وبلاگ باریژان
0

راهنمای جامع مراقبت از موهای معمولی

راهنمای مراقبت از موهای معمولی
بازدید 76

موهای معمولی همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، اغلب شرایط نرمالی دارند و مدیریت آن‌ها آسان است. بسیاری از مردم بر این باورند که افرادی با پوست و موی سر معمولی، بسیار خوش‌شانس هستند و هیچ چالشی برای مراقبت از موهایشان ندارند. بااین‌حال مراقبت از موهای معمولی همانند موهای چرب، خشک و… دارای مراحل، روش‌ها و نکات اختصاصی است که باید جدی گرفته شوند. روش های مراقبت از موهای معمولی شامل پاک‌سازی اصولی، رطوبت‌رسانی، داشتن رژیم غذایی متعادل، اصلاح منظم موها و موارد دیگری است که در این مطلب به آن‌ها می‌پردازیم.

برای بسیاری از مردم، رسیدگی به موها فقط شامل مصرف شامپو و نرم‌کننده است؛ اما متأسفانه این دو محصول در خیلی از اوقات نمی‌توانند پاسخگوی تمام نیازهای مراقبتی پوست سر و موهای نرمال باشند. آشنایی با نحوه مراقبت از موهای معمولی در فصل‌های گوناگون، سنین مختلف و در زمان مواجهه با مشکلات، از موارد مهمی است که باید در مورد آن آگاه باشید.

اگر شما هم به دنبال نکات، روش‌ها و روتین مراقبتی موهای معمولی هستید، آدرس را درست آمده‌اید. تمام مطالبی که در ادامه مطالعه می‌کنید، برگرفته از منابع معتبر و توصیه‌های متخصصان پوست و مو هستند.

مراقبت از موهای معمولی به چه معناست؟

مراقبت از موهای معمولی شامل یک روتین بهداشتی و تقویتی، انتخاب بهترین محصولات، رعایت نکات فصلی و توجه به الزامات مراقبتی در سنین مختلف است. ازآنجایی‌که میزان تولید چربی طبیعی (سبوم) موهای نرمال در حد تعادل است، این موها به‌طورکلی سالم هستند و ظاهر زیبایی دارند. بااین‌حال در صورت عدم بهره‌مندی از روش های مراقبت از موهای معمولی، تعادل آن‌ها از بین رفته و شاهد چرب یا خشک شدن آن‌ها خواهید بود. درنهایت مراقبت از موهای نرمال با هدف تمیزی، تغذیه، رطوبت‌رسانی و برطرف کردن عیوب احتمالی انجام می‌شود.

فارغ از انتخاب اصولی روش‌ها و محصولات مراقبتی، ثبات و انضباط در انجام مراحل روتین مراقبت از موهای معمولی، کلید دستیابی به موفقیت است. افرادی که فقط بعد از چند روز یا چند هفته خسته می‌شوند و بسیاری از نکات را نادیده می‌گیرند، بعید است که موهایشان برای مدت طولانی در شرایط مطلوب باقی بماند. به همین دلیل متخصصان توصیه می‌کنند که ابتدا از یک روتین مقدماتی برای مراقبت از موهایتان بهره ببرید و سپس آن را به‌مرورزمان ارتقا دهید. این فرآیند به شما کمک می‌کند که ثبات و نظم بیشتری در مسیر خود داشته باشید.

مراقبت از موهای معمولی

بدون توجه مداوم و پیروی از بهترین روش های مراقبت از موهای معمولی، اغلب با مشکلاتی مانند موخوره، ریزش، کاهش رطوبت و کاهش حجم مو مواجه می‌شوید. پاک‌سازی، مصرف نرم‌کننده، تأمین رطوبت، محافظت در مقابل حالت‌دهنده‌های حرارتی و اصلاح منظم از مهم‌ترین اقدامات شما در مسیر حفظ شرایط ایده‌آل موهای معمولی هستند.

روتین مراقبت از موهای وزدار

استفاده از محصولات ناسازگار با پوست و موی سر، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که در یک روتین مراقبتی رخ می‌دهد. بنابراین قبل از اینکه نگهداری اصولی از موهایتان را در قالب یک روتین ثابت شروع کنید، از معمولی بودن جنس موهایتان مطمئن شوید. طبیعتاً زمانی که پوست و موی سر شما چرب یا خشک باشند، محصولات مورداستفاده در روتین مراقبت از مو هم تغییر می‌کنند.

در اینجا با مهم‌ترین اقدامات، مراحل و نحوه مراقبت از موهای وزدار آشنا می‌شوید و بعد از آن قاد خواهید بود که یک روتین اصولی برای نگهداری از موهایتان پیاده‌سازی کنید. اگر موهای معمولی دارید ولی دچار وزی شده میتوانید از محصولات زیر استفاده کنید.

پاکسازی ملایم

برای حفظ تمیزی و سلامت موهای کراتین‌شده یا نرمال، انتخاب شامپوی مناسب بسیار مهم است. شامپو ویتاپلکس برای موهای کراتین‌شده، با فرمولاسیون حاوی پروتئین کرافکت اس دی (Kereffect SD) و میرواستایل (Mirustyle)، علاوه بر محافظت و افزایش ماندگاری کراتین، موها را نرم و براق نگه می‌دارد. همچنین، برخلاف شامپوهای معمولی که حاوی سولفات و مواد قوی هستند و ممکن است رطوبت طبیعی مو را از بین ببرند، این محصول از سورفکتانت‌های ملایم با PH متعادل استفاده می‌کند که بدون آسیب به مو، آن را تمیز و سالم نگه می‌دارد. اجتناب از شامپوهای حاوی سولفات، چه برای موهای نرمال و چه کراتین‌شده، برای جلوگیری از خشکی و آسیب‌های احتمالی ضروری است.

شامپو مناسب موهای کراتین شده ویتاپلکس

موهای نرمال به شستشوی روزانه احتیاج ندارند و بهتر است مصرف شامپو را به 2 تا 3 مرتبه در هفته کاهش دهید. ازآنجایی‌که موهای معمولی مانند موهای چرب مستعد تولید سبوم اضافه نیستند، این تعداد شستشو در هفته منطقی است و زیبایی ظاهری موهایتان را هم بر هم نمی‌زند.

  • به‌منظور مراقبت از موهای معمولی در حین شستشو، به‌جای آب داغ از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و موی سر می‌شود.
  • در مرحله پاک‌سازی از دو یا چند شامپو به‌صورت چرخشی استفاده کنید. این اقدام باعث می‌شود که موها به محصولات انتخاب شما واکنش بهتری نشان دهند.
  • اجازه دهید که شامپو حدود 5 دقیقه روی موهایتان بماند تا ضمن حل کردن تمام آلودگی‌ها، مواد مغذی و آب‌رسان آن‌هم جذب موها شود.

ماسک مو

پس از شامپو کردن، استفاده از ماسک مو برای جبران رطوبت ازدست‌رفته و افزایش نرمی و درخشندگی موها ضروری است. برای موهای کراتینه شده، ماسک موی کراتین ویتاپلکس انتخابی عالی است که به‌طور خاص برای این نوع موها طراحی شده است. این ماسک با ترکیباتی مانند کرافکت اس دی و میرواستایل، کوتیکول‌های مو را تغذیه و ترمیم می‌کند و از وز شدن موها جلوگیری می‌کند. در انتخاب ماسک مو، دقت کنید که فرمولاسیون آن با شامپوی شما همخوانی داشته باشد تا بهترین نتیجه حاصل شود.

ماسک مو مناسب موهای کراتین شده ویتاپلکس

برخی ماسک‌های مو ممکن است باعث سنگینی موها شوند، اما ماسک موی ویتاپلکس به‌گونه‌ای فرموله شده که ضمن آبرسانی عمیق، موها را سنگین نمی‌کند. این محصول در فرمت‌های مختلفی موجود است که انتخاب آن به نیاز و ترجیح شما بستگی دارد، اما در هر صورت استفاده منظم از ماسک مو می‌تواند نتایجی بی‌نظیر در سلامت و زیبایی موهای شما به ارمغان بیاورد.

  • تمام افرادی که موهای معمولی دارند، بهتر است بعد از هر بار شامپو کردن از نرم‌کننده استفاده کنند. بااین‌حال تعداد دفعات مصرف نرم‌کننده می‌تواند با شامپو تفاوت داشته باشد.
  • اگر موهای شما به‌طور مرتب در معرض عوامل استرس‌زای محیطی و گرمای حالت‌دهنده‌ها قرار دارند، درمان عمیق با استفاده از نرم‌کننده را در روتین هفتگی مراقبت از موهای معمولی خود قرار دهید.
  • پس‌ازاینکه نرم‌کننده را به ساقه و نوک موهایتان زدید، حدود 2 دقیقه صبر کنید که مواد آن به‌طور کامل جذب شوند؛ سپس آبکشی کنید.
  • با هدف جلوگیری از بسته شدن منافذ و فولیکول‌های کف سر، مطمئن شوید که مواد نرم‌کننده کاملاً از روی پوست و موهای سر شسته شده باشند.

استفاده از کرم مو

با کرم موی ویتاپلکس، مناسب برای موهای کراتینه شده، آشنا شوید؛ محصولی مغذی و محافظ که با ترکیبات قوی مانند پروتئین کرافکت اس دی و میرواستایل غنی شده است. این کرم موی منحصر به فرد با ترمیم کوتیکول‌های آسیب‌دیده مو، به مقابله با وز شدن کمک کرده و به حفظ صافی و درخشندگی موها می‌پردازد. فرمولاسیون آب‌رسان این محصول، موها را به طور عمقی مرطوب می‌کند و با حفظ رطوبت، نرمی و لطافت موها را تضمین می‌کند.

کرم مو مناسب موهای کراتین شده ویتاپلکس

یکی از ویژگی‌های برجسته این کرم، بافت سبک آن است که بدون ایجاد سنگینی یا چربی اضافی روی مو، از موها در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کند. این محصول به گونه‌ای طراحی شده است که به‌طور هم‌زمان نقش تغذیه‌کننده و محافظ را ایفا کرده و به ماندگاری نتایج کراتینه و بهبود سلامت عمومی مو کمک می‌کند. استفاده منظم از کرم موی کراتین ویتاپلکس نه تنها موها را نرم و صاف نگه می‌دارد، بلکه درخشندگی طبیعی و لطافت آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد.

    نحوه مراقبت از موهای معمولی برای تمام افراد یکسان نیست، اما شباهت‌های زیادی در شیوه‌های مراقبتی وجود دارند. پاک‌سازی اصولی، مصرف نرم‌کننده ملایم، استفاده از محصولات مغذی، آب‌رسانی و… همگی بخش‌های مهمی از یک روتین مراقبت از موهای نرمال هستند. بااین‌حال انتخاب نوع محصول، میزان مصرف، بهره‌مندی از درمان‌های مقطعی و مواردی از این قبیل می‌توانند بین یک فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت باشند.

    اسپری مو

    روش مراقبت از موهای کراتینه‌شده خود را با اسپری نرم‌کننده ویتاپلکس، به سطحی جدید ارتقا دهید. این اسپری با فرمولاسیونی نوآورانه حاوی دو ماده مؤثر کرافکت اس دی (Kereffect SD) و میرواستایل (Mirustyle) طراحی شده است که به لطافت، نرمی و محافظت از موهای شما کمک شایانی می‌کند. اسپری نرم‌کننده مخصوص موهای کراتین ویتاپلکس نه تنها موجب سهولت در شانه کردن موها می‌شود، بلکه به کاهش وز و افزایش درخشندگی آن‌ها نیز می‌پردازد.

    اسپری نرم کننده مناسب موهای کراتین شده ویتاپلکس

    با استفاده منظم از این اسپری، موهای شما براق و ابریشمی باقی می‌مانند و حالت‌پذیری آن‌ها بهبود می‌یابد. این محصول علاوه بر حفظ صافی و سلامت موهای کراتینه‌شده، به جلوگیری از آسیب‌های روزمره و محیطی کمک کرده و موهای شما را همواره نرم، خوش‌حالت و درخشان نگه می‌دارد. فرمولاسیون سبک اسپری ویتاپلکس باعث می‌شود موها بدون احساس سنگینی یا چرب شدن، لطافت و زیبایی طبیعی خود را حفظ کنند. این محصول انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال مراقبتی کامل و آسان برای موهای کراتینه‌شده خود هستند.

    روغن مو

    روغن نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو ویتاپلکس یک محصول تخصصی برای مراقبت از مو است که به منظور تغذیه، نرم کردن و افزایش درخشندگی مو طراحی شده است. این روغن با فرمولاسیونی غنی از ترکیبات طبیعی، به عمق مو نفوذ کرده و آن را از آسیب‌های محیطی و شیمیایی محافظت می‌کند. استفاده منظم از این محصول می‌تواند به موهای خشک و آسیب‌دیده کمک کند تا نرم‌تر، لطیف‌تر و براق‌تر شوند. علاوه بر این، روغن نرم‌کننده و درخشان‌کننده مو ویتاپلکس با خاصیت ترمیم‌کنندگی خود، باعث احیای ساختار موها می‌شود.

    روغن مو ویتاپلکس

    برس زدن ملایم

    برای اینکه موهایی عالی داشته باشید، نیازی نیست که 100 بار در روز آن‌ها را برس بزنید؛ درواقع شانه و برس زدن زیادی نه‌تنها کمکی به نحوه مراقبت از موهای معمولی نمی‌کند، بلکه تعادل ترشح چربی را بر هم می‌زند. بااین‌حال برس زدن یکی از جنبه‌های مهم مراقبت از موهای نرمال است و باید به‌دفعات لازم و به‌صورت اصولی انجام شود.

    برس زدن به توزیع اصولی چربی در بین موها کمک کرده و از تجمع آن در یک بخش جلوگیری می‌کند. از طرفی با برس زدن می‌توانید گره موها را باز و از شکستگی آن‌ها جلوگیری کنید. برای موهای معمولی از یک برس با دندانه‌های نرم استفاده کنید تا موها بخصوص زمانی که خیس هستند، دچار شکستگی نشوند. همیشه برس زدن را از انتها یا نوک موها آغاز و سپس به سمت ریشه حرکت کنید تا شاهد بهترین نتیجه باشید.

    • به‌طورکلی توصیه می‌شود که برای پخش کردن اصولی چربی، جلوگیری از گره خوردن و مراقبت از موهای معمولی، دو بار در شبانه‌روز (صبح و شب) موهایتان را برس بزنید.
    • به‌طور مرتب برس و شانه خود را تمیز کنید تا مانع از تجمع هر نوع ناخالصی نظیر چربی و آلودگی شوید.
    • شانه زدن و گره‌گشایی موها قبل از خیس کردن آن‌ها، به بهبود فرآیند شستشو کمک کرده و همچنین مانع از شکستن تارهای مو می‌شود.

    اصلاح منظم

    نه‌تنها در مورد موهای معمولی، بلکه دیگر انواع مو با هر نوع بافت و ظاهری هم باید به‌صورت منظم اصلاح شوند. کوتاه کردن موها حتی اگر در حد اصلاح نوک آن‌ها باشد، بازهم به جلوگیری از دوشاخه شدن، شکستی و موخوره کمک می‌کند. اگرچه زمان و دفعات کوتاه کردن موها ثابت نیستند، اما به‌طورکلی شما باید هر 6 الی 8 هفته یک‌بار برای اصلاح موهایتان اقدام کنید. میزان رشد و شرایط موها در تعداد دفعات کوتاه کردن آن‌ها تأثیر بسزایی دارند.

    از دیگر فواید اصلاح دوره‌ای در روش های مراقبت از موهای معمولی می‌توان به بهبود سرعت رشد موها اشاره کرد. مسلماً زمانی که موهایتان فاقد موخوره و دیگر مشکلات رایج باشد، شرایط بهتری برای رشد آن‌ها مهیاست. استفاده از قیچی‌های تیز، ایجاد برش‌های کوچک به‌جای برش‌های بزرگ و بهره‌مندی از تجهیزات باکیفیت اصلاح مو از مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

    • اصلاح موها را به افراد باتجربه و متخصص واگذار کنید؛ همچنین درصورتی‌که قصد تغییر مدل اصلاح موهایتان را دارید، با آرایشگر خود در مورد آن مشورت کنید.
    • با آرایشگرتان در مورد اهداف خود از اصلاح مو صحبت کنید؛ خواه قصد حفظ مدل فعلی را داشته باشید و خواه قصد دارید که تغییراتی اعمال کنید.

    درنتیجه یک روال مراقبت از موهای معمولی که شامل مراحل فوق باشد، به حفظ تعادل طبیعی، شادابی و سلامت موهای شما کمک می‌کند. مواردی نظیر شامپو کردن یا مصرف نرم‌کننده چندین بار در هفته انجام می‌شوند و از سوی دیگر مواردی مانند مصرف ماسک مو و نرم‌کننده‌های عمیق را داریم که معمولاً هفته‌ای یک‌بار به سراغشان می‌رویم. در تمام مراحل سعی کنید که محصولات مورداستفاده شما به بهبود سطح رطوبت پوست و موی سر کمک کنند. درنهایت شما می‌توانید بر اساس ترجیحات شخصی، سبک زندگی، تغییرات فصلی و غیره، تغییراتی در نحوه مراقبت از موهای معمولی خود اعمال کنید.

    بهترین مواد اولیه برای مراقبت از موهای معمولی

    هر محصول مراقبتی که برای بهبود زیبایی و سلامت موهایتان استفاده می‌کنید، تأثیر مستقیمی بر کیفیت آن‌ها می‌گذارد. انتخاب‌های درست، شما را به اهدافتان نزدیک می‌کنند و مصرف محصولات ناسازگار با موها باعث افت سلامت و شادابی آن‌ها می‌شوند. امروزه با توجه به اینکه برندهای متعددی در صنعت مراقبت از پوست و مو فعالیت دارند، انتخاب بهترین محصولات کمی مشکل و البته سردرگم کننده است.

    تمام شرکت‌های تولیدکننده محصولات پوست و مو موظف هستند که ترکیبات محصولات خود را روی بسته‌‎بندی آن‌ها چاپ کنند. در این بخش از راهنمای مراقبت از موهای معمولی، تعدادی از بهترین مواد اولیه برای موهای نرمال را به شما معرفی می‌کنیم:

    عصاره آلوئه ورا

    آلوئه‌ورا یک گیاه آب‌دار است که به دلیل بهره‌مندی از خواص تسکین‌دهندگی و آب‌رسانی خود شناخته می‌شود. این گیاه حاوی آنزیم‌هایی است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست روی سر را ترمیم و محیطی سالم برای رشد مو ایجاد کند. از طرفی آلوئه‌ورا دارای خواص ضدالتهابی است که باعث کاهش تحریک و خارش پوست سر می‌شود. از دیگر خواص مهم عصاره این گیاه می‌توان به حفظ تعادل PH پوست سر اشاره کرد.

    روغن آرگان

    روغن آرگان از هسته درخت آرگان گرفته‌شده و یکی از مواد اولیه لوکس در صنعت محصولات پوست و مو است. این روغن سرشار از مواد مغذی مانند اسیدهای چرب و ویتامین E بوده که علاوه بر تغذیه و تقویت مو، از آن در مقابل آسیب‌های محیطی هم محافظت می‌کنند. ازآنجایی‌که روغن آرگان یک مرطوب‌کننده و احیا‌کننده عمیق است، بهتر است که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. این روغن ازلحاظ زیبایی‌شناسی هم بسیار مهم است و می‌تواند بافتی ابریشمی، براق و بسیار زیبا به موها دهد.

    روغن آووکادو

    دانه‌های میوه آووکادو یک روغن غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها و نرم‌کننده‌های عمیق تولید می‌کنند که حاوی ویتامین‌های A، E و B5، بیوتین و اسیدهای چرب ضروری است. زمانی که این روغن به‌صورت موضعی در محصولات پوستی استفاده شود، آسیب‌های سطح مو را ترمیم و رطوبت تارهای آن را تأمین می‌کند. شما همچنین می‌توانید از روغن آووکادو به‌صورت مجزا برای ماساژ پوست سر، بهبود جریان خون و باز کردن انسداد فولیکول‌ها استفاده و با ریزش مو مقابله کنید.

    ویتامین ها (بیوتین، پانتنول و ویتامین E)

    بیوتین بخشی از مجموعه ویتامین B است که برای مراقبت از موهای معمولی استفاده می‌شود. این ماده با حمایت از زیرساخت کراتینه مو، استحکام و خاصیت ارتجاعی آن را تقویت می‌کند. پانتنول یا پرو ویتامین B5 برای افزایش حفظ رطوبت در تارهای مو و بهبود کلی سلامت مو مفید است و امروزه در بسیاری از محصولات مراقبت از مو استفاده می‌شود. درنهایت ویتامین E یک آنتی‌اکسیدان قدرتمند است که از موهای نرمال در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

    انتخاب اصولی محصولات مراقبتی، درمانی و بهداشتی، بخش مهمی از روش های مراقبت از موهای معمولی را تشکیل می‌دهد. هرچه مواد اولیه و فرمولاسیون محصولات سازگاری بیشتری با شرایط و نیازهای بخصوص موهای شما داشته باشند، سرعت و شدت اثربخشی آن‌ها بیشتر خواهد بود. قسمت مواد تشکیل‌دهنده این محصولات را بررسی کنید و مطمئن شوید که حاوی کراتین، گلیسیرین، بیوتین، پانتنول یا دیگر مواد اولیه مفید برای موهای نرمال هستند.

    کراتین

    پروتئینی با ساختار فیبری که پایه مو را تشکیل می‌دهد، کراتین نام دارد. اغلب موهایی که فاقد کراتین و یا حاوی مقدار بسیار کمی از آن هستند، بیشتر در معرض آسیب و شکستگی قرار دارند. از طرفی مصرف محصولات حاوی این ماده در روش های مراقبت از موهای معمولی، به ترمیم و تقویت تارهای مو کمک می‌کند. درواقع کراتین با پُر کردن شکاف‌های موجود در کوتیکول مو، به ایجاد موهای صاف‌تر و حالت‌پذیرتر کمک می‌کند.

    پروتئین ها (پروتئین سویا و پروتئین گندم)

    پروتئین هیدرولیزشده سویا و پروتئین گندم منابع اسیدهای آمینه هستند که باعث تقویت و ترمیم موها می‌شوند. این مواد به کاهش شکستگی، بهبود انعطاف‌پذیری و تقویت ساقه مو کمک می‌کنند و ازاین‌رو برای افرادی که موهای ظریف دارند، بسیار کاربردی هستند. استفاده از ماسک‌ها، سرم‌ها و دیگر محصولات مراقبت از موهای معمولی که حاوی پروتئین سویا و پروتئین گندم باشند، تأثیر بسزایی در تقویت و بهبود موها دارد.

    گلیسیرین

    ماده گلیسیرین یک ترکیب شیمیایی ساده از کربن، اکسیژن و هیدروژن، و همچنین سرشار از چربی‌های گیاهی و حیوانی است. این ماده همانند آب، بی‌رنگ و بی‌بو است، اما بسیار چسبناک‌تر است و ازاین‌رو رطوبت را به‌خوبی از هوا جذب کرده و به موها می‌رساند. بر پایه همین دلایل، استفاده از گلیسیرین در نرم‌کننده‌های مخصوص موهای نرمال رایج است. متخصصان بر این باورند که گلیسیرین شکستگی را کاهش داده و به موهای سالم کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری رشد کنند.

    شی باتر

    کره شی یا شی باتر یک نرم‌کننده بسیار غنی است که توانایی رطوبت‌رسانی و تغذیه موها را دارد. شی باتر به کاهش خشکی احتمالی موهای معمولی کمک کرده و همچنین مانع از بروز موخوره می‌شود. از سوی دیگر این ماده حاوی ویتامین‌ها و اسیدهای چرب است و ازاین‌جهت به سلامت کلی مو کمک می‌کند.

    هیالورونیک اسید

    دیگر ماده اولیه مهم برای مراقبت از موهای معمولی، هیالورونیک اسیدِ معروف است. این اسید یک ماده آب‌رسان است که باعث جذب بهتر رطوبت و حفظ آن در مو می‌شود. بنابراین همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید، هیالورونیک اسید به مرطوب نگه‌داشتن موها و بهبود نرمی و لطافت آن‌ها کمک می‌کند. این اسید در تولید بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و موهای نرمال، خشک و حتی آسیب‌دیده استفاده می‌شود.

    روش های خانگی مراقبت از موهای معمولی

    راه های مراقبت از موهای معمولی فقط محدود به روتین اولیه شما نیست، بلکه روش‌های مختلفی وجود دارند که به بهبود شرایط یا حفظ وضعیت ایده‌آل موهای شما کمک می‌کنند. در این میان، ما درمان‌های طبیعی خانگی را داریم که بیشتر آن‌ها به کمک مواد غذایی موجود در آشپزخانه شما انجام می‌شوند. تخم‌مرغ، عسل، شیر، نارگیل، روغن کرچک و روغن‌زیتون فقط بخشی از مواد اولیه‌ای هستند که در روش های مراقبت از موهای معمولی در خانه کاربرد دارند.

    ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

    تخم‌مرغ سرشار از پروتئین و بیوتین است که باعث تقویت و رشد مو می‌شود. از طرفی ویتامین‌های موجود در تخم‌مرغ باعث تغذیه مو شده و آن را درخشان و انعطاف‌پذیر می‌کند. روغن‌زیتون نیمه دیگر این ماسک مو است که خواص نرم‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی و جلوگیری از ایجاد موخوره دارد. همچنین این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که از سلامت کلی موهای شما حمایت می‌کند.

    • یک تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید و یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون به آن اضافه کنید.
    • تخم‌مرغ و روغن‌زیتون را هم بزنید تا مخلوط یکدستی به دست آید.
    • مخلوط را روی موهای مرطوب بمالید و مطمئن شوید که از ریشه تا نوک مو را پوشش دهد.
    • پس از 20 الی 30 دقیقه، ماسک را با آب خنک و شامپوی ملایم بشویید.

    ماسک آووکادو، شیر نارگیل، عسل و روغن زیتون

    دومین روش خانگی مراقبت از موهای معمولی، به یک ماسک همه‌چیزتمام اختصاص دارد که سرشار از مواد مغذی و آب‌رسان است. آووکادو حاوی ویتامین‌ها، چربی‌های سالم و مواد آنتی‌اکسیدان است که علاوه بر تغذیه و آب‌رسانی موها، درخشندگی و سلامت کلی آن‌ها را افزایش می‌دهد. شیر نارگیل منبع انواع پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌ها است که از خواص آن می‌توان به نرم‌کنندگی عمیق، مرطوب‌کنندگی و بهبود درخشندگی مو اشاره کرد. عسل و روغن‌زیتون هم از دیگر مواد اولیه این ماسک هستند که ضمن برخورداری از خاصیت مرطوب‌کنندگی، به سلامت و رشد موها کمک می‌کنند.

    • آووکادوی رسیده را پوست بگیرید، له کنید و سپس شیر نارگیل، روغن‌زیتون و عسل را به آن اضافه کنید.
    • پس‌ازاینکه مواد کاملاً یکدست شدند، آن را روی موهای مرطوب خود بمالید و مطمئن شوید که از ریشه تا نوک موها پوشش داده شوند.
    • پس از 30 الی 45 دقیقه، ماسک را با آب ولرم یا سرد و شامپوی ملایم بشویید.
    • قبل از استفاده، حتماً ماسک را روی بخشی از موها تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

    ماساژ پوست سر با روغن نارگیل

    روغن نارگیل به ساقه مو نفوذ می‌کند تا از این طریق باعث کاهش از دست رفتن پروتئین شود و از بروز آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند. آب‌رسانی به پوست سر، کاهش یا درمان شوره سر و بهبود درخشندگی طبیعی موها از دیگر فواید استفاده از روغن نارگیل در نحوه مراقبت از موهای معمولی است.

    • مقدار کمی روغن نارگیل را گرم‌کنید تا به حالت مایع در بیاید.
    • روغن گرم را با حرکات دایره‌ای روی پوست سر خود ماساژ دهید تا تمام بخش‌ها به‌صورت یکسان پوشانده شوند.
    • اجازه دهید که روغن نارگیل حداقل 30 دقیقه و حداکثر یک شب با هدف درمان عمیق‌تر، روی پوست سر باقی بماند.
    • درنهایت حتماً برای شستشو از شامپو استفاده کنید تا چربی‌ها پاک شوند.

    درمان پوست سر با روغن درخت چای و آلوئه ورا

    آلوئه‌ورا پوست سر را تسکین می‌دهد، سطح رطوبت را بالا می‌برد و محیطی سالم برای رشد موها ایجاد می‌کند. از سوی دیگر، روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی است که می‌تواند به برخی مشکلات پوست سر نظیر شوره و خارش کمک کند. آماده‌سازی و مصرف این ماسک تنها زمانی توصیه می‌شود که شما با برخی از این مشکلات پوستی مواجه شده باشید.

    • ژل تازه آلوئه‌ورا را از میوه آن خارج کرده و با چند قطره روغن درخت چای مخلوط‌کنید.
    • مخلوط به‌دست‌آمده را روی پوست سر خود بمالید و تا زمانی که کاملاً یکنواخت پخش شود، به‌آرامی ماساژ دهید.
    • پس از 20 الی 30 دقیقه، موهای خود را با آب ولرم یا سرد بشویید.

    ماسک عسل و شیر

    ماسک عسل و شیر یک روش ساده و درعین‌حال مؤثر برای مراقبت از موهای معمولی است. هم عسل و هم شیر دارای خواص مرطوب‌کننده و مغذی هستند که قادرند موهای شما را نرم و براق کنند. عسل در کنار خواص مرطوب‌کنندگی خود، یک ماده آنتی‌اکسیدان و ضد میکروب است که از این طریق به حفظ سلامت پوست سر کمک می‌کند. شیر هم که سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است که به ترمیم و تقویت تارهای مو کمک می‌کند.

    • عسل را کمی گرم‌کنید تا راحت‌تر مخلوط شود؛ مطمئن شوید که خیلی گرم نشود.
    • شیر و عسل را در یک کاسه بریزید و باهم مخلوط‌کنید. آن‌قدر هم بزنید تا عسل کاملاً در شیر حل شود.
    • یک پوشش یکنواخت از مخلوط به موهای خود بمالید و مطمئن شوید که از ریشه تا نوک موها پوشش داده شوند.
    • پس از 20 الی 30 دقیقه، ماسک را با آب ولرم بشویید. در صورت نیاز، از یک شامپوی ملایم برای اثربخشی بهتر بهره ببرید.
    نحوه مراقبت از موهای معمولی باید شامل استفاده از روش‌های گوناگون با هدف دستیابی به بالاترین سطح اثربخشی باشد. در کنار روتین مراقبتی و مصرف محصولات گوناگون، درمان‌های خانگی هم می‌توانند به بهبود سلامت و شادابی پوست و موی سر کمک کنند. در بین درمان‌های خانگی گوناگون، از آن‌هایی بهره ببرید که برطرف‌کننده نیاز یا مشکل بخصوص موهای شما هستند.

    ماسک موز و ماست

    ازجمله فواید اصلی موز می‌توان به وجود ویتامین‌ها، پتاسیم و روغن‌های طبیعی اشاره کرد که مو را مرطوب و نرم کرده و حالت‌پذیری را بهبود می‌بخشند. ماست معمولی سرشار از پروبیوتیک و پروتئین است که تغذیه اصولی و حفظ سلامت پوست سرا را تضمین می‌کند. ترکیب موز و ماست می‌تواند نحوه مراقبت از موهای معمولی را کاملاً بهبود ببخشد.

    • یک موز رسیده را له کرده و با ماست مخلوط‌کنید تا خمیری یکدست حاصل شود.
    • ماسک را روی موهای مرطوب بمالید و مطمئن شوید که تمام موها به آن آغشته شده‌اند.
    • پس از حدود 30 دقیقه، موهایتان را کاملاً آبکشی کنید.

    ماسک پاپایا و عسل

    همین چند خط قبل در مورد عسل صحبت کردیم؛ ماده‌ای مغذی با خواص آنتی‌اکسیدانی که باعث افزایش رطوبت و درخشندگی موها نیز می‌شود. در مقابل، پاپایا سرشار از آنزیم‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌هایی است که موها را تغذیه می‌کنند و موجب سلامت پوست سر می‌شوند. هدف استفاده از این ماسک برای موهای نرمال، بهبود آب‌رسانی و افزایش درخشندگی طبیعی است.

    روش‌های خانگی مراقبت از موی معمولی

    نحوه و مراحل استفاده از ماسک پاپایا و عسل به شکل زیر است:

    • ابتدا یک پاپایای رسیده را کاملاً له کرده و سپس آن را با عسل مخلوط‌کنید تا خمیری یکدست به دست آید.
    • ماسک را روی موهای مرطوب بمالید و اطمینان حاصل کنید که به تمام موها آغشته شده است.
    • پس از حدود 30 دقیقه، با استفاده از آب سرد یا ولرم آبکشی نمایید. در صورت لزوم می‌توانید از یک شامپو ملایم هم کمک بگیرید.

    ماسک جو دوسر و روغن بادام

    بلغور جو دوسر پوست سر را تسکین می‌دهد، لایه‌برداری ملایمی انجام می‌دهد و به حفظ تعادل PH کمک می‌کند. از سوی دیگر روغن بادام را داریم که سرشار از ویتامین است، رطوبت را افزایش می‌دهد و به نرم شدن مو کمک شایانی می‌کند. زمانی که در روتین مراقبت از موهای معمولی خود از ترکیب این دو ماده غذایی استفاده کنید، به تسکین پوست سر و حفظ موهای سالم و طبیعی خود کمک کرده‌اید.

    • بلغور جو را کاملاً بپزید و سپس با روغن بادام مخلوط‌کنید تا یک خمیر یکدست ایجاد شود.
    • ماسک را زمانی به موهایتان بمالید که کمی مرطوب باشند.
    • اجازه دهید که مخلوط موردنظر حدود 20 الی 30 دقیقه روی موهای بماند و سپس آن را با آب سرد یا ولرم آبکشی نمایید.

    نکات مهم در مورد روش های خانگی مراقبت از موهای معمولی

    این‌گونه تصور نکنید که تمام موهای معمولی دارای شرایط و ویژگی‌های یکسانی هستند و اگر یک روش مراقبتی برای فردی مؤثر بوده، حتماً برای شما هم مؤثر است! نیازهای پوست و موی سر بر اساس سن، آب‌وهوا، محصولات مراقبتی، شرایط محیطی و… تغییر می‌کنند و شما همواره باید در استفاده از روش های مراقبت از موهای معمولی در خانه، محتاط باشید.

    در اینجا تعدادی از مهم‌ترین نکات برای استفاده از درمان‌های خانگی موهای نرمال را برایتان آورده‌ایم:

    تست پوستی پَچ

    قبل از استفاده هر محصول خانگی یا ماده جدیدی بر روی پوست خود، ابتدا باید یک تست پچ (Patch Test) انجام دهید. این آزمایش ساده به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که هیچ‌گونه آلرژی یا واکنشی به ماده موردنظر ندارید.

    مصرف مواد تازه

    برای اینکه حداکثر فواید را از درمان‌های خانگی به دست آورید، همیشه از مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کنید. این موضوع در مورد میوه‌ها، روغن‌ها، شیر، ماست و سایر مواد طبیعی صادق است.

    مقدار مناسب

    بلندی و ضخامت موها تعیین‌کننده مقدار مواد اولیه طبیعی برای درمان‌های خانگی مراقبت از مو هستند. شما یک دستور آماده‌سازی می‌بینید که شاید لازم باشد تمام مقادیر مواد اولیه را مثلاً نصف یا دو برابر کنید.

    یکدست کردن

    معمولاً هر ماسک یا ترکیب خانگی مراقبت از موهای معمولی شامل دو یا چند ماده اولیه هستند. با هدف ایجاد یک پوشش یکنواخت بر روی موها و استفاده راحت‌تر از مخلوط موردنظر، همواره آن را کاملاً یکنواخت و یکدست کنید.

    موی مرطوب

    هرگز ماسک‌ها را روی موهای خشک نمالید و مطمئن شوید که دارای حداقل رطوبت باشند. موهای مرطوب علاوه بر اینکه استفاده را آسان‌تر می‌کنند، همچنین باعث جذب بهتر مواد مغذی می‌شوند.

    تقسیم کردن موها

    اگر موهای بلند یا پرپشت دارید، آن‌ها را قبل از استفاده از ماسک به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کنید. این اقدام تضمین می‌کند که تمام بخش‌ها به‌طور کامل از خواص درمانی ترکیب موردنظر بهره‌مند شوند.

    استفاده از شانه

    با هدف پخش یکنواخت ترکیب خانگی بر روی موهایتان، از یک ماسک دندانه‌پهن استفاده کنید. شانه زدن به باز شدن گره‌ها کمک و تضمین می‌کند که تمام تارهای مو با ماسک پوشیده شود.

    ماساژ دادن پوست سر

    زمانی که از روغن‌های گیاهی و مواد غذایی به‌عنوان روش های مراقبت از موهای معمولی استفاده می‌کنید، حتماً زمانی را به ماساژ دادن موها اختصاص دهید. این کار باعث بهبود گردش خون و افزایش اثربخشی ترکیب خانگی شما می‌شود.

    پوشاندن موها

    اغلب توصیه می‌شود که در زمانی که ماسک بر روی پوست و موهای سر شما قرار دارد، موها را با یک حوله گرم یا کلاه دوش بپوشانید. این اقدام یک محیط کنترل‌شده برای بهبود عملکرد مواد اولیه به وجود می‌آورد.

    رعایت زمان توصیه شده

    هر ماسک دارای یک زمان توصیه‌شده است که پس‌ازآن باید به‌طور کامل از روی موها پاک شود. معمولاً ماندن بیش‌ازحد ماسک خانگی روی سر نه‌تنها مزیتی ندارد، بلکه می‌تواند باعث خشک شدن موها نیز شود. همیشه زمان توصیه‌شده را رعایت کنید.

    شستشوی کامل

    ماسک را با آب سرد یا آب ولرم بشویید و مطمئن شوید که هیچ اثری از آن در موهایتان باقی نمانده است. اگر ماسک حاوی موادی مانند روغن‌زیتون است که ممکن است به‌سادگی شسته نشوند، جهت اطمینان از تمیزی و شادابی موها از یک شامپوی ملایم کمک بگیرید.

    دوری از افراط

    تمام مواد طبیعی نظیر روغن‌های گیاهی، عسل، تخم‌مرغ و… در کنار خواص و فوایدی که دارند، نباید بیش‌ازحد استفاده شوند. توصیه می‌شود که از درمان‌های خانگی هفته‌ای یک‌بار و آن‌هم متناسب با نیاز موهای خود بهره بگیرید. فراموش نکنید که مهم‌ترین هدف مراقبت از موهای معمولی، حفظ تعادل است.

    نحوه مراقبت از موهای معمولی در فصول مختلف

    احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که با عوض شدن فصل‌ها و تغییرات آب‌وهوا، برخی شرایط پوست و موی سر شما هم دستخوش تغییر می‌شوند. برای مثال، مو در زمستان تمایل بیشتری به خشک شدن دارد و باید بهتر آب‌رسانی شود؛ یا در فصل تابستان باید از موها در مقابل اشعه مضر ماوراء‌بنفش آفتاب محافظت کرد. برای اینکه با نکات و روش های مراقبت از موهای معمولی در فصل‌های مختلف بیشتر آشنا شوید، در ادامه نکاتی در مورد اصول مراقبتی در هر فصل را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم:

    نکات مراقبت از موهای معمولی در بهار

    از آنجاییکه در فصل بهار، موها بیشتر وز می‌شوند بنابراین نیازمند اقدامات مراقبتی زیر هستند:

    • با توجه به اینکه از فصل زمستان وارد فصل بهار می‌شویم و شرایط آب‌وهوایی به‌کلی تغییر می‌کند، اصلاح مو می‌تواند از بروز برخی آسیب‌ها جلوگیری کند. البته موی نرمال کمتر از سایر مدل‌های مو به کوتاه کردن مکرر نیاز دارد.
    • با افزایش دما، هیدراته ماندن برای سلامت مو بسیار مهم است. در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید تا موهایتان از داخل آب‌رسانی شود.
    • اگر در فصل بهار بیشتر از خانه بیرون می‌روید، ممکن است موهای شما به شستشوی بیشتری احتیاج داشته باشند. برای اینکه تعادل چربی پوست سر بر هم نخورد، حتماً از یک شامپوی ملایم مصرف روزانه استفاده کنید.

    نکات مراقبت از موهای معمولی در تابستان

    در فصل تابستان، با توجه به گرمای هوا و نور مستقیم آفتاب و تعریق، موها بیشتر مستعد شوره می‌شوند. بنابراین رعایت نکات زیر الزامی است:

    • اشعه ماوراء‌بنفش آفتاب می‌تواند به کوتیکول‌های مو آسیب برساند. برای محافظت از موهای خود در برابر خورشید، از تجهیزاتی مانند کلاه، روسری و محصولات حاوی فیلتر UV استفاده کنید.
    • درحالی‌که گرمای طبیعی هوا در اوج خودش است، حالت دادن به موها با استفاده از ابزارهای حرارتی، تصمیم هوشمندانه‌ای نیست! برای به حداقل رساندن آسیب‌ها، بیشتر مواقع سعی کنید که موهایتان را به‌طور طبیعی در هوای آزاد خشک‌کنید.
    • افزایش زمان قرار گرفتن در معرض نور و گرمای خورشید، منجر به خشکی می‌شود. در تابستان از نرم‌کننده‌ها یا روغن‌های مو سبک استفاده کنید تا موها را بدون سنگین کردن، مرطوب نگه‌دارید.

     

    مراقبت موی معمولی در تابستانسرما، گرما، وزش باد، خشکی، رطوبت و دیگر تغییرات جوی، به‌طور مستقیم بر روش های مراقبت از موهای معمولی تأثیر می‌گذارند. نه به این معنا که تمام روتین مراقبتی شما دستخوش تغییر شود، اما نیاز است که برخی اقدامات را اضافه یا کم کنید. شستشوی بیشتر در تابستان و رطوبت‌رسانی بهتر در زمستان‌های سرد و خشک برخی از نکات فصلی مراقبت از موهای نرمال هستند.

    نکات مراقبت از موهای معمولی در پاییز

    هوای سرد پاییزی می‌تواند باعث خشک شدن موها شود؛ بنابراین:

    •  مرتباً از یک نرم‌کننده عمیق استفاده کنید تا رطوبت ازدست‌رفته را به موها بازگرداند.
    • دقیقاً مانند نرم‌کننده که باید به آب‌رسانی کمک کند، شامپوی پاییزی شما هم باید حاوی مواد مرطوب‌کننده باشد. همچنین در زمان شامپو کردن، پوست سر را با هدف بهبود گردش خون ماساژ دهید.

    نکات مراقبت از موهای معمولی در زمستان

    هوای سرد زمستان به‌ویژه در مناطق خشک باعث کم‌آبی و خشک شدن موها می‌شود:

    •  برای مقابله با این مشکل از نرم‌کننده‌ها، شامپوها، ماسک‌ها و دیگر محصولات آب‌رسان استفاده کنید.
    • در زمستان هرچه موهایتان را کمتر بشویید، کمک بیشتری به حفظ روغن‌های طبیعی و جلوگیری از خشکی بیش‌ازحد آن‌ها می‌کنید.
    • آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست سر می‌شود. شستشو با آب ولرم، بهترین نحوه مراقبت از موهای معمولی در زمستان است تا از خشک شدن و شکستن موها جلوگیری کنید.

    بهترین روش های مراقبت از موهای معمولی در طول سال

    علاوه بر نکات مراقبتی فصلی که در بخش قبل به آن‌ها پرداختیم، برخی روش‌ها و نکات باید در تمام ماه‌های سال رعایت شوند تا موهای نرمال در شرایط ایده‌آلی قرار بگیرند. رژیم غذایی مغذی، ورزش مداوم، اصلاح منظم و اجتناب از مدل‌های تَنگ برای موها، برخی از نکات و روش‌های مهم هستند که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

    رژیم غذایی متعادل

    برخورداری از یک رژیم غذایی مغذی که سرشار از میوه‌ها و سبزی‌ها باشد، به سلامت کلی موهای نرمال کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین کافی در مواد خوراکی شما وجود داشته باشند تا موها به‌صورت بهینه رشد کنند.

    ورزش منظم

    زمانی که به‌صورت منظم ورزش کنید، گردش خون شما بهبود پیدا می‌کند که این موضوع برای پوست سر و فولیکول‌های مو مفید است. درواقع ورزش منظم علاوه بر بهبود سلامت کلی بدن، به بهبود شرایط پوست و موی سر نیز کمک می‌کند.

    محدود کردن ابزارهای حالت دهنده حرارتی

    حالت دادن بیش‌ازحد موها با استفاده از ابزارهای گرمایی نظیر سشوار، باعث آسیب رسیدن به موها می‌شود. از این ابزارها بسیار کم و تنها در صورت لزوم استفاده کنید؛ همچنین بهتر است دمای آن‌ها را روی کم تا متوسط تنظیم کرده و از یک اسپری محافظ حرارتی بر روی موهایتان بهره ببرید.

    اجتناب از مدل موهای تنگ

    مدل موی تنگ می‌تواند باعث شکستگی تارهای مو شود. برای به حداقل رساندن فشار روی ساقه مو، مدل‌های شل‌تر را انتخاب کنید. حتی زمانی که موها را می‌بافید یا به‌صورت دم‌اسبی می‌بندید، مدل‌های شل‌تر را انتخاب کنید.

    روبالشی ابریشمی یا ساتن

    برای مراقبت از موهای معمولی بهتر است که همیشه از روبالشی‌هایی استفاده کنید که از جسم ساتن یا ابریشم هستند. این نوع روبالشی‌ها اصطکاک کمتری نسبت به پنبه ایجاد می‌کنند و خطر شکستگی یا دوشاخه شدن مو را کاهش می‌دهند.

    اصلاح منظم

    کوتاه کردن موهایتان را به فصل بهار، زمستان یا… محدود نکنید! چه موهای کوتاه و چه موهای بلند باید حداقل هر 6 هفته و حداکثر هر 8 هفته یک‌بار اصلاح شوند. حتی اگر مشغول بلند کردن موهایتان هستید، اصلاح نوک آن‌ها به رشد بهتر و جلوگیری از موخوره کمک می‌کند.

    جمع بندی

    حفظ سلامت و زیبایی موهای نرمال نیازی به درمان‌های پیچیده و شیوه‌های پرهزینه ندارد. با پیروی از یک روال ساده مراقبت از موهای معمولی، مصرف محصولات باکیفیت و مغذی، بهره‌مندی از یک رژیم غذایی متعادل و رعایت نکاتی که با شما به اشتراک گذاشتیم، همواره می‌توانید از داشتن موهایی صاف، سالم و زیبا لذت ببرید.

    روش های مراقبت از موهای معمولی ثابت نبوده و به عواملی مانند بافت مو، شرایط پزشکی، بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات پوست و مو در هر فرد بستگی دارند. بااین‌حال یک روتین مقدماتی که شامل پاک‌کننده، نرم‌کننده، مواد مغذی و مواد آب‌رسان است، برای تمام افراد با موهای معمولی الزامی است. مراقبت از موهای معمولی فقط زمانی اثربخشی لازم را دارد که روتین خود را برای مدت طولانی ادامه دهید و دلسرد نشوید. درنهایت اگر پوست و موی سر شما با ناراحتی‌ها و مشکلات دائمی مواجه هستند، حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه و از درمان‌های اختصاصی استفاده کنید.

    سؤالات متداول
    موهای معمولی چند بار در هفته باید شسته شوند؟
    دفعات شستن موهای معمولی به ترجیحات شخصی، سبک زندگی، فصل و مواردی از این قبیل بستگی دارد. برای بیشتر افرادی که موهای نرمال دارند، 2 الی 3 بار شستشو در هفته برای تمیز نگه‌داشتن پوست و موهای سر کافیست.
    چه نوع شامپو و نرم‌کننده‌ای برای مراقبت از موهای معمولی مناسب است؟
    به‌طورکلی از شامپو و نرم‌کننده ملایم استفاده کنید که مشخصاً برای موهای معمولی تولیدشده‌اند. به دنبال محصولاتی باشید که فرآیند پاک‌سازی و نرم‌کنندگی را بدون از بین بردن چربی طبیعی پوست و موی سر انجام دهند.
    چطور پوست سر خود را برای داشتن موهایی معمولی، سالم نگه‌دارم؟
    اولین قدم برای محافظت از پوست سر، مصرف یک شامپوی ملایم و تمیز کردن منظم آن است. ماساژ دادن کف سر با استفاده از یک روغن یا ترکیب خانگی هم می‌تواند به بهبود گردش خون و سلامت کلی موها نیز کمک کند.
    رژیم غذایی چه نقشی در حفظ سلامت موهای معمولی ایفا می‌کند؟
    به‌طورکلی برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل به بهبود شرایط پوست و موی سر کمک می‌کند. در مورد موهای معمولی نیز داشتن یک رژیم غذایی که غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها باشد، سلامت کلی موها را بهبود می‌بخشد. رژیم شما باید حاوی میوه‌ها، سبزی‌ها، گوشت یا پروتئین‌های گیاهی باشد.

    نظرات کاربران

    •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
    • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *