وبلاگ باریژان
0

کانسیلر دور چشم چیست؟ ویژگی + آموزش استفاده

بازدید 660

در دنیای لوازم‌آرایشی و محصولات مراقبت از پوست، موارد متعددی وجود دارند که ممکن است با کاربرد دقیق و مزایایی که برایمان دارند، آشنا نباشیم. یکی از این محصولات که در سال‌های اخیر محبوبیت فراوانی پیداکرده، کانسیلر دور چشم (Under-Eye Concealer) است.
کانسیلر (Concealer) شبیه به یک نسخه متمرکز و هدفمند از کرم‌پودر است که مشکلات خاص نواحی مختلف را می‌پوشاند. به‌طورکلی دو نوع کانسیلر ازلحاظ کارکرد وجود دارند که عبارت‌اند از:
• کانسیلر دور چشم
• کانسیلر متمرکز بر لک
در هنگام استفاده از این دو محصول، توجه داشته باشید که رنگ آن‌ها باید یک درجه روشن‌تر از زیرسازی میکاپ شما باشد تا ایرادات پوستی را پنهان و جلوه‌ای زیبا ارائه دهند. حالا این سؤال پیش می‌آید که آیا استفاده از کانسیلر دور چشم واقعاً ضروری است؟ آیا این محصول نقش مهمی در زیبایی آرایش صورت شما ایفا می‌کند؟

اگر علاقه‌مند به میکاپ چهره هستید، حتماً شنیده‌اید که کانسیلر دور چشم یکی از مهم‌ترین اجزای کیف آرایش شما است. این محصول به شما کمک می‌کند تا با پوشاندن ایرادات پوستی دور چشم، به بهترین و زیباترین حالت صورتتان دست پیدا کنید. بعضی افراد به‌طور دائم این محصول را مصرف می‌کنند و بعضی دیگر اعتقادی به استفاده از آن ندارند!

کانسیلر دور چشم (Under-Eye Concealer) چیست؟

کانسیلر دور چشم، برای پوشاندن تیرگی و خطوط ریز اطراف چشم.

کانسیلر دور چشم که به آن تصحیح کننده رنگ (Color Corrector) هم گفته می‌شود، یک محصول زیبایی است که برترین کمپانی‌های محصولات آرایشی در سراسر دنیا آن را تولید می‌کنند. از این محصول در زیر و اطراف چشم به‌منظور پوشاندن تیرگی دور چشم و سایر لکه ها استفاده می‌شود.
این محصول برای پوشاندن کل صورت طراحی نشده است و نباید به‌عنوان فونداسیون یا زیرسازی آرایشتان از آن استفاده کنید. تنها هدف این محصول، پنهان کردن و کاهش ظاهر خطوط چین‌وچروک، خطوط ناشی از آفتاب و لکه‌های پوستی است.
پوست زیر و اطراف چشم بسیار حساس و آسیب‌پذیر است؛ به همین دلیل کانسیلر دور چشم هم باید بافتی سبک داشته باشد و به‌سادگی با بافت ظریف دور چشم ترکیب شود. از کانسیلر می‌توانید به‌طور جداگانه به‌عنوان مکمل کرم پودر یا برای مات کردن پوست استفاده کنید.

مزایای استفاده از کانسیلر دور چشم

کانسیلر دور چشم، یکی از محصولات آرایشی ضروری برای کانتور کردن صورت.

تا اینجا به‌طور خلاصه در مورد بعضی از کاربردهای کانسیلرهای دور چشم صحبت کردیم. در ادامه به بررسی دقیق برخی از مهم‌ترین مزایای این محصول آرایشی برای پوست پرداخته‌ایم. شایان به ذکر است که اگر پوستی کاملاً سالم و فاقد لک دارید، می‌توانید از محصولات آرایشی سبک‌تر هم استفاده کنید.

پنهان کردن تیرگی و حلقه سیاه دور چشم

وقتی صحبت از پنهان کردن تیرگی و حلقه‌های سیاه دور چشم باشد، هیچ‌کدام از محصولات آرایشی توان مقابله با کانسیلر را ندارند. این محصول هرگونه تیرگی را می‌پوشاند و ظاهری شفاف‌تر به پوست شما می‌دهد.
بهتر است کانسیلر دور چشم، یک یا دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد. این موضوع کمک می‌کند تا ناحیه موردنظرتان زیباتر و روشن‌تر به نظر برسد.
همواره برای دور چشم از کانسیلری استفاده کنید که علاوه بر داشتن بافت سبک، هرگز حالت کیکی پیدا نکند. کانسیلرهای بی‌کیفیت احساس سنگینی و ناراحتی را به شما القاء می‌کنند که بسیار ناخوشایند است.
حتی بهترین کانسیلر دور چشم هم، تحت شرایط مشخصی تمام تیرگی‌ها و حلقه‌های سیاه دور چشم را پوشش می‌دهد. شما باید اصول استفاده از کانسیلر را کاملاً رعایت کنید.

پنهان کردن قرمزی و خطوط ناشی از آفتاب

اگر به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب یا به دلایل دیگر، قرمزی و خطوط ناخوشایندی اطراف چشم‌های شما ایجاد شده‌اند، کانسیلر دور چشم گزینه‌ای ایدئال برای پنهان کردن آن‌ها است. این محصول غلظت و تراکم رنگ بالایی دارد و ظاهری یکدست‌تر به پوست شما می‌دهد.

در این مورد هم بسیار مهم است که نکات استفاده از کانسیلر را به‌درستی رعایت کنید تا شاهد بالاترین اثربخشی باشید.

پنهان کردن خطوط چین‌وچروک دور چشم

کرم کانسیلر دور چشم یکی از بهترین مواد آرایشی برای پوشاندن چین‌وچروک و خطوط پنجه کلاغی دور چشم است. بافت غلیظ کانسیلر با بافت پوست شما ترکیب می‌شود که نتیجه آن پوستی کاملاً یکدست و شفاف خواهد بود. بهتر است از یک اسفنج برای مالیدن کرم کانسیلر به پوست حساس زیر چشم استفاده کنید.

رفع آثار ناشی از خستگی

دلایل زیادی وجود دارند که باعث نمایان شدن علائم خستگی بر روی پوست و به‌ویژه پوست دور چشم می‌شوند. برای مثال، فعالیت‌های کاری زیاد و خواب کم یا نامناسب از دلایل بروز علائم خستگی پوست هستند.
با استفاده از بهترین کانسیلر دور چشم، این علائم پنهان می‌شوند و می‌توانید با ظاهری سرحال و شاداب در جمع دوستان، خانواده و همکارانتان حاضر شوید.

آیا کانسیلر همان پرایمر است؟

اگر شما هم از عاشقان میکاپ صورت هستید، قطعاً می‌دانید که تفاوت‌های عمده‌ای بین انواع کانسیلر با پرایمر وجود دارند؛ اما متأسفانه این دو محصول به‌اشتباه در بسیاری از موارد یکسان در نظر گرفته می‌شوند.

شناخت تفاوت های پرایمر و کانسیلر دور چشم.

پرایمر و کانسیلر دور چشم، دو محصول متفاوت با عملکردهای متفاوت هستند. پرایمر اولین مرحله از هر روتین آرایشی است و به ایجاد سطحی صاف برای زیرسازی و اعمال کانسیلر کمک می‌کند. حال‌آنکه کانسیلر برای پنهان کردن تیرگی‌ها و سیاهی‌ها استفاده می‌شود تا درنهایت پوستی کاملاً یکدست و زیبا داشته باشید.

مجموعه باریژان در مقاله‌ای جداگانه با عنوان تفاوت‌های پرایمر و کانسیلر، به‌طور مفصل در مورد این موضوع صحبت کرده است.

انواع کانسیلر دور چشم

انواع کانسیلر های دور چشم از برندهای معتبر دنیا.

زمانی که نوبت انتخاب نوع کانسیلر باشد، باید شرایط خاص و نوع پوست خود را در نظر بگیرید و کانسیلری متناسب با این موارد را انتخاب کنید. ازلحاظ بافت، سه نوع کانسیلر وجود دارند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

کانسیلر دور چشم مایع

این مدل کانسیلر مناسب پوست‌های معمولی، چرب، حساس، مختلط و مستعد جوش است. این محصول می‌تواند متناسب با نیاز و سلیقه شما، پوششی سبک تا پوشش کامل را روی پوست اعمال کند.
کانسیلر مایع عملاً روی هر نوع پوستی قابل‌استفاده است و گزینه‌ای ایدئال برای پوشاندن جوش‌ها به شمار می‌آید؛ زیرا منافذ پوست را نمی‌بندد و کمتر مستعد ایجاد آرایش کیکی است.
بافت کانسیلر دور چشم مایع به‌ندرت در طول روز چروک می‌شود؛ به همین دلیل بیشتر افرادی که پوست دارای چین‌وچروک دارند، از این محصول استفاده می‌کنند. کانسیلر مایع انواع مختلفی دارد که می‌تواند پوستی مات، درخشان و غیره را برای چهره شما به ارمغان بیاورد. کانسیلر مایع مات محبوب‌ترین نوع آن در بین علاقه‌مندان به آرایش چهره است.

کانسیلر دور چشم استیکی

بهترین کانسیلر دور چشم برای پوست‌های معمولی، خشک و حساس، مدل استیکی است. پوشش این کانسیلر بر اساس نیاز شما از متوسط تا کامل است. این کانسیلر بافتی نیمه جامد دارد که ضخیم و کرمی است. اغلب کانسیلرهای استیکی حاوی رنگ‌دانه‌های غنی هستند.
استفاده از این محصول بسیار ساده است. کانسیلر دور چشم استیکی را می‌توآن‌هم به‌صورت نقطه‌ای و هم به‌صورت خطی استفاده کرد. برس کانسیلر یا انگشت دست، بهترین ابزار برای مالیدن این محصول بر روی پوست هستند.
باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کانسیلر استیکی باعث بسته شدن منافذ پوست دور چشم می‌شود؛ بنابراین اگر پوست چرب، مختلط و مستعد جوش دارید، بهتر است از مدل‌های دیگر این محصول آرایشی استفاده کنید.

کانسیلر دور چشم کرمی

کانسیلرهای کرمی گزینه‌ای ایدئال برای پوست‌های معمولی، مختلط، خشک و حساس هستند. این نوع کانسیلر قادر است تا پوشش متوسط تا کاملی را روی پوست شما اعمال کند.
به‌طورکلی اگر به دنبال پوشش متوسط تا کامل دور چشم خود هستید، کانسیلر بر پایه کرم بهترین انتخاب شماست. در نواحی دور چشم که حلقه‌های تیره، لکه ها و چین‌وچروک بیشتر از سایر نقاط صورت است، این نوع کانسیلر اثربخشی بالایی دارد.
کانسیلر دور چشم کرمی بافتی نرم و لغزنده دارد؛ به همین دلیل می‌توانید از برس کانسیلر یا انگشت دست برای مالیدن آن به نقاط موردنظر استفاده کنید. بعد از استفاده از این محصول در میکاپ صورت، حتماً از پودرهای تثبیت‌کننده آرایش به‌منظور افزایش ماندگاری کانسیلر استفاده کنید.

مدل‌هایی که به بررسی آن‌ها پرداختیم، مهم‌ترین و کاربردی‌ترین کانسیلرهای دور چشم هستند. ممکن است نام‌هایی نظیر کانسیلر مدادی یا کانسیلر جامد و پودری هم شنیده باشید که کمتر برای ناحیه دور چشم استفاده می‌شود.

5 نکته مهم برای استفاده از کانسیلر دور چشم

نکات آرایشی استفاده از کانسیلر دور چشم.

برای استفاده از کانسیلر دور چشم، نیازی نیست یک آرایشگر حرفه‌ای باشید؛ تنها لازم است چند نکته مهم را در حین استفاده از این محصول آرایشی مدنظر داشته باشید. رعایت 5 نکته زیر کمک می‌کند تا کانسیلر بیشترین اثربخشی را بر روی پوست دور چشم شما داشته باشد.

انتخاب رنگ مناسب

اغلب حلقه‌های تیره دور چشم یا لک‌های این ناحیه به رنگ آبی تیره یا بنفش هستند. کانسیلرهای دور چشم هلویی، بژ و صورتی به‌طور کامل و بدون توجه به ته رنگ پوست شما، از بیرون زدن تیرگی دور چشم جلوگیری می‌کنند. بهترین کانسیلر دور چشم باید یک الی دو درجه روشن‌تر از کرم‌پودر (یا رنگ طبیعی پوست شما) باشد تا لکه‌های تیره را خنثی کند. انتخاب درست و اصولی رنگ کانسیلر، باعث می‌شود تا آرایش صورت شما طبیعی به نظر برسد.

ابتدا پوست را مرطوب کنید

تفاوتی ندارد که پوست خشک، چرب یا معمولی داشته باشید؛ به‌هرحال، مرطوب‌کننده باید بخشی از روتین مراقبت از پوست باشد. اطراف چشم شما هم از این قاعده مستثنا نیست و قبل از مصرف کانسیلر دور چشم، باید این ناحیه را کمی مرطوب کنید.

پوست دور چشم شما بسیار ظریف است و اغلب مملو از چین‌وچروک و خطوط ریز است. استفاده از مرطوب‌کننده به محافظت از پوست و پر کردن چین‌وچروک‌ها کمک می‌کند تا کانسیلر به‌راحتی بر سطح پوست شما بنشیند. استفاده از مرطوب‌کننده از کیکی شدن میکاپ صورت نیز جلوگیری می‌کند.

گوشه‌ داخلی چشم را فراموش نکنید

در زمان استفاده از کانسیلر مخصوص دور چشم، فقط رو حلقه‌های تیره این ناحیه تمرکز نکنید! استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی گوشه‌های داخلی چشم هم ضروری است تا آرایش شما کاملاً یکدست به نظر برسد. گاهی این نقاط به‌اندازه لکه‌های زیر چشم شما، تیره هستند. کانسیلر دور چشم می‌تواند به‌عنوان هایلایتر استفاده شود تا چهره‌ای روشن‌تر و شاداب‌تر را برایتان به ارمغان بیاورد. همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، تمام خستگی‌های چهره شما با این محصول آرایشی پوشانده می‌شوند.

انتخاب بهترین ابزار

ابزار مختلفی برای استفاده از کانسیلر در دسترس شما هستند. انگشت دست، برس مخصوص آرایش یا یک اسفنج آرایش از رایج‌ترین ابزار برای مصرف کانسیلر دور چشم هستند.
گرمای انگشت دست باعث ذوب شدن بهتر و سریع‌تر کانسیلر می‌شود؛ اما اگر به دنبال پوشش بهتری هستید، برس کانسیلر یا اسفنج آرایشی اثربخشی بیشتری دارند.

پودر تثبیت‌کننده را فراموش نکنید

بعدازاینکه بهترین کانسیلر دور چشم را طبق اصول استفاده کردید، روی آن را با مقداری پودر تثبیت‌کننده آرایش بپوشانید. این کار باعث می‌شود تا سایر مواد آرایشی نظیر سایه چشم، ریمل و خط چشم، موجب لکه شدن آرایش چشم شما نشود. بهتر است از پودر فیکس‌کننده فشرده متناسب با رنگ پوست خود استفاده کنید.

بهترین کانسیلر دور چشم کدام است؟

خیلی اوقات افراد از مصرف کانسیلر برای دور چشم شکایت دارند و ادعا می‌کنند که این محصول در حد و اندازه‌هایی که از آن تعریف می‌کنند، کاربردی و اثربخش نیست! حتماً شما هم کنجکاو هستید که بعد از این‌همه تعریف و تمجید از کانسیلر دور چشم، دلیل چنین بازخوردهایی چیست؟

کانسیلر دور چشم آیسول با کیفیت و اصل.

علاوه بر انتخاب درست کانسیلر و سازگاری آن با پوست، کیفیت کانسیلر هم جزو نکات بسیار مهمی است که در رضایت یا عدم رضایت شما نقش دارد. با این توضیح، در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین کانسیلرهای دور چشم می‌پردازیم تا انتخاب این محصول را برایتان آسان‌تر کنیم.

کانسیلر دور چشم آیسول

در ابتدا با یکی از برندهای ایرانی آغاز می‌کنیم که توانسته کیفیت بالایی را برای خریدارانش به ارمغان بیاورد. کانسیلر کمپانی آیسول با استفاده از مواد اولیه بسیار مرغوب (وارداتی) تولید می‌شود و با انواع پوست صورت سازگاری دارد.
کانسیلر دور چشم آیسول -مانند بسیاری از محصولات این برند معتبر- توسط متخصصان پوست و زیبایی در آزمایشگاه‌ها مجهز فرموله شده است. این کانسیلر توسط بسیاری از میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای استفاده‌شده که اکثریت از نتیجه آن رضایت داشته‌اند.

کانسیلر دور چشم کرمی NARS Radiant

این محصول یکی از بهترین تولیدات کمپانی معتبر NARS است که با ایجاد یک روکش مات و مخملی بر روی پوست، جذابیت و زیبایی چهره شما را افزایش می‌دهد. این محصول به‌صورت یکنواخت بر روی پوست قرار می‌گیرد و پوشش کاملی را ایجاد می‌کند. این کانسیلر با انواع پوست‌ سازگار است و همچنین قدرت ماندگاری بالایی دارد.

کانسیلر دور چشم Maybelline Super Stay Full Coverage

میبلین (Maybelline) جزو برندهای محبوب در تولید کانسیلرهای دور چشم است که علاوه بر کیفیت بالا، قیمت اقتصادی و مناسبی دارد. درواقع قیمت این محصول را می‌توانید با نمونه‌های باکیفیت ایرانی، نظیر کانسیلر دور چشم آیسول مقایسه کنید.
Maybelline Super Stay Full Coverage مناسب افرادی است که پوست چرب دارند؛ یا افرادی که از تثبیت‌کننده آرایش بر روی کانسیلر استفاده نمی‌کنند. این محصول لایه‌ای مات بر روی چهره شما ایجاد می‌کند و به‌سرعت خشک می‌شود. این کانسیلر قدرت پوشانندگی بالایی دارد و کاملاً ضد آب است.

کانسیلر دور چشم Mac Pro Longwear

مک (Mac) از برندهای معتبر و محبوب دنیای لوازم‌آرایشی است. کانسیلر Mac Pro Longwear همان‌طور که از نام آن‌هم پیداست، ماندگاری بسیاری بالایی دارد. این محصول حدود 8 ساعت بر روی پوست باقی می‌ماند و هیچ تغییری در ظاهر آن ایجاد نمی‌شود. بدون شک اگر دنبال بهترین کانسیلر دور چشم هستید، Mac Pro Longwear تمام تیرگی‌ها و چین‌وچروک اطراف چشم شما را پنهان می‌کند تا چهره شما بسیار شاداب‌تر به نظر برسد.

کانسیلر دور چشم آیسول، Mac Pro Longwear، NARS Radiant و Maybelline، تنها تعدادی از کانسیلرهای باکیفیت موجود در بازار هستند. محصولات بسیاری در این حوزه تولیدشده‌اند که با یک جستجوی ساده در گوگل، به نام آن‌ها هم خواهید رسید.

آیا کانسیلر دور چشم بهترین انتخاب است؟

امروزه آوازه کانسیلرها به‌قدری پیچیده که نمی‌توان اثربخشی آن‌ها در زیبایی آرایش صورت را نادیده گرفت. بسیاری از بزرگ‌ترین میکاپ آرتیست‌های دنیا، استفاده از این محصول را توصیه می‌کنند. غلظت بالای رنگ‌دانه‌های موجود در کانسیلر دور چشم، باعث شده تا هیچ ردی از تیرگی و سایر ایرادات اطراف چشم باقی نماند. بدون تردید انتخاب بهترین کانسیلر دور چشم که سازگار با پوست شما باشد، نقش مهمی در میزان اثربخشی آن دارد؛ اما درهرصورت، این محصول تبدیل به یکی از مراحل اصلی در روند آرایش چهره شده است.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *