده‌های لباس و ظروف، اصلاح بدن با تیغ، شنا در آب کلردار و مواردی از این‌ قبیل، پوست شما را سفت و زمخت می‌کنند. بدون توجه به سن یا سبک زندگی شما، لوسیون بدن می‌تواند برای رفع این مشکلات معجزه کند تا زندگی به‌مراتب راحت‌تر و دل‌پذیرتری را تجربه کنید. همیشه یک بطری لوسیون در منزل داشته باشید تا بعد از استحمام، شستن ظروف، استفاده از مواد شیمیایی و… از آن برای نرم و مرطوب کردن پوستتان استفاده کنید.

روشن کنندگی پوست

بهترین لوسیون بدن برای خانم ها می‌تواند مدلی باشد که ضمن آب‌رسانی یا کمک به رفع چین‌وچروک، به رنگ پوست آن‌ها درخشندگی می‌بخشد. برای این منظور باید از لوسیون‌هایی استفاده کنید که خاصیت روشن‌کنندگی و ضد لک دارند و هم‌زمان به رفع مشکلات و بهبود وضعیت ظاهری پوست کمک می‌کنند. این نوع لوسیون‌ها با از بین بردن بافت و سلول‌های مرده پوست، باعث رشد سلول‌های جدید می‌شوند تا پوست شما زیباتر و شاداب‌تر شود.

در کنار این مزایای کم‌نظیر، مصرف لوسیون به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کرده و همچنین از پوست در مقابل تابش آفتاب محافظت می‌کند. از طرفی لوسیون ضد آفتاب یکی از انواع لوسیون‌های بدن بوده که برای مواقعی الزامی است که از منزل خارج می‌شوید و بدن شما در معرض اشعه‌های آفتاب قرار می‌گیرد.

گاهی اوقات به دلیل تنوع گسترده لوسیون برای پوست، انتخاب بهترین لوسیون بدن کمی سردرگم‌کننده و مشکل می‌شود. زمانی که فهرستی از لوسیون‌های برتر ایرانی و خارجی که با دقت فراوان گلچین و معرفی‌شده‌اند را در اختیار داشته باشید، انتخاب بسیار حرفه‌ای‌تر و آسان‌تر می‌‎شود. در همین راستا، تعدادی از بهترین لوسیون‌های خارجی و ایرانی را در ادامه معرفی کرده‌ایم:

12 مدل بهترین لوسیون بدن خارجی

معتبرترین برندهای تولیدکننده محصولات مراقبت از پوست در جهان، پیوسته در حال بهبود و ارتقای محصولاتشان هستند تا از یکدیگر سبقت بگیرند. این موضوع در مورد لوسیون برای پوست بدن هم صدق می‌کند و در حال‌ حاضر ده‌ها لوسیون با کیفیت عالی در بازار وجود دارند. برای اینکه انتخاب از بین انواع لوسیون بدن خارجی را برایتان ساده‌تر کنیم، در اینجا تعدادی از بهترین‌ها را آورده‌ایم:

لوسیون بدن Necessaire

برای بهره‌مندی از یک فرمولاسیون بدون اسانس که فواید آن فراتر از آب‌رسانی باشد، لوسیون نسسر (Necessaire) بهترین انتخاب است. این محصول چندمنظوره است و به‌طور هم‌زمان می‌تواند پوست را مرطوب، تقویت، سفت و درخشان کند. اگر می‌پرسید که چطور این توانایی را دارد، فقط کافیست نگاهی به مواد اولیه آن بیندازید! جای تعجب ندارد که این محصول با فرمولاسیون حاوی ویتامین‌های A، E و C، نیاسینامید، شی باتر و پپتایدها باعث بهبود آب‌رسانی، شفافیت، نرمی و تغذیه اصولی پوست بدن شود.

بهترین لوسیون بدن

از طرفی آزمایش‌های متعدد بر روی لوسیون بدن Necessaire نشان داده‌اند که این محصول سرعت جذب بسیار بالایی دارد و هیچ‌گونه احساس چربی و چسبندگی ایجاد نمی‌کند. شما می‌توانید این لوسیون را به بدن بمالید و چند دقیقه بعد شلوار جین بپوشید و از منزل خارج شوید! این لوسیونِ فاقد اسانس با جذب سریع، برای انواع پوست مناسب است. از طرفی اگر پوست شما به آب‌رسانی احتیاج دارد، ما این محصول را به شما توصیه می‌کنیم.

مزایا معایب
• فاقد اسانس
• بازیابی سد پوستی
• سفت کردن پوست
• ایجاد سوزش بعد از اصلاح موهای زائد بدن

لوسیون بدن و صورت CeraVe

یکی از لوسیون‌های مقرون‌به‌صرفه که برای پوست‌های معمولی تا خشک مناسب است و امکان استفاده روزانه از آن وجود دارد، لوسیون صورت و بدن سراوی (CeraVe) است. این محصول فرمولاسیون ملایمی دارد و ازاین‌رو باعث بروز حساسیت‌های پوستی و آلرژی نمی‌شود. از طرفی نسخه حاوی SPF 30 این لوسیون نیز در بازار وجود دارد تا شما را برای حضور در فضای باز و قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب نیز آماده کند. لوسیون CeraVe با مواد اولیه‌ای نظیر هیالورونیک اسید و سرامیدهای ضروری فرموله شده که این مواد کمک بزرگی در راستای مرطوب کردن پوست هستند.

قدرت آب‌رسانی این محصول تا حدی بالاست که اگر آن را روی بخش‌های خشک پوست بمالید، فرآیند تأمین رطوبت به‌سرعت آغاز می‌شود. از طرفی لوسیون سراوی بافت بسیار سبکی دارد و پس از مصرف آن، احساس چربی یا سنگینی نخواهید داشت. ازآنجایی‌که این محصول بر روی حیوانات آزمایش می‌شود، ممکن است موردپسند برخی حامیان حقوق حیوانات نباشد! شاید CareVe ارزان ترین لوسیون بدن موجود در بازار نباشد، اما گزینه‌ای باکیفیت و اقتصادی به شمار می‌آید.

مزایا معایب
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• فاقد اسانس و بوی شدید
• بطری پمپی برای استفاده آسان
تولید با شیوه تست حیوانی

لوسیون بدن Vaseline مدل Intensive Care Cocoa Radiant

برای کسانی که بودجه کمی دارند و درعین‌حال تمایل دارند که از یک لوسیون خوشبوی خارجی استفاده کنند، لوسیون برند وازلین (Vaseline) مدل Intensive Care Cocoa Radiant گزینه ایده‌آلی است. این لوسیون با وازلین (ژل نفتی) و کره کاکائو فرموله‌شده و بیشتر مناسب پوست‌های خشک است. ترمیم پوست‌های آسیب‌دیده و حفظ رطوبت درون بافت پوست ازجمله مزایای این محصول به شمار می‌آیند.

لوسیون بدن Vaseline به‌هیچ‌عنوان حالت چربی یا چسبندگی ندارد و ازاین‌رو به‌سادگی می‌توان برای استفاده روزانه از آن بهره برد. ترکیبات این محصول بعد از چند دقیقه جذب پوست می‌شوند و به‌راحتی می‌توانید بعد از مصرف آن لباس بپوشید. از طرفی بوی ملایم و شیرین لوسیون وازلین، مانند یک عطر خوشبو عمل می‌کند تا کمتر به دیگر محصولات خوشبوکننده احتیاج پیدا کنید.

مزایا معایب
قیمت مقرون‌به‌صرفه
• جذب سریع

• بطری پمپی برای استفاده آسان
• بوی بسیار قوی
• حاوی برخی مواد حساسیت‌زا (مثل روغن آفتابگردان)

لوسیون بدن Summer Fridays

اگر می‌خواهید که پوست شما به نرمی پوست یک کودک شود، احتمالاً سامر فرایدیز (Summer Fridays) بهترین لوسیون بدن برای شماست! این لوسیون فوق‌العاده حاوی کاکائو، شی باتر و سرامیدهایی است که بدن را در تمام طول روز مرطوب نگه می‌دارند. از طرفی رایحه نارگیل و وانیل این محصول را نمی‌توان نادیده گرفت که حس آرامش دل‌پذیری به ارمغان می‌آورد. گفتنی است که حتی خشک‌ترین و زبرترین بخش‌های پوست شما پس از مصرف Summer Fridays کاملاً صاف و ابریشمی می‌شود.

یکی از مشکلات آزاردهنده بسیاری از لوسیون‌های معمولی موجود در بازار، عدم جذب سریع و احساس چربی بر روی پوست است. خوشبختانه این لوسیون به‌سرعت جذب می‌شود و در تمام طول روز هیچ خبری از احساس سنگینی و چربی بر روی پوست نخواهد بود. اگر به دنبال افزایش رطوبت در روتین روزانه پوست خود هستید، لوسیون بدن سامر فرایدیز گزینه‌ای عالی است. با وجود بسته‌بندی و ظاهری زیبا در کنار رایحه‌ای خوشبو که آن را به محصولی لوکس تبدیل کرده، Summer Fridays همچنان قیمت قابل‌قبولی دارد.

مزایا معایب
• بافت بسیار سبک
• رایحه عالی
• آب‌رسانی طولانی‌مدت
• رایحه قوی (برای بعضی افراد مناسب نیست)
• حجم کم محصول

لوسیون دست و بدن Nivea مدل Essentially Enriched

لوسیون دست و بدن غنی‌شده نیوآ (Nivea) یک جواهر مراقبت از پوست است که برای رفع نیازهای مختلف فرموله شده. اگر به دنبال آب‌رسانی پوست بدن از طریق یک لوسیون حرفه‌ای هستید، مدل Essentially Enriched ورق را به نفع شما برمی‌گرداند. این محصول حاوی روغن بادام است که پیوسته در حال ایجاد رطوبت و حفظ آن درون بافت پوست است تا باعث شادابی و لطافت آن شود. همان‌طور که از نام این محصول پیداست، استفاده از آن‌هم برای دست‌ها و هم سایر بخش‌های بدن مجاز است.

لوسیون بدن Nivea به‌سرعت جذب پوست می‌شود و هیچ آثاری از چربی بر روی پوست شما بر جای نمی‌گذارد. سازگاری این محصول با بیشتر پوست‌ها باعث شده تا برای رفع خشکی، به‌ویژه در نواحی زبر مانند آرنج و زانو ایده‌آل باشد. فراتر از آب‌رسانی، Essentially Enriched ضمن تقویت پوست با ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری، به سلامت عمومی پوست بدن کمک می‌کند. چه برای مقابله با هوای سرد زمستان و چه برای استفاده روزانه در روتین پوست، این لوسیون برند نیوآ ایده‌آل است. این محصول درنهایت نرمی و لطافت ماندگاری را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

مزایا معایب
• آب‌رسانی شدید
• جذب سریع
• فرمولاسیون غنی‌شده
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• رایحه قوی
• عدم سازگاری با پوست حساس
• بافت ضخیم
انواع لوسیون بدن خارجی برای بهبود آب‌رسانی، حفظ رطوبت، تقویت و تغذیه پوست ایده‌آل هستند. به دلیل رقابت شدیدی که در صنعت محصولات مراقبت از پوست وجود دارد، کمپانی‌های مختلف پیوسته در حال بهبود اثربخشی محصولاتشان هستند تا جامعه مشتریانشان را بزرگ و بزرگ‌تر کنند. امروزه شاهد لوسیون‌هایی برای بهبود جوش، کاهش چین‌وچروک، بهبود بافت و رنگ پوست، رفع خشکی و آب‌رسانی هستیم که در مدت کوتاهی اثربخشی خود را بروز می‌دهند.

لوسیون صورت و بدن Supergoop مدل Play Everyday SPF50

اگر در کل سال بدون توجه به دما، نوع آب‌وهوا، میزان بارش و… از ضد آفتاب استفاده می‌کنید، پس چرا با یک تیر دو نشان نزنید؟ لوسیون صورت و بدن سوپرگوپ (Supergoop) یک محصول مصرف روزانه با SPF 50 است که از پوست تمام نقاط بدن شما در برابر اشعه‌های آفتاب محافظت می‌کند. از ترکیبات این لوسیون می‌توان به هموسالات، اکتیسالات و آووبنزون اشاره کرد که مجموعه‌ای از فیلترهای فیزیکی و شیمیایی برای خنثی کردن آثار مخرب اشعه ماوراء‌بنفش هستند. سبوس برنج و عصاره رزماری از دیگر مواد اولیه لوسیون بدن و صورت سوپرگوپ هستند که به تأمین رطوبت و بهبود نرمی پوست کمک می‌کنند.

این محصول بافت سبکی دارد، سریع جذب می‌شود، رایحه ملایمی دارد و مهم‌تر از همه اینکه یک مرطوب‌کننده عالی است. این لوسیون تا 80 دقیقه در برابر تعریق و آب مقاومت می‌کند؛ بنابراین برای استفاده در کنار استخر یا در سواحل آفتابی نیز مناسب است. لوسیون Play Everyday عاری از فیلترهای اکسی بنزون و اکتینوکسات است و ازاین‌رو موجب تحریک پوست و واکنش‌های آلرژیک نمی‌شود. درنهایت اگر به دنبال یک لوسیون دوکاره هستید که از شما در برابر اشعه ماوراء‌بنفش آفتاب هم محافظت کند و کیفیت بالایی داشته باشد، لوسیون Supergoop برایتان مناسب است.

مزایا معایب
• مقاوم در برابر آب
• محافظ قوی در برابر آفتاب
• سبک با جذب سریع
• ضد حساسیت
• قیمت نه‌چندان ارزان
• دارای رایحه‌ای که برای بعضی افراد شدید است
• نیاز به تمدید لوسیون برای محافظت در برابر آفتاب

لوسیون بدن Augustinus Bader

آگوستینوس بادر (Augustinus Bader) یکی از برندهای لوکس و مجلل در حوزه مراقبت از پوست و البته تولید لوسیون برای پوست بدن است. آنتا ریسکو (Anetta Reszko)، پزشک و دکترای درماتولوژی و زیبایی پوست، این لوسیون را به‌عنوان یک پادزهر با عملکرد بسیار بالا برای نگرانی‌های گوناگون مرتبط با پیری پوست معرفی می‌کند. آگوستینوس بادر حاوی یک عنصر اختصاصی با فناوری پیشرفته‌ای به اسم TFC8 است که آن را به بهترین لوسیون بدن ضد چروک مبدل کرده. این عنصر که با اسیدهای آمینه طبیعی، ویتامین‌ها و مولکول‌های سنتزشده ساخته‌شده، باعث نوسازی سلولی و ایجاد پوستی بدون چروک و سالم می‌شود. همچنین در این لوسیون برای افزایش سطح رطوبت از عصاره آلوئه‌ورا، ویتامین E و شی باتر استفاده شده است.

لوسیون بدن Augustinus Bader

لوسیون بدن Augustinus Bader به‌سرعت جذب پوست شده و هیچ چربی یا اثری از آن باقی نمی‌ماند. این محصول یک آب‌رسان قدرتمند است، اما افرادی که پوست بسیار خشک دارند، احتمالاً احساس آب‌رسانی فوری آن را از دست می‌دهند. البته جای نگرانی نیست، زیرا این فرمولاسیون به پوست کمک می‌کند تا رطوبت را جذب کند و در خود نگه دارد تا درنهایت سد طبیعی پوست تقویت شود. لوسیون آگوستینوس بادر با هدف افزایش استحکام و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست طراحی‌شده و استفاده منظم از آن برای جوان‌سازی پوست مفید است.

مزایا معایب
• فناوری پیشرفته تولید
• فرمولاسیون ممتاز
• ارائه فواید متعدد
قیمت بالا
• احتمال حساسیت به رایحه

لوسیون بدن Lubriderm مدل Daily Moisture

ازآنجایی‌که برند لوبریدرم (Lubriderm) قصد تولید لوسیونی برای انواع پوست بدن را داشته، مدل Daily Moisture فاقد اسانس است تا برای همه افراد قابل‌استفاده باشد. فرمولاسیون این محصول توسط متخصصان برجسته پوست ایجادشده و حاوی مواد بازسازی‌کننده پوست از قبیل روغن معدنی، نیاسینامید و گلیسیرین است. باوجوداینکه لوسیون بدن لوبریدرم بافت ضخیمی دارد، پس از مصرف آن بر روی بدن خود احساس چربی نخواهید داشت. بااینکه این لوسیون برای انواع پوست مناسب است، اما تأثیر خود را بر روی پوست‌های خشک و حساس بهتر نشان می‌دهد.

لوسیون Lubriderm Daily Moisture برای آب‌رسانی طولانی‌مدت طراحی‌شده و پوست شما در تمام طول روز مرطوب نگه می‌دارد. برای این منظور، لوبریدرم با ویتامین B5 و دیگر مرطوب کننده‌های ضروری غنی شده است. به‌طورکلی محصولات برند لوبریدرم با راهنمایی و نظارت متخصصان پوست فرموله می‌شوند و مدیران آن بر تعهد به سلامت و ایمنی پوست تأکیددارند. گفتنی است که این لوسیون با انجام آزمایش بر روی حیوانات تولیدشده و اگر این موضوع برایتان حائز اهمیت است، از خرید آن صرف‌نظر کنید. به‌طورکلی لوسیون Lubriderm انتخاب عالی برای مصرف روزانه است.

مزایا معایب
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• امکان استفاده روزانه
• جذب سریع
• مناسب انواع پوست
• فاقد ویژگی‌های تخصصی
• عدم استفاده از فناوری‌های پیچیده

لوسیون بدن Versed مدل Gentle Retinol

اگر بخواهیم بهترین لوسیون بدن خارجی برای بهبود جوش را معرفی کنیم، لوسیون ورسد (Versed) که حاوی رتینول کپسوله‌شده است، یکی از کاندیدهای اصلی خواهد بود. فرمولاسیون این محصول علاوه بر کمک به بهبود جوش و آکنه، توانایی روشن کردن رنگ پوست، یکنواختی بافت پوست و بهبود خاصیت کشسانی پوست را هم دارد. از طرفی لوسیون ورسد به دلیل بافت سبک و جذب سریع، یک مرطوب‌کننده عالی برای فصل تابستان است. علاوه بر رتینول، مواد مفید دیگری همچون ویتامین E، شی باتر، اسکوالن و هیالورونیک اسید هم در تولید این لوسیون برای پوست بدن به‌کاررفته‌اند.

همان‌طور که انتظار می‌رود، ورسد با بهره‌مندی از مواد اولیه مغذی و آب‌رسان، لوسیونی عالی برای مصرف روزانه است. حتی افرادی که بر روی بدنشان اسکار جوش و آکنه وجود دارد هم می‌توانند از مزایای این محصول برای از بین بردن لکه‌ها بهره‌مند شوند. مطابق با تعهدی که همواره برند Versed به مشتریان خود دارد، این لوسیون نیز به‌صورت کاملاً وگان (Vegan) و بدون آزمایش‌های ظالمانه بر روی حیوانات تولید شده است.

مزایا معایب
• توصیه‌شده توسط متخصصان پوست
• ارائه مزایای متعدد
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• نتایج سریع نیستند
• آب‌رسانی متوسط
• امکان بروز حساسیت پوستی

لوسیون بدن کودک Triswim

مانند بزرگسالان، بدن کودکان هم به مواد نرم‌کننده، آب‌رسان و مغذی احتیاج دارد. لوسیون بدن کودک تریسویم (Triswim) ترکیبی دل‌پذیر از آب‌رسانی مؤثر و رایحه خوش است که به‌طور خاص برای پوست حساس و ظریف کودکان فرموله شده است. فرمول غنی و پیشرفته لوسیون تریسویم شامل پرو ویتامین B5، ویتامین E و آلوئه‌ورا است که به لایه‌برداری پوست آفتاب‌سوخته کودکان کمک کرده و موجب بهبود سریع‌تر آن می‌شود. رایحه این محصول نیز شامل مرکباتی نظیر گریپ‌فروت است که بچه‌ها آن را دوست دارند.

لوسیون بدن کودک Triswim فاقد گلوتن، پارابن و سایر مواد حساسیت‌زاست و ازاین‌رو تمام کودکان با هر نوع پوستی می‌توانند از آن استفاده کنند. این لوسیون خواص تسکین‌دهنده دارد و همچنین احساس طراوت و شادابی را در تمام طول روز برای بدن به ارمغان می‌آورد. یکی از مهم‌ترین موارد استفاده تریسویم، برای مواقعی است که کودک شما در استخر و در معرض کلر قرار دارد تا نیازهای منحصربه‌فرد پوستی فرزند شما برطرف شوند. گفتنی است که در تولید این محصول از آزمایش‌های ظالمانه حیوانی استفاده نشده و انتخابی ایده‌آل برای افرادی است که به این موضوع اهمیت می‌دهند.

مزایا معایب
• نفوذ سریع و راحت در پوست
• تولیدشده با مواد اولیه مرغوب
• قابل‌استفاده در استخر و محیط‌های مرطوب
• بازیابی و بهبود پوست خشک
• معمولاً فقط برای بعد از شنا مناسب است

لوسیون بدن Sculpting

لوسیون اسکالپتینگ (Sculpting) یکی دیگر از لوسیون‌های بدن است که برای مبارزه با علائم پیری پوست فرموله شده و قادر است که یک تجربه جوان‌سازی و فرم‌دهی عالی را به روتین پوست شما اضافه کند. پپتایدهای ضد پیری از مهم‌ترین مواد اولیه موجود در این محصول هستند که خواص سفت‌کننده دارند و به‌طور فعال به چین‌وچروک، خطوط ریز و دیگر علائم افزایش سن حمله می‌کنند. از طرفی این لوسیون حاوی نیاسینامید یا همان ویتامین B5 غنی‌شده است که باعث یکنواخت شدن رنگ پوست، بهبود بافت و رفع خطوط چین‌وچروک شده و به صاف‌تر شدن پوست کمک می‌کند. سرامیدهای آب‌رسان، کافئین، بلغور جو دوسر و گلیسیرین از دیگر مواد اولیه لوسیون Sculpting هستند.

از لوسیون بدن اسکالپتینگ برای تمام بخش‌های بدن، حتی روی باسن و پشت ران می‌توان استفاده کرد و شاهد تأثیرات عالی آن بود. هنگامی‌که محصول را روی پوست خود می‌ریزید، یک بافت گچی دارد، پس به‌خوبی آن را روی بدن مالش دهید تا کاملاً از بین برود و جذب پوست شود. با وجود بهره‌مندی از فرمولاسیون غنی، لوسیون Sculpting به‌گونه‌ای طراحی‌شده که بدن شما را چرب نکند، به‌راحتی جذب شود و احساس راحتی را روی پوست ایجاد کند.

مزایا معایب
• فواید ضد پیری هدفمند
• مرطوب‌کننده و مغذی
• فرمولاسیون چندمنظوره
• تأییدشده توسط متخصصان پوست
• تنها مناسب افرادی که به دنبال خواص ضد پیری هستند

لوسیون بدن Epionce مدل Renewal

آخرین لوسیون بدن خارجی که در این بخش معرفی می‌کنیم، لوسیون اپیونس (Epionce) است که با ترکیبات گیاهی ملایم فرموله شده. این لوسیون در رده محصولات تخصصی پزشکی قرار دارد و برای محافظت از سد طبیعی پوست ایده‌آل است. دکتر کارل تورنفلد (Dr. Carl Thornfeldt) متخصص بالینی پوست و خالق برند Epionce، می‌گوید: «زمانی که سد پوستی شما سالم نیست، علائم پیری با سرعت بیشتری ایجاد می‌شوند». این محصول با روغن میوه نسترن کوهی و عصاره پیاز فرموله شده که هر دو حاوی ویتامین C هستند و باعث سفت شدن پوست می‌شوند. مواد طبیعی دیگری مانند عصاره گیاه گل‌رنگ نیز در فرمولاسیون لوسیون اپیونس وجود دارند.

این لوسیون بدن با فناوری اختصاصی Renewal تقویت‌شده که از ترکیبات کاملاً گیاهی برای افزایش استحکام و بهبود بافت پوست استفاده می‌کند. کمپانی Epionce اعلام کرده که این محصول برای افراد بالای 50 سال تولیدشده و دارای خواص ضد پیری گوناگون است. از طرفی این لوسیون حاوی مواد آب‌رسان و نرم‌کننده است که پوست بدن را عمیقاً مرطوب و تغذیه می‌کنند. گفتنی است که فرمولاسیون اپیونس غیرکومدوژنیک است، به این معنا که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و برای افرادی که با خشکی پوست مواجه هستند، مناسب است. با مصرف مداوم این لوسیون بدن، پوست شما روزبه‌روز صاف‌تر، نرم‌تر و جوان‌تر می‌شود.

مزایا معایب
• فرمولاسیون گیاهی ملایم
• آب‌رسانی شدید
• فرمولاسیون بدون چربی
• قیمت بالا (به دلیل کیفیت مطلوب)
• کاملاً تخصصی و مناسب افراد خاص

8 مدل بهترین لوسیون بدن ایرانی

به دلیل ماهیت وارداتی بودن لوسیون‌های بدن خارجی و قیمت‌هایی که اغلب بالاتر از توان خرید قشر متوسط جامعه هستند، خیلی از مردم به دنبال خرید مدل‌های ایرانی باکیفیت هستند. خوشبختانه صنعت مراقبت از پوست در داخل کشور بیکار ننشسته و با توسعه دانش، فناوری، تجهیزات و مواد اولیه، محصولاتی با کیفیت مطلوب و گاهاً قابل‌رقابت با برندهای مطرح خارجی را عرضه کرده است. در ادامه با تعدادی از بهترین لوسیون‌های ایرانی آشنا شوید که با مواد اولیه درجه‌یک فرموله و تولیدشده‌اند:

لوسیون بدن برگامیا

برگامیا (Bergamia) یکی از بهترین لوسیون‌های بدن موجود در بازار محصولات مراقبت از پوست است که با بهترین مواد اولیه وارداتی توسط متخصصان پوست و زیبایی فرموله شده است. در بین لوسیون‌های ایرانی، لوسیون بدن برگامیا اثربخشی بسیار بالایی دارد و ضمن مرطوب نگه‌داشتن پوست، شرایط تغذیه اصولی آن را فراهم می‌کند. استفاده از مواد آب‌رسان، مغذی و التیام‌بخش در این محصول، سلامت و زیبایی پوست شما را در کوتاه‌مدت و بلندمدت تضمین می‌کند. هیالورونیک اسید، موم طبیعی عسل، عصاره آلوئه‌ورا و روغن بادام شیرین بعضی از مهم‌ترین مواد اولیه این لوسیون هستند.

لوسیون بدن برگامیا

استفاده از لوسیون بدن برگامیا باعث التیام و تسکین پوست شده و آرامش را به پوست بدن شما هدیه می‌دهد. در کنار بهره‌مندی از مواد اولیه مفید و خواص متعدد، این محصول رایحه بسیار دل‌پذیری دارد و می‌تواند سرتاسر بدن شما را خوش‌بو و معطر کند. زمانی که از این لوسیون استفاده کنید، مصرف بادی‌اسپلش و سایر خوشبوکننده‌های بدن بی‌معناست. لوسیون برگامیا برای انواع پوست بدن فرموله شده و ازآنجایی‌که سرعت جذب بالایی دارد، استفاده روزانه از آن امکان‌پذیر است.

مزایا معایب
• جذب سریع
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• سازگار با انواع پوست
• مناسب مصرف روزانه
• حاوی مواد مغذی و آب‌رسان
• دارای رایحه (برای بعضی پوست‌ها ایجاد حساسیت می‌کند)

لوسیون بدن سی گل

از دیگر برندهای معتبر ایرانی که سال‌هاست در زمینهٔ تولید محصولات پوستی از جمله لوسیون برای پوست بدن فعالیت دارد، سی گل (SeaGull) است. این لوسیون علاوه بر قیمت مقرون‌به‌صرفه، دارای مواد اولیه نرم‌کننده و آبرسان است که به سلامت عمومی پوست بدن کمک می‌کنند. ترکیبات لوسیون سی گل شامل کره کاکائو، شی باتر، انواع ویتامین‌ها و همچنین کراتین هیدرولیزشده است. این مواد علاوه بر حفظ رطوبت پوست در طول روز، مواد مغذی را هم برای آن فراهم می‌کنند.

فرمولاسیون لوسیون بدن سی گل به‌‌گونه‌ای است که به‌سادگی جذب پوست می‌شود و احساس چربی و سنگینی از خود بر جای نمی‌گذارد. این لوسیون در کنار کیفیت مطلوب و اثربخشی مناسب، با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای به فروش می‌رسد و گزینه‌ای عالی برای مصرف روزانه است. لوسیون SeaGull به‌منظور ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده پوست و جایگزینی سلول‌های جدید با سلول‌ها و بافت مرده نیز استفاده می‌شود.

مزایا معایب
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• مناسب مصرف روزانه
• جذب سریع
• برای پوست حساس مناسب نیست

لوسیون بدن کودک الوینا

اگر برای پوست ظریف و حساس فرزندتان به دنبال یک لوسیون ایرانی باکیفیت هستید، به‌هیچ‌عنوان لوسیون الوینا (Elvina) را از دست ندهید. آب‌رسانی مداوم در کنار افزایش نرمی و لطافت پوست، از ویژگی‌های این لوسیون کودک به شمار می‌آیند. عصاره آلوئه‌ورا، شی باتر و روغن جوجوبا از مواد اولیه اصلی لوسیون کودک الوینا هستند. همچنین موم زنبورعسل و روغن بادام شیرین که خواص آنتی‌اکسیدانی و ترمیم‌کنندگی دارند، از دیگر مواد اولیه موجود در فرمولاسیون لوسیون Elvina هستند.

لوسیون بدن الوینا

شایان‌ذکر است که فعالیت غدد چربی پوست کودکان به‌ویژه تا قبل از 10 سالگی، بسیار کمتر از یک فرد بالغ است. ازاین‌رو مصرف روزانه یا گاه‌به‌گاه لوسیون بدن الوینا این کمبود را جبران کرده و پوست را آب‌رسانی و نرم می‌کند. این محصول با بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه وارداتی، تجهیزات پیشرفته و تحت نظر متخصصان پوست برجسته تولیدشده و کاملاً برای پوست فرزند شما ایده‌آل است. از طرفی مواد موجود در لوسیون الوینا قدرت جذب قابل‌قبولی دارند و آثاری از چربی بر روی پوست باقی نمی‌گذارند. به تمام این موارد، قیمت اقتصادی و امکان استفاده مداوم از این محصول را نیز اضافه کنید.

مزایا معایب
• آب‌رسانی شدید
• مواد اولیه وارداتی مرغوب
• حاوی روغن‌های طبیعی
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• فاقد مواد حساسیت‌زا
سرعت جذب متوسط

لوسیون بدن آردن مناسب پوست خشک و حساس

لوسیون برند آردن (Ardene) با خواص مرطوب‌کنندگی و نرم‌کنندگی، به‌طور اختصاصی برای پوست‌های خشک و حساس فرموله شده است. همچنین این محصول دارای ترکیباتی است که با اگزما مبارزه کرده و نقش بسزایی در بهبود آن دارد. روغن بادام یکی از مهم‌ترین مواد اولیه لوسیون برای پوست خشک است که با تقویت سد پوستی، مانع از دفع رطوبت درون بافت‌ها می‌شود. از دیگر مواد اولیه این لوسیون می‌توان به روغن جوانه گندم، اسکوالن، روغن آووکادو و ویتامین‌های E و D اشاره کرد که هریک نقش بسزایی در تقویت، تسکین و بهبود شرایط پوست خشک و حساس دارند.

ازآنجایی‌که لوسیون بدن آردن برای مراقبت از پوست‌های خشک و حساس فرموله‌شده، فاقد مواد حساسیت‌زا و رایحه شدید است. حتی بااینکه این لوسیون دارای بافت ضخیمی برای آب‌رسانی بهتر به پوست‌ها خشک است، اما سرعت جذب قابل‌قبولی دارد و آثار محسوسی از چربی بر روی پوست شما باقی نمی‌گذارد. از این محصول می‌توانید به‌صورت روزانه پس از استحمام استفاده کرده یا مصرف آن را به 3 الی 4 مرتبه در هفته محدود کنید.

مزایا معایب
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• آب‌رسانی شدید
• حاوی مواد مغذی و تسکین‌دهنده پوست
• تنها مناسب برای پوست‌های خشک و حساس
• بافت ضخیم و سرعت جذب معمولی

لوسیون بدن فوق مغذی و آبرسان مورینگا امو 2

یکی دیگر از لوسیون‌های بدن ایرانی که اخیراً بیشتر مورد استقبال خریداران قرارگرفته و از کیفیت و قیمت مطلوبی بهره می‌برد، لوسیون مورینگا امو 2 (Moringa Emo 2) است. این لوسیون به دلیل برخورداری از خواص تقویت‌کنندگی و آب‌رسانی خود شناخته‌شده و حاوی مواد اولیه مغذی فراوانی است. این محصول دارای یک ترکیب انحصاری حاصل از روغن‌های گیاهی مورینگا، هسته انگور، دانه آفتاب‌گردان و آرگان است. همچنین لوسیون بدن مورینگا امو 2 حاوی آب دِیونیزه است و چربی بسیار کمی دارد. کمک به بهبود چین‌وچروک، رفع قرمزی و التهاب، بهبود استحکام و خاصیت ارتجاعی، افزایش تولید کلاژن، و افزایش درخشندگی پوست ازجمله مزایای این لوسیون برای پوست هستند.

با تمام این اوصاف، مورینگا امو 2 را نمی‌توان بهترین لوسیون بدن آبرسان موجود در بازار و ایده‌آل برای پوست‌های خشک در نظر گرفت. این محصول فرمولاسیون و بافت ملایمی دارد که آن را برای پوست‌های معمولی و چرب مناسب می‌کند. از طرفی بسیاری از خریداران بر این باورند که این محصول دارای رایحه‌ای خوش، اما شدید است که می‌تواند منجر به بروز حساسیت‌های پوستی شود. توصیه می‌شود که افرادی با پوست حساس به دنبال لوسیون‌های بدون اسانس و دارای بافت ضخیم‌تر باشند. درنهایت، کیفیت مناسب و قیمت اقتصادی دو عاملی هستند که باعث افزایش فروش لوسیون فوق مغذی و آب‌رسان مورینگا امو 2 شده‌اند.

مزایا معایب
• حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی
• قیمت مناسب
• جذب سریع
• فاقد بافت چرب و سنگین
• رایحه شدید
• امکان تحریک پوست‌های حساس
لوسیون بدن ایرانی درصورتی‌که از برندهای معتبر و شناخته‌شده باشد، کیفیت بالایی دارد و تأثیر آن را بر روند مراقبت از پوست خود احساس می‌کنید. استفاده از مواد اولیه وارداتی درجه‌یک، فرمولاسیون حرفه‌ای، کنترل کیفیت سخت‌گیرانه و بهره‌مندی از تجهیزات به‌روز، همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کیفیت برخی لوسیون‌های بدن ایرانی در حد نمونه‌های خارجی باشد. لوسیون کودک الوینا، لوسیون ویتالیر و لوسیون برگامیا برخی از بهترین محصولات داخلی در این زمینه هستند.

لوسیون ضد جوش بدن اکتیویت ویتالیر

اگر پوست چرب و مستعد آکنه برایتان به یک دردسر همیشگی تبدیل‌شده، لوسیون بدن ضد جوش اکتیویت ویتالیر (Vitalayer Activit Anti-Acne) مشکل شما را رفع می‌کند. این محصول به‌طور تخصصی برای از بین بردن انواع جوش بدن فرموله شده و اثربخشی آن توسط متخصصان پوست تأییدشده است. این لوسیون حاوی ترکیباتی است که ضمن جلوگیری از ایجاد جوش، باعث درمان و رفع لک‌های ناشی از آن‌‌ها می‌شود. روغن درخت چای، سالیسیلیک اسید، نیاسینامید (ویتامین B3) و هیالورونیک اسید از مهم‌ترین مواد اولیه لوسیون اکتیویت ویتالیر هستند. کنترل ترشح سبوم پوست، پاک‌سازی عمیق، آب‌رسانی اصولی و افزایش انرژی سلولی با هدف ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، از مزایای مصرف این لوسیون هستند.

لوسیون بدن ضدجوش اکتیویت ویتالیر

مانند بسیاری از محصولات برند ویتالیر، در تولید لوسیون بدن Activit هم از مواد حساسیت‌زایی نظیر الکل و پارابن استفاده نشده است. همچنین استفاده از مواد اولیه مرغوب وارداتی از دیگر عواملی است که جلوگیری از تحریک پوست و اثربخشی کم‌نظیر این محصول را تضمین می‌کند. اکتیویت ویتالیر را می‌توان به‌عنوان بهترین لوسیون بدن پوست چرب معرفی کرد که با وجود قیمت مناسب، کیفیتی مشابه با نمونه‌های خارجی باکیفیت دارد.

مزایا معایب
• اثربخشی سریع
• سرعت جذب بالا
• فاقد الکل و پارابن
• حاوی مواد مغذی، ضدالتهاب و آب‌رسان
• هم‌رده محصولات باکیفیت خارجی
• تنها مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوش است

لوسیون بدن دکتر ژیلا سری Therapeutic مدل Soothing

در ادامه معرفی تعدادی از بهترین لوسیون‌های بدن ایرانی، به محصولی از برند باسابقه و خوش‌نام دکتر ژیلا (Doctor Jila) می‌رسیم که خاصیت تسکین‌دهندگی و ضدالتهابی دارد. در فرمولاسیون لوسیون دکتر ژیلا سری Therapeutic مدل Soothing شاهد استفاده از عصاره آلوئه‌ورا، برگ زیتون و برخی ویتامین‌ها هستیم که برای بهبود شرایط پوست‌های چرب، خشک و حساس به‌کاررفته‌اند. به‌واسطه همین ترکیبات، لوسیون دکتر ژیلا یک محصول نرم‌کننده، مرطوب‌کننده و ضدحساسیت نیز به شمار می‌آید.

بافت سبک و جذب سریع از مزایایی هستند که استفاده روزانه از این لوسیون ایرانی را مقدور کرده‌اند. فرمولاسیون لوسیون دکتر ژیلا از پوست شما در برابر عوامل محیطی مانند سرما یا گرمای شدید، ترکیبات شیمیایی محرک، کلر استخر و مواردی از این قبیل محافظت می‌کند. از طرفی این محصول برای تسکین و حتی بهبود برخی آسیب‌های پوستی نیز کاربرد دارد. رایحه بسیار ملایم و قیمت مناسب از دیگر ویژگی‌هایی هستند که شما را برای مصرف این محصول مجاب می‌کنند.

مزایا معایب
• قیمت مقرون‌به‌صرفه
• جذب سریع
• حاوی مواد تسکین‌دهنده و ترمیم‌کننده پوست
• برای تمام پوست‌ها مناسب نیست
• رایحه ملایم آن برای بعضی افراد آزاردهنده است

لوسیون بدن آرت وینا مدل هیالورونیک اسید

آخرین لوسیون مناسب بدن که در اینجا بررسی می‌کنیم، لوسیون آرت وینا (Artvina) است که در خود مقادیر قابل‌توجهی از هیالورونیک اسید دارد. این اسید یک عامل مرطوب‌کننده و آب‌رسان بسیار قدرتمند است که رطوبت را برای طولانی‌‎مدت درون بافت پوست نگه می‌دارد. روغن جوجوبا، روغن جوانه گندم و روغن‌زیتون، مواد اولیه طبیعی موجود در فرمولاسیون لوسیون بدن آرت وینا هستند. به‌این‌ترتیب این لوسیون در کنار آب‌رسانی به پوست بدن، باعث بهبود استحکام و خاصیت ارتجاعی، کاهش عمق چین‌وچروک‌ها و جوان‌سازی پوست می‌شود.

این لوسیون را 10 دقیقه قبل از پوشیدن لباس یا رفتن به رختخواب به بدنتان بمالید تا کاملاً جذب شود و هیچ آثاری از سنگینی و چربی بر روی پوست خود احساس نکنید. لوسیون Artvina فرمولاسیون مغذی و ملایمی دارد و به دلیل عدم وجود مواد حساسیت‌زا، امکان استفاده از آن بر روی انواع پوست مهیاست. البته توصیه می‌شود که افرادی با پوست حساس، این محصول را بر روی بخش کوچکی از بدنشان تِست کنند تا از عدم بروز حساسیت و واکنش‌های آلرژیک مطمئن شوند. درنهایت شما به‌صورت روزانه می‌توانید برای بهبود شادابی و سلامت عمومی پوست خود از لوسیون بدن آرت وینا استفاده کنید.

مزایا معایب
• حاوی مواد مغذی و تقویت‌کننده پوست
• مرطوب‌کننده بسیار قدرتمند
• جذب سریع در کمتر از 10 دقیقه
• محافظت در مقابل عوامل محیطی
• رایحه آن برای بعضی پوست‌ها ایجاد حساسیت می‌کند

مهم ترین نکاتی که باید در زمان خرید لوسیون بدن بدانید

تا اینجا با 20 مدل بهترین لوسیون بدن آشنا شدید که با توجه به بودجه، نوع پوست، رایحه و… می‌توانند جزو انتخاب‌های اصلی شما باشند. بااین‌حال بیشتر از 100 مدل لوسیون در بازار وجود دارند که هریک می‌توانند نظرتان را جلب کنند و وارد سبد محصولات مراقبت از پوست شما شوند. برای اینکه بتوانید این حجم بالا از لوسیون‌های بدن را محدود کنید و انتخاب خود کاهش دهید، باید با برخی نکات مهم در هنگام خرید این محصول آشنا باشید. ما این نکات را در ادامه برایتان آورده‌ایم:

نوع پوست خود را در نظر بگیرید

اولین موضوع مهم در هنگام انتخاب لوسیون برای پوست بدن، شناخت نوع پوست است. پوست‌های خشک به ترکیبات آب‌رسان قوی مانند شی باتر نیاز دارد، در عوض پوست‌های چرب باید از فرمولاسیون‌های فاقد چربی و غیرکومدوژنیک بهره ببرند. به همین ترتیب، پوست‌های حساس باید با محصولات غیر عطری و ضدحساسیت تغذیه شوند، درحالی‌که پوست‌های معمولی با انواع فرمولاسیون‌ها سازگار هستند.

مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید

فهرست مواد تشکیل‌دهنده که روی بسته‌بندی لوسیون نوشته‌شده را بررسی کرده و مطمئن شوید که با نیازهای پوست شما مطابقت دارند. برای آب‌رسانی به پوست از محصولات حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین یا آلوئه‌ورا بهره ببرید. همچنین از مصرف لوسیون‌های حاوی محرک‌های بالقوه از قبیل الکل، پارابن و اسانس‌های مصنوعی خودداری کنید؛ به‌ویژه اگر پوست حساسی دارید.

به رایحه لوسیون بدن توجه کنید

یک رایحه دلپذیر، تجربه استفاده از لوسیون را بهبود می‌بخشد، اما در نظر گرفتن نوع پوست و حساسیت‌های شخصی را فراموش نکنید. اگر بدن شما به رایحه محصولات پوستی حساس است و دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شود، مصرف لوسیون بدن عطری را فراموش کنید. در عوض اگر مشکلی با رایحه این محصولات ندارید، یک لوسیون با عطری ملایم و دل‌پذیر را برای مصرف روزانه خود انتخاب کنید.

بافت و قوام لوسیون را بررسی کنید

بافت لوسیون، همان عاملی است که احساس شما را پس از مصرف لوسیون بر روی بدن رقم می‌زند. لوسیون‌هایی با بافت نازک، سبک‌تر هستند و به دلیل سرعت جذب بالا، برای مصرف روزانه انتخاب می‌شوند. لوسیون‌های ضخیم‌تر، مرطوب کننده‌های قوی‌تری هستند و برای پوست‌های خشک یا نواحی زبر و خشک بدن استفاده می‌شوند. بر اساس سطح خشکی پوست و رطوبت موردنیاز، بافت و قوام لوسیون خود را تعیین کنید.

مزایا و خواص هر لوسیون را درک کنید

لوسیون‌های گوناگون با اهداف مختلفی تولید می‌شوند و همه آن‌ها برای شما مناسب نیستند! برای مثال، لوسیون بدن ضد پیری حاوی موادی نظیر رتینول است، درحالی‌که لوسیون‌های سفت‌کننده بر روی افزایش خاصیت ارتجاعی تمرکز دارند. لوسیونی را انتخاب کنید که با اهداف مراقبت از پوست شما مطابقت داشته باشد.

به دلیل وجود رنج وسیعی از انواع لوسیون بدن در بازار محصولات مراقبت از پوست، خرید این محصول می‌تواند گیج‌کننده باشد. برندها با تبلیغات گسترده سعی می‌کنند تا شما را به محصولاتشان علاقه‌مند کنند که این موضوع، تشخیص واقعیت از فِیک را مشکل کرده است. نوع پوست خود را بشناسید تا پس‌ازآن بتوانید با مطالعه مواد اولیه روی بسته‌بندی محصول و مشخص کردن بودجه خود، بهترین لوسیون بدن را تهیه کنید.

فاکتور محافظت در برابر آفتاب (SPF)

برخی از انواع لوسیون بدن برای محافظت بهتر از پوست، با SPF تولید می‌شوند تا در خارج از منزل هم از پوست شما محافظت کنند. چنین لوسیون‌هایی ترکیبی از مواد آب‌رسان، مغذی و فیلترهای ضد آفتاب هستند که روال مراقبت از پوست شما را ساده و حرفه‌ای‌تر می‌کنند.

انتخاب از برندهای معتبر

شاید ساده‌ترین شیوه خرید لوسیون برای پوست، انتخاب از بین برندهای معتبر ایرانی یا خارجی است که یَد طولایی در تولید محصولات باکیفیت دارند. نظرات مشتریان و تأییدیه‌های متخصصان پوست در رابطه با کیفیت و اثربخشی محصولات این برندها در دسترس هستند تا انتخاب شما به‌مراتب آسان‌تر شود. گرچه گفتنی است که اغلب برای خرید محصولات برندهای معتبر، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید!

با یک متخصص پوست مشورت کنید

دریافت مشاوره از یک متخصص پوست، دانش و بینش شما در مورد نیازهای پوستتان را توسعه می‌دهد. متخصصان پوست ضمن تشخیص دقیق نوع و مشکلات پوستی شما، بهترین لوسیون بدن را تجویز می‌کنند که طبیعتاً نتایج بهتر و سریع‌تری را برایتان به همراه دارد.

لوسیون برند ایرانی و خارجی

بودجه خود را مشخص کنید

تعیین بودجه، بسیاری از گزینه‌ها را حذف کرده و فهرست لوسیون‌های مناسب برای شما را کوتاه می‌کند. البته گفتنی است که لوسیون‌های باکیفیت در محدوده‌های قیمتی مختلفی وجود دارند. بنابراین بدون اینکه کیفیت به خطر بیفتد، شما این امکان را دارید که محصولی متناسب با محدودیت‌های مالی خود پیدا کنید.

بسته بندی لوسیون بدن مهم است

اگرچه بزرگان گفته‌اند که انسان‌ها را از روی ظاهرشان قضاوت نکنید، اما زمانی که صحبت در مورد لوسیون بدن باشد، این سخن بزرگان چندان کاربردی نیست! معمولاً برندهای معتبر از بهترین و به‌‎روزترین نوع بسته‌بندی استفاده می‌کنند. از جنبه‌های تبلیغاتی و جذب خریدار گرفته، تا محافظت بیشتر از محصول در برابر عوامل محیطی و سادگی استفاده از لوسیون، همگی از دلایل بسته‌بندی‌های حرفه‌ای هستند.

سخن پایانی با مخاطبان باریژان

اگرچه سهل‌انگاری را در خرید محصولات مراقبت از پوست تأیید نمی‌کنیم، اما نباید در دریایی از برندها و محصولات مختلف غرق شوید. به لطف وجود وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، دسترسی به نظر مصرف‌کنندگان و متخصصان پوست در مورد انواع لوسیون‌ها آسان شده تا شما با صرف زمان و انرژی کمتر، بهترین لوسیون بدن را تهیه کنید. مهم‌ترین نکته این است که نوع و مشکلات پوست خود را به‌خوبی تشخیص دهید و لوسیونی متناسب با نیازتان تهیه کنید.

20 لوسیونی که در این مطلب معرفی شدند، چه برندهای خارجی نظیر لوبریدرم و نیوآ و چه محصولات داخلی نظیر ویتالیر، برگامیا و الوینا، کیفیت و اثربخشی بالایی دارند. ما با بررسی و مطالعه خواص و مواد اولیه ده‌ها لوسیون برای پوست، به این 20 مورد رسیده‌ایم تا شما دغدغه‌ای برای خرید بهترین لوسیون بدن نداشته باشید. درنهایت علاوه بر اشتراک‌گذاری مطالب به‌روز، باریژان همواره با ارائه بهترین محصولات پوستی ازجمله لوسیون، در کنار شما بوده تا تفاوت ویژه‌ای در روند مراقبت از پوست شما ایجاد کند.

سؤالات متداول
هدف اصلی از مصرف لوسیون بدن در روتین پوستی چیست؟
لوسیون بدن با هدف آب‌رسانی و حفظ رطوبت پوست، جلوگیری از خشکی و ایجاد بافتی نرم و لطیف تولید می‌شود. همچنین این محصول می‌تواند به بهبود نگرانی‌های خاص پوستی نظیر چین‌وچروک، لکه، سیاهی و حساسیت پوست کمک کند.
چند بار در هفته از لوسیون استفاده کنم؟
دفعات استفاده از لوسیون بدن، به نوع پوست و نیاز شما بستگی دارد. به‌طورکلی بهترین زمان استفاده روزانه از لوسیون، بعد از استحمام است تا به حفظ رطوبت پوست شما کمک کند.
آیا از لوسیون بدن می‌توان برای صورت هم استفاده کرد؟
مشخصاً لوسیون‌های بدن برای پوست بدن تولید شده‌اند و نباید آن‌ها را به صورت مالید؛ مگر اینکه روی بسته‌بندی آن ذکر شده باشد که مناسب صورت و بدن است. ازآنجایی‌که پوست صورت نیازهای متفاوتی دارد، به‌طورکلی توصیه می‌شود که برای این ناحیه از محصولات تخصصی پوست صورت استفاده شود.

کدام بهتر است؟ لوسیون بدون عطر یا عطری؟
انتخابِ بین لوسیون بدن معطر و عطری یک تصمیم شخصی است و به سلیقه یا ترجیحات هر فرد بستگی دارد. لوسیون‌های معطر رایحه‌ای مطبوع ارائه می‌دهند، اما احتمالاً برای افرادی که به عطر حساس هستند، انتخاب مناسبی نیستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *