وبلاگ باریژان
0

پرایمر دور چشم چیست؟ ویژگی های بهترین زیرساز آرایش دور چشم

پرایمر دور چشم
بازدید 876

تا حالا برایتان پیش‌آمده که آخر شب به میکاپ صورت خود نگاه کنید و با خودتان بگویید که «چه بلایی سر آرایش زیبایی که انجام داده بودم، آمده؟» چرا بعضی از قسمت‌ها حالت چروکیده به خود گرفته‌اند و بعضی بخش‌های آرایش محوشده‌اند؟ چرا چشم‌های گربه‌ای زیبایی که با کلی زحمت آن‌ها را طراحی کردم، لکه‌دار شده‌اند و زیبایی اولیه را ندارند؟ پاسخ تمام سؤالات شما در یک محصول نهفته است؛ پرایمر دور چشم.

دقیقاً مانند پرایمر صورت که پایه ایدئالی برای سایر بخش‌های آرایش چهره است، پرایمر دور چشم نیز بهترین انتخاب به‌عنوان زیرساز آرایش دور چشم است. هر نوع آرایشی که روی پرایمر انجام دهید، ظاهری بسیار زیباتر و شاداب‌تر پیدا می‌کند؛ ضمن اینکه ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت.

چه ظاهری مدرن داشته باشید و چه ظاهری کلاسیک‌ یا حتی طبیعی، استفاده از پرایمر دور چشم بسیار کلیدی و مهم است. پرایمر مخصوص چشم باعث حفظ خط چشم، سایه چشم و سایر آرایش‌های پیرامون چشم شما می‌شود تا در طول روز، به بهترین شکل ممکن دیده شوید. همه باید از کرم پرایمر دور چشم استفاده کنند؛ این محصول برای انواع پوست صورت با شرایط مختلف، اثربخش و کاربردی است.

پرایمر دور چشم (Eye Primer) چیست؟

پرایمر مخصوص چشم برای افزایش طول عمر آرایش چشم شما و تقویت رنگ‌های اعمال‌شده روی آن‌ها فرموله شده است. پرایمر دور چشم، محصولی آرایشی بر پایه مایع یا کرم است که اطراف چشم و روی پلک‌ها اعمال می‌شود تا سایه‌ها و خط چشم ماندگارتر شوند. پرایمر مانند یک نوارچسب دوطرفه عمل می‌کند که ازیک‌طرف به پوست چشم و از طرف دیگر به آرایش شما می‌چسبد تا  برای مدتی مشخص از جای خودش تکان نخورد.

به‌طورکلی، ابتدا بهتر است از محصولات مراقبت از پوست خود مثل ضد آفتاب و مرطوب‌کننده استفاده کنید و بعد پرایمر دور چشم را اعمال کنید تا درنهایت بتوانید آرایش چهره خود را تکمیل کنید. بیشتر پرایمرهای دور چشم با گرمای پوست شما ذوب‌شده و سپس به‌خوبی با پوست ترکیب می‌شوند. پرایمر می‌تواند پوست شما را روشن‌تر نشان دهد یا رنگ مواد آرایشی را برجسته‌تر کند.

خیلی اوقات پیش می‌آید که پرایمر دور چشم با کانسیلر دور چشم اشتباه گرفته می‌شود! گاهی اوقات هم افراد نمی‌توانند تفاوت دقیق این دو محصول آرایشی را تشخیص دهند.

باریژان در مقاله‌ای جداگانه به تفاوت کانسیلر و پرایمر پرداخته است؛ اما در ادامه، اشاره کوتاهی به تفاوت این دو محصول خواهیم داشت.

تفاوت کانسیلر و پرایمر دور چشم

بیشتر آرایشگران، میکاپ آرتیست‌ها و افرادی که به‌طور مداوم مشغول آرایش چهره خود یا دیگران هستند، تفاوت پرایمر و کانسیلر دور چشم را می‌دانند؛ اما گاهی هم این محصولات یکسان در نظر گرفته می‌شوند و نتایجی که ما انتظار داریم را به ارمغان نمی‌آورند.

کانسیلر و پرایمر دور چشم، دو محصول متفاوت با عملکردهای متفاوت هستند. پرایمر اولین مرحله از هر روتین آرایشی است و به ایجاد سطحی صاف برای زیرسازی و اعمال کانسیلر کمک می‌کند. حال‌آنکه کانسیلر برای پنهان کردن تیرگی‌ها و سیاهی‌ها استفاده می‌شود تا درنهایت پوستی کاملاً یکدست و زیبا داشته باشید.

بسیاری از کارشناسان بر سر اینکه اول از کدام محصول در آرایش خود استفاده کنید، تفاهم ندارند؛ اما در بیشتر رفرنس‌ها، مصرف پرایمر مقدم بر مصرف کانسیلر است تا هردو محصول بالاترین میزان اثربخشی را برای زیبایی چهره شما داشته باشند.

5 دلیل مهم استفاده از پرایمر دور چشم

اگر از کرم پرایمر یا هر نوع دیگری از این محصول به‌عنوان زیرساز آرایش دور چشم خود استفاده می‌کنید، بهتر است در مورد مزایای آن‌هم مطلع باشید. به خواندن ادامه دهید تا شما را با 5 دلیل اصلی استفاده از پرایمر مخصوص چشم، آشنا کنیم.

ماندگاری بیشتر سایه چشم

وقتی بدون پرایمر از سایه چشم استفاده می‌کنید، جای تعجب نیست که آرایش شما با گذر زمان شروع به پاک شدن یا به هم ریختن کند. در طول روز، پلک‌های شما چرب می‌شوند و چربی اضافی به‌خودی‌خود موجب کم‌رنگ شدن و ریزش سایه چشم می‌شود. وقتی‌که کلی زمان برای خرید و استفاده از سایه چشم صرف می‌کنید، حیف است که بعد از مدت کوتاهی ظاهر زیبایش از بین برود! اینجاست که پرایمر دور چشم وارد می‌شود. این محصول، ماندگاری سایه چشم شما را تضمین می‌کند. واقعاً کسی پیدا می‌شود که این را نخواهد؟

استفاده از سایه چشم را آسان می‌کند

گاهی اوقات تلاش زیادی برای زدن سایه چشم خود می‌کنید، اما نتیجه مطلوبی که انتظار دارید را نمی‌بینید. شاید در چنین مواقعی به مهارت‌های خود در آرایش شک کنید؛ اما ممکن است این مشکل به خاطر کمبود مهارت یا تلاش شما نباشد! بدون استفاده از کرم پرایمر دور چشم، سایه چشم به‌سختی با پوست شما ترکیب می‌شود و ممکن است شاهد ناهمواری‌های زشتی در اطراف چشمانتان باشید.

یک لایه نازک از پرایمر، بهترین زیرساز آرایش دور چشم است و سایه چشم به‌سادگی روی آن اعمال می‌شود. زمانی که بخواهید از آرایش‌های چشم امروزی‌تر و پیچیده‌تر استفاده کنید، وجود پرایمر برای یکدست کردن و نرم کردن پوست اطراف چشم، ضروری است. استفاده از یکدست کننده کمک می‌کند تا سایه‌ای یکنواخت روی چشمتان ایجاد شود.

افزایش ماندگاری خط چشم

استفاده از پرایمر دور چشم، مخصوص سایه چشم نیست و برای سایر لوازم و محصولات آرایشی مثل خط چشم هم کاربردی است. فرقی ندارد که قصد پیاده‌سازی کدام مدل و طرح خط چشم را دارید؛ در تمام موارد، پرایمر یک زیرساز آرایش دور چشم عالی است و ایجاد طرح دلخواه شما و البته ماندگاری طولانی‌تر آن را بهبود می‌بخشد.

پوشاننده چروک پلک و اطراف چشم

پوست دور چشم بسیار حساس‌تر از پوست صورت و سایر نقاط بدن است. علائم پیری در این نواحی بیشتر خود را نشان می‌دهند. اگر قصد پر کردن این خطوط و چین‌وچروک‌ها را دارید، پرایمر دور چشم پرکننده چروک قابل‌اعتماد و اثربخشی است. البته در این موارد، استفاده از کانسیلر دور چشم بر روی پرایمر هم می‌تواند یکنواختی و زیبایی پوست دور چشم را تکمیل کند.

افزایش شفافیت و روشنی پوست دور چشم

اگر می‌خواهید پوست شما روشن‌تر به‌ نظر برسد، نیاز به انتخاب پرایمری دارید که حداقل یک درجه روشن‌تر از ته‌رنگ پوست دور چشم شما باشد. قبل از استفاده از سایه چشم، خط چشم و…، پرایمر دور چشم را به‌طور یکنواخت پخش‌کنید تا رنگ دلخواهتان ایجاد شود. حالا شروع به تکمیل میکاپ خود کنید.

پرایمر چشم برای افرادی با پوست چرب، بسیار مهم است. اگر پلک‌های شما سبوم بیشتری تولید می‌کنند، برای حفظ ماندگاری آرایش خود از پرایمر استفاده کنید. این محصول آرایشی از ایجاد چین‌وچروک در آرایش و تولید بیش‌ازحد چربی پوست شما جلوگیری می‌کند.

برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای کرم پرایمر، از کرم‌پودر یا کانسیلر استفاده کنند. بااین‌حال، همواره سعی کنید از محصولات با برچسب «فاقد چربی» بهره ببرید؛ زیرا محصولات چرب باعث لغزندگی پوست پلک و اطراف چشم شما می‌شوند و ماندگاری بسیار کمتری نسبت به پرایمر دور چشم فاقد چربی دارند.

محصولات ممتاز مجموعه باریژان، فاقد چربی هستند و می‌توانید با خیال راحت برای بهترین میکاپ صورت از آن‌ها استفاده کنید. اگر تا الآن در استفاده از پرایمر به‌عنوان زیرساز آرایش دور چشم غفلت کرده‌اید؛ وقت آن رسیده که بیدار شوید و تغییری اساسی در فرآیند میکاپ خود ایجاد کنید.

انواع پرایمر دور چشم

حالا که با کاربرد پرایمر مخصوص دور چشم آشنا شدید، بهتر است بدانید که این محصول دارای انواع مختلفی است. مدل‌های متفاوت پرایمر علاوه بر زیبایی و آرایش پوست، توانایی بهبود شرایط پوستی را هم دارند.

پرایمر دور چشم آب رسان

رطوبت از مهم‌ترین المان‌های یک پوست شاداب و سالم است. امروزه بعضی از شرکت‌های معتبر در حوزه تولید محصولات آرایشی، انواع پرایمر دور چشم با قابلیت مرطوب‌کنندگی و آب‌رسانی به پوست را تولید می‌کنند. بدون تردید در کنار استفاده از سایر محصولات مراقبت از پوست، این نوع پرایمرها هم در حفظ رطوبت و شادابی پوست اطراف چشم‌های شما نقش دارند.

پرایمر دور چشم ضد آفتاب

بعضی از پرایمرهای دور چشم، حاوی SPF هستند که از پوست شما در برابر آسیب‌های اشعه آفتاب محافظت می‌کند. ممکن است در زمان استفاده از ضد آفتاب، دور چشمانتان را فراموش کنید؛ اما با استفاده از این نوع پرایمر، چشمان شما در امنیت کامل هستند.

پرایمر دور چشم ضد چین‌وچروک

اطراف چشم‌ها سریع‌تر از سایر نقاط پوست شما دچار چین‌وچروک پوستی می‌شود. البته کرم‌ها و محصولات پوستی متنوعی برای بهبود این شرایط وجود دارند. بااین‌حال، پرایمرهایی با خواص Anti-Aging یا ضد پیری هم تولید می‌شوند. این نوع پرایمرها شما را از شر محصولات بی‌مصرف پوستی راحت می‌کنند و درعین‌حال یک زیرساز آرایش دور چشم فوق‌العاده هم هستند.

پرایمر دور چشم ضد جوش

بعضی از پوست‌ها (مانند پوست چرب و مختلط) مستعد جوش و آکنه هستند. مواد آرایشی می‌توانند احتمال ایجاد جوش را بیشتر کنند؛ اما کرم پرایمر با فرمولاسیون ضد جوش، باعث جلوگیری از چنین مشکلی می‌شود و درعین‌حال یک زیرساز آرایش دور چشم همه‌چیزتمام است.

پرایمر دور چشم مات کننده

بیشتر افرادی که از پرایمرهای دور چشم استفاده می‌کنند، علاقه زیادی به نوع مات کننده آن دارند. این نوع پرایمر، پوست اطراف چشم را تبدیل به یک بوم خالی می‌کند تا بتوانید هر نوع میکاپی را به زیبایی روی آن ایجاد کنید. این محصول بسیاری از ایرادات سطحی پوست نظیر لکه، سیاهی و چین‌وچروک را تا حد زیادی پنهان می‌کند.

پرایمر دور چشم روشن کننده

زمانی که تیرگی پوست اطراف چشم شما بیشتر از پوست صورت باشد، باید از پرایمر دور چشم روشن‌کننده استفاده کنید. این پرایمر ظاهری شیشه‌ای به پوست می‌بخشد و درخشندگی آن را افزایش می‌دهد.

نحوه میکاپ با استفاده از پرایمر دور چشم

حالا که از فواید کرم پرایمر به‌عنوان زیرساز آرایش دور چشم آگاه هستید، وقت آن رسیده که با نحوه صحیح استفاده از آن‌هم آشنا شوید. هرچه مراحل زیر را با دقت و کیفیت بالاتری انجام دهید، نتیجه نهایی زیباتر و جذاب‌تر خواهد شد و البته ماندگاری بیشتری هم خواهد داشت.

مرحله 1: تمیز کردن

علاوه بر دور چشم، پلک‌های شما هم جزو بخش‌هایی هستند که باید قبل از مصرف پرایمر دور چشم، کاملاً تمیز شوند. چربی اضافی یا آرایش‌های قدیمی روی چشم را کاملاً پاک‌کنید تا پرایمر اثربخشی و کارایی مطلوبی داشته باشد. برای این کار می‌توانید از انواع تونر، محلول یا فوم پاک‌کننده دور چشم استفاده کنید. فوم پاک کننده پلک و مژه بلفامد، محلول پاک کننده آرایش بلفامد ، فوم پاک کننده پوست ویتالیر و ژل پاک کننده پوست ویتالیر ازجمله محصولات کاربردی در این زمینه هستند. با استفاده از این پاک‌کننده‌ها، دور چشم و پلک‌های خود را برای استفاده از پرایمر آماده کنید.

مرحله 2: پرایمر دور چشم را بزنید

با استفاده از یک برس کوچک آرایش، لایه‌ای نازک از پرایمر را روی پلک و اطراف چشم‌های خود بمالید. معمولاً کمتر از آن میزانی که فکر می‌کنید، نیاز به استفاده از این محصول دارید؛ پس در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. از کرم پرایمر به‌اندازه یک‌دانه نخود (برای هر چشم) جهت زیرساز آرایش دور چشم استفاده کنید. قسمت بالای چشم و پلک‌ها باید تا زیر ابروها آغشته به پرایمر شوند.

مرحله 3: سایه چشم را اضافه کنید

مطمئناً حالا که تا اینجا آمده‌اید، قصد استفاده از سایه چشم را هم دارید. پالت سایه چشم موردعلاقه خود را انتخاب و یکی از رنگ‌ها آن را به‌آرامی روی پلک و بالای چشم‌های خود بکشید.

مرحله 4: استفاده از خط چشم

حالا نوبت به استفاده از خط چشم رسیده است. زمانی که پرایمر دور چشم را به‌خوبی به اطراف چشم‌ها زده باشید، استفاده از خط چشم هم به‌مراتب ساده‌تر خواهد شد.

مرحله 5: با ریمل به پایان برسانید

ما نمی‌توانیم ریمل را نادیده بگیریم! با استفاده از ریمل و افزایش حجم مژه‌ها، زیبایی چشمان شما چندید برابر خواهد شد و اینجاست که آرایش چشم با استفاده از پرایمر به پایان می‌رسد.

تفاوت پرایمر صورت و پرایمر دور چشم

حساس‌ترین و نازک‌ترین پوست در کل بدن، متعلق به اطراف چشم‌ها است؛ بنابراین محصولات آرایشی و حتی محصولات مراقبت از پوست این ناحیه، باید کاملاً اختصاصی فرموله شده باشند. هرگز از پرایمر صورت برای دور چشم‌های خود استفاده نکنید. شاید در دفعات اول متوجه هیچ تغییری نشوید؛ اما به‌زودی آثار مخرب آن ظاهر می‌شوند.

بیشتر پرایمرهای صورت حاوی آب و سیلیکون هستند. این مواد باعث نرمی پرایمر صورت می‌شوند و همچنین برای پر کردن چین‌وچروک، منافذ، لک و انواع نواقص روی پوست صورت ایدئال هستند. از طرفی انواع پرایمر دور چشم حاوی موادی هستند که به چسبندگی و ماندگاری بیشتر میکاپ شما کمک می‌کنند.

چه زمانی از پرایمر دور چشم استفاده کنیم؟

  • قبل از استفاده از سایه چشم، پرایمر را به‌عنوان زیرساز استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید رنگ ماندگاری روی پلک‌هایتان داشته باشید و درعین‌حال از سایه چشم استفاده نکنید، کرم پرایمر را به‌تنهایی استفاده کنید.
  • اگر چشم‌های گود، پوست چرب یا پوستی دارید که زیاد عرق می‌کند از پرایمر استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید سایه چشمتان در تمام مدت روز یا شب سر جای خود بماند، پرایمر دور چشم به افزایش ماندگاری آن کمک می‌کند.

معرفی بهترین پرایمرهای دور چشم

هیچ‌چیز سخت‌تر از این نیست که بین برندهای متنوع و انواع پرایمر دور چشم، قصد انتخاب پرایمر موردنظرتان را داشته باشید! در ادامه تعدادی از بهترین پرایمرهای ایرانی و خارجی را معرفی کرده‌ایم تا کمکی باشد برای نجات شما از این سردرگمی.

پرایمر دور چشم اِربن دیکِی (Urban Decay)

اگر فقط یک‌بار از این زیرساز آرایش دور چشم استفاده کنید، تبدیل به عضو ثابت کیف آرایش شما خواهد شد. این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد و کمپانی آن ادعا می‌کند که آرایش شما را به مدت 24 ساعت و بدون هیچ تغییری، حفظ می‌کند.

اوربان دیکِی فرمولاسیون بسیار سبک و منحصربه‌فردی دارد که با انواع پوست (حتی پوست‌های حساس) سازگاری کامل دارد. این محصول در چهار رنگ موجود است که از دو رنگ شفاف، یک رنگ مات و یک رنگ براق تشکیل می‌شود.

تنها ایرادی که به این پرایمر دور چشم واردشده، قیمت بالای آن است که خرید آن را برای بسیاری از افراد مشکل می‌کند.

پرایمر دور چشم کاور گرل مدل Lid Lock Up (Cover Girl Lid Lock Up)

اگر به دنبال یک پرایمر باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه هستید، کاور گرل (Cover Girl) انتخاب مناسبی است. این محصول باعث یکدست شدن رنگ پلک‌ها و اطراف چشم‌ها می‌شود و یک زیرساز مناسب جهت اعمال سایه چشم را مهیا می‌کند. Cover Girl به‌سرعت خشک می‌شود؛ بنابراین در مواقعی که عجله داشته باشید هم می‌توانید از آن استفاده کنید.

تنها نقطه‌ضعف این پرایمر، کدر شدن رنگ آن در طولانی‌مدت است.

پرایمر دور چشم نارس (NARS)

نارس یکی از بهترین برندهای لوازم‌آرایشی است و پرایمرهایی بسیار محبوب و پرفروش تولید می‌کند. پرایمرهای این کمپانی در 5 رنگ، از روشن تا تیره عرضه می‌شوند و شما با هر رنگ پوستی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این محصول توسط متخصصان پوست و چشم‌پزشکان بررسی‌شده و فاقد اسانس است؛ بنابراین برای پوست دور چشم حساس نیز مناسب است. پرایمر NARS حاوی انواع عصاره‌های طبیعی با خواص ضدالتهابی است. این محصول ماندگاری بسیار بالایی دارد.

پرایمر دور چشم بلفامد (Blephamed)

بلفامد بر پایه سیلیکون و دایمتیکون فرموله شده و به همین دلیل است که اثرات پوشانندگی و نرم‌کنندگی بالایی دارد. استفاده از آلوئه‌ورا، هیالورونیک اسید، ویتامین E و بسیاری دیگر از ترکیبات، این پرایمر دور چشم را به یک محصول آرایشی و مراقبت از پوست تبدیل کرده است.

پرایمر دور چشم بلفامد گزینه‌ای فوق‌العاده برای پوشاندن خطوط چروک اطراف چشم، ایجاد ظاهر مخملی، یکدست کردن دور چشم و ماندگاری بیشتر مواد آرایشی بر روی پوست است. این محصول ضمن کیفیت بالا، با قیمتی بسیار مناسب عرضه می‌شود و از محصولات پرفروش کمپانی بلفامد (Blephamed) است.

این نکات را به خاطر بسپارید

علاوه بر برندهایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، ده‌ها برند دیگر هم درزمینهٔ تولید کرم پرایمر دور چشم فعالیت دارند. برای اینکه بهترین محصول جهت زیرسازی آرایش دور چشم را تهیه کنید، چند نکته را به خاطر بسپارید:

  • ماندگاری بیشتر سایه و آرایش دور چشم و پلک، هدف اصلی پرایمر است. مطمئن شوید که پرایمر شما بین 12 تا 24 ساعت ماندگاری داشته باشد.
  • بهبود رنگ از دیگر ویژگی‌های یک پرایمر باکیفیت است؛ به این معنا که رنگ سایه چشم شما بهتر و زیباتر از حالت معمول دیده شود. پرایمر باید شادابی سایه چشم را دوچندان کند.
  • فرمولاسیون پرایمر که بر روی جعبه آن یا در توضیحات محصول کمپانی باریژان نوشته‌شده، نقش مهمی در انتخاب پرایمر دور چشم دارد. اگر در فرمولاسیون پرایمر از انواع ویتامین‌ها، مرطوب‌کننده‌ها، عصاره‌های طبیعی و مواد مغذی استفاده‌شده، در خرید آن تردید نکنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *