وبلاگ باریژان
0

هر آنچه باید در مورد مراقبت از موهای خشک بدانید

مراقبت از موی خشک
بازدید 71

اگر عبارت‌هایی مانند «موهای خشک» یا «مراقبت از موهای خشک» را در گوگل جستجو کنید، با میلیون‌ها نتیجه مواجه می‌شوید که باعث سردرگمی شما می‌شوند. زمانی که موهای خشک شما با مشکلات مختلف روبه‌رو هستند، این سردرگمی آخرین عنصری است که به دنبالش می‌گردید! درواقع نحوه مراقبت از موهای خشک باید سرراست باشد و بدون ایجاد سردرگمی، سر اصل مطلب برود؛ بهترین روش‌های مراقبتی، بهترین روتین روزانه و هفتگی، بهترین محصولات و مرور مهم‌ترین نکات، این‌ها مواردی هستند که شما به دنبالشان هستید.

پیش از اینکه روش های مراقبت از موهای خشک را به کار بگیرید، ابتدا باید بدانید که چه عواملی باعث خشکی موها می‌شوند تا بتوانید آگاهانه با حریفتان روبه‌رو شوید. بهتر است همین ابتدا یک خبر مسرت‌بخش به شما بدهیم؛ فارغ از اینکه چرا موهای شما خشک هستند و اوضاع تا چه حد وخیم است، ما بهترین نحوه مراقبت از موهای خشک و البته نکات کلیدی مرتبط با رفع این مشکل را در اختیارتان قرار می‌دهیم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا دریچه‌ای جدید از شیوه‌های مراقبت از مو به رویتان باز شود.

مراقبت از موهای خشک به چه معناست؟

مراقبت از موهای خشک به مجموعه اقدامات و محصولاتی اطلاق می‌شود که برای رفع و بهبود وضعیت موهای خشک و شکننده استفاده می‌شوند. این نوع موها فاقد رطوبت لازم و روغن‌های طبیعی موردنیاز برای حفظ سلامت و درخشندگی مو هستند. شرایط محیطی، ژنتیک، استفاده از حالت‌دهنده‌های حرارتی و درمان‌های شیمیایی به‌عنوان دلایل اصلی خشکی مو شناخته می‌شوند. روش های مراقبت از موهای خشک تضمین می‌کنند که طراوت و شادابی به موها بازگردند و سلامت کلی آن‌ها برای طولانی‌مدت تضمین شود.

عموماً افراد برای مراقبت از موهای خشک، از برخی محصولات تخصصی و یک رژیم مراقبتی بهره می‌برند. این اقدامات با هدف افزایش سطح رطوبت، بازیابی روغن‌های طبیعی، بهبود سلامت کلی و افزایش زیبایی ظاهر موها انجام می‌شوند. برخی از محصولات رایج که در راهنمای مراقبت از موهای خشک بررسی خواهیم کرد، شامل شامپوها و نرم‌کننده‌ها، محصولات درمانی، روغن‌های مو، ماسک‌ها و سرم‌های آب‌رسان هستند.

روتین یا روال خاص مراقبتی موهای شما بستگی به شدت خشکی و بافت مو دارد که ازاین‌رو می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. درک نیازهای مو و استفاده از روش‌ها و محصولات مناسب، برای بازگرداندن رطوبت و بهبود شرایط کلی موها ضروری هستند. بااین‌حال اگر خشکی مو به یک مشکل دائمی مبدل شود، مشورت با یک متخصص پوست و مو ضروری است تا با تشخیص علت‌های زمینه‌ای، توصیه‌های اختصاصی و مفید به شما ارائه دهد.

مهم ترین دلایل خشک شدن موها

خشکی مو یک نگرانی رایج است که افراد در هر سنی با هر پیش‌زمینه‌ای می‌توانند به آن مبتلا شوند. خشکی مو زمانی اتفاق می‌افتد که ساقه مو فاقد رطوبت کافی و روغن‌های طبیعی لازم برای حفظ سلامت و لطافت باشد. این وضعیت می‌تواند منجر به طیف وسیعی از مشکلات، از قبیل شکنندگی، موخوره، دوشاخه شدن انتهای مو و ظاهری کدر شود. درک علل خشکی مو برای اتخاذ محصولات و بهترین روش های مراقبت از موهای خشک بسیار مهم است. در این راستا، در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین دلایل خشکی مو آشنا شوید:

ژنتیک فرد

گاهی اوقات اصلاً تقصیر شما نیست، برخی از انواع مو به‌طور طبیعی خشک‌تر از سایر موها هستند. به‌طورکلی زمانی که موی شما در دسته مجعد، فر و خیلی فر قرار بگیرد، احتمال خشک شدن طبیعی آن بیشتر است. فرهای مو باعث می‌شوند که روغن طبیعی برای رسیدن به ساقه و نوک موهای شما با مشکل مواجه شود. ازاین‌رو شما نیاز به استفاده از شامپوها، نرم‌کننده‌ها و کرم‌های حالت‌دهنده دارید تا این مشکل را رفع کنید. گفتنی است که گاهی اوقات افرادی با موهای صاف و معمولی هم دچار خشکی مو می‌شوند.

فرآیند رنگ کردن مو

اگر تابه‌حال موهای خود را رنگ کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که موهای رنگ‌شده احساس کاملاً متفاوتی نسبت به موهای اصلی شما دارند. هرچه بیشتر از رنگ مو استفاده کنید، احتمال خشک شدن موها افزایش پیدا می‌کند. موهای شما با عناصری به نام لیپید به هم چسبیده‌اند و رنگ مو قادر است که آن‌ها را از بین ببرد. پس از نابود شدن لیپیدها، خشکی شدیدی را در موهای خود تجربه خواهید کرد.

روش های مراقبت از موهای خشک

بنابراین پس از مصرف رنگ مو، حتماً باید یک روتین مراقبت از موهای خشک و آسیب‌دیده داشته باشید که رطوبت ازدست‌رفته را جبران کند.

حالت دادن با ابزارهای حرارتی

سال‌ها استفاده از سشوار، صاف‌کننده و اتوی فر می‌تواند تأثیر منفی خود را روی تار موهای شما نشان دهد. قرار دادن یک ابزار داغ بر روی موهای محافظت‌نشده، مانند این است که یک اتوی داغ را برای مدت طولانی روی یک پارچه خشک قرار دهید. به‌عبارت‌دیگر، این اقدام شما می‌تواند نوعی آسیب دائمی بر جای بگذارد و موجب خشک شدن شدید موها شود.

شرایط سنی

بسیاری از مردم در سن مشخصی متوجه این موضوع می‌شوند که موهایشان در حال خشک شدن هستند. این موضوع به‌صورت علمی ثابت‌شده که با افزایش سن، تولید چربی طبیعی در ریشه مو و پوست سر کم می‌شود که این اتفاق می‌تواند منجر به خشکی موها شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات و روش های مراقبت از موهای خشک را پیش از میان‌سالی آغاز کنید.

شرایط محیطی

محیط زندگی شما تأثیر مستقیمی بر نوع و کیفیت پوست و مو دارد. افرادی که در آب‌وهوای گرم‌تر و خشک‌تر زندگی می‌کنند یا زمان زیادی در آب‌های کلردار (استخر) و نمکی (دریا) هستند، بیشتر با مشکل خشکی مو مواجه می‌شوند. این مشکل در آب‌وهوای معتدل و مرطوب کمتر دیده می‌شود.

شرایط پزشکی

اگر هیچ دلیل فیزیکی، محیطی یا مرتبط با سبک زندگی برای خشک شدن پوست و مو سر خود پیدا نمی‌کنید، با یک پزشک مشورت کنید. معمولاً در چنین شرایطی با یک بیماری زمینه‌ای مواجه هستید که باعث خشک شدن موهای شما شده است. مواردی نظیر کم‌کاری تیروئید و گردش خود نامناسب با خشکی پوست و مو سر مرتبط هستند. در این مواقع، علاوه بر راه های مراقبت از موهای خشک متداول، احتمالاً به درمان‌های مبتنی بر دارو هم احتیاج دارید.

اولین و مهم‌ترین قدم برای مراقبت از موهای خشک، شناسایی دلیل یا دلایل خشکی است. طبیعتاً نحوه مراقبت از موهایی که فقط به خاطر استفاده از محصولات اشتباه خشک شده‌اند با موهایی که به‌صورت ژنتیکی خشک هستند، متفاوت خواهد بود. شناخت این عوامل به شما کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان، بهترین نتیجه را از روتین مراقبت از موهای خشک خود دریافت کنید.

شستن بیش از حد موها

فقط افرادی که موهای چرب دارند، مجاز هستند که روزانه موهایشان را با استفاده از یک شامپوی ملایمِ مخصوص موهای چرب بشویند. در غیر این صورت، شستشوی زیاد باعث از بین رفتن چربی طبیعی و خشکی، وز شدن و کدر شدن شدید موها می‌شود. از طرفی این اقدام اشتباه باعث خارش و ایجاد پوسته در کف سر نیز خواهد شد.

رژیم غذایی نامناسب

کمبود مواد مغذی با خشک شدن پوست سر مرتبط است. پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین‌های A، B، C، و D همگی برای داشتن موهای سالم مهم هستند. در صورت کمبود این مواد مغذی در بدن، ریشه‌های مو به‌اندازه کافی خوب عمل نمی‌کنند و در تولید سبوم کافی ناتوان خواهند بود. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از موهای خشک که در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، برخورداری از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی است.

محصولات مراقبتی نامناسب

اگر به محصولات موجود در حوزه مراقبت از پوست و مو سر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که آن‌ها به تفکیک نوع مو تولیدشده‌اند. بنابراین شما باید همیشه از محصولاتی استفاده کنید که دارای برچسب «مخصوص موهای خشک» هستند. از طرفی کیفیت هم بسیار حائز اهمیت است و مصرف محصولات بی‌کیفیت و غیراستاندارد در روتین مراقبتی مو، موجب خشک شدن و دیگر عارضه‌ها می‌شود.

روتین مقدماتی مراقبت از موهای خشک

علت مشکلات مختلف مو نظیر موخوره و ریزش مو را می‌توان در خشکی شدید موها جستجو کرد. اگرچه خشکی مو بسیار رایج است، اما اگر در زمان درست و به‌صورت اصولی به آن رسیدگی نشود، منجر به مشکلات متعددی خواهد شد. برای مقابله با این قبیل مشکلات، شما به یک روتین یا روال مراقبتی احتیاج دارید که ضمن احیای موهای شما، به آن‌ها ظاهری زیبا و درخشان ببخشد. ما در اینجا به شما کمک می‌کنیم که یک راهنمای گام‌به‌گام و دقیق برای مراقبت از موهای خشک خود تهیه کنید.

چرب کردن موها

این اقدام کلاسیک، مانند یک جادو برای موهای خشک و کم‌آب عمل کرده و موجب بهبود آب‌رسانی در آن‌ها می‌شود. استفاده از یک روغن مناسب به جلوگیری از اصطکاک بین موها کمک کرده و احتمال ساییدگی و شکستگی در آن‌ها را به حداقل می‌رساند. از سوی دیگر، این روغن‌ها حاوی مواد مغذی هستند تا ضمن بهبود نرمی و لطافت، سلامت کلی مو را هم بهبود ببخشند. بنابراین بهتر است که نحوه مراقبت از موهای خشک با مصرف روغن‌هایی مانند روغن بادام یا روغن نارگیل شروع شود. این مرحله به ایجاد یک لایه محافظ در اطراف تارهای مو کمک کرده، پوست سر را تغذیه و به آب‌رسانی بهتر آن کمک می‌کند.

مصرف پیش شامپو

شما مطمئناً اطلاعات خوبی در مورد شامپو دارید، اما در مورد پیش شامپو (Pre-Shampoo) چطور؟ همان‌طور که از نام آن پیداست، این محصول قبل از شامپو اصلی شما استفاده می‌شود و می‌تواند تفاوت محسوسی در روتین مراقبت از موهای خشک شما ایجاد کند. پس از مصرف پیش شامپو، پوست و موی سر بلافاصله مرطوب می‌شوند و همچنین موهای شما نرمی و درخشش طبیعی بهتری به دست می‌آورند. معمولاً این شامپوها فاقد سولفات هستند و در فرمولاسیون آن‌ها از روغن‌های گیاهی، نظیر روغن رزماری و روغن آووکادو استفاده می‌شود.

مصرف شامپوی مغذی و آبرسان

گام بعدی در روتین مراقبت از موهای خشک شما، پاک‌سازی اصولی با محصولات باکیفیت است. اگر به دنبال یک شوینده ملایم و مغذی برای رفع خشکی و کم‌آبی موهای خود هستید، شامپو مناسب موهای خشک و کم آب ویتاپلکس انتخابی ایده‌آل خواهد بود. این شامپو با ترکیبی از مواد مغذی، آب‌رسان و مرطوب‌کننده، تنها پس از چند بار استفاده، رطوبت از دست‌رفته موها را بازیابی کرده و به شما موهایی شاداب و سالم هدیه می‌دهد.

شامپو مناسب موهای خشک و کم آب ویتاپلکس

برای تقویت این مرحله از روتین خود، پیشنهاد می‌شود از شامپوهای غنی‌شده با کنسانتره میوه نیز استفاده کنید که به‌خوبی موهای شما را مرطوب و تغذیه می‌کنند و شما را از شر دوشاخه‌های ناشی از خشکی شدید نجات می‌دهند. شامپوی ویتاپلکس با فرمولاسیون حرفه‌ای و استفاده از مواد اولیه باکیفیت، از سایر محصولات متمایز می‌شود. پاک‌کننده‌های ملایم این شامپو، استفاده از آن را برای انواع موها ممکن می‌سازد، بدون اینکه آسیبی به موها وارد شود. برای بهترین نتیجه، مصرف یک شامپوی مغذی مانند ویتاپلکس باید 2 تا 3 بار در هفته به‌عنوان بخش اصلی روتین مراقبت از موهای خشک شما قرار گیرد.

مصرف ماسک مو با قابلیت نرم کنندگی عمیق

با افزودن ماسک موی ویتاپلکس مخصوص موهای خشک و کم‌آب به روتین مراقبت از موهای خود، می‌توانید مراقبت ویژه‌ای به موهایتان هدیه دهید. این ماسک به‌طور خاص برای بهبود آب‌رسانی و حفظ رطوبت درون تارهای مو طراحی شده است و با استفاده منظم، مشکلاتی مانند پوسته‌پوسته شدن، شکنندگی، موخوره و وزی را به‌طور کامل از بین می‌برد. ماسک موی ویتاپلکس، نتیجه تلاش متخصصان پوست و مو بوده و با بهترین ترکیبات وارداتی شامل ویتامین‌های B7 و B5 و آمینواسیدها فرموله شده است که همگی نقش کلیدی در بازگرداندن شادابی و جوان‌سازی موهای شما ایفا می‌کنند.

ماسک موی ویتاپلکس مخصوص موهای خشک و کم‌آب

این ماسک نرم‌کننده با ترکیبات مغذی خود به‌طور مؤثری موخوره را کاهش داده، موها را نرم و حالت‌پذیر کرده و درخشندگی آن‌ها را افزایش می‌دهد. برای بهره‌مندی کامل از فواید این محصول، توصیه می‌شود دو بار در هفته از ماسک ویتاپلکس استفاده کنید تا موهای شما همیشه نرم، براق و سالم باقی بمانند.

کرم مو

روتین مراقبت از موهای خشک باید حتماً شامل یک کرم مغذی و آب‌رسان باشد تا به احیا و افزایش شادابی موهای شما کمک کند. کرم موی ویتاپلکس مخصوص موهای خشک و کم‌آب، با ترکیبی از ویتامین‌های ضروری، آمینواسیدها و مواد ضد الکتریسیته ساکن، موهایی نرم، شاداب و ابریشمی برای شما به ارمغان می‌آورد. مواد اولیه این محصول از کمپانی‌های معتبر اروپایی تأمین شده است تا اثربخشی آن در بالاترین سطح باشد.

کرم موی ویتاپلکس مخصوص موهای خشک و کم‌آب

علاوه بر این، بافت سبک این کرم به‌گونه‌ای طراحی شده که مناسب انواع موها باشد و از ایجاد سنگینی یا چربی بیش‌ازحد جلوگیری کند.

اسپری مو

فرقی نمی‌کند که خشکی موهای شما به‌طور طبیعی باشد یا به دلیل استفاده از حالت‌دهنده‌های حرارتی، درمان‌های شیمیایی، رنگ مو یا عوامل محیطی ایجاد شده باشد؛ اسپری نرم‌کننده ویتاپلکس برای موهای خشک و کم‌آب می‌تواند بهترین راه‌حل باشد. این اسپری غنی از ویتامین‌های B5 و B7 و اسیدهای آمینه ضروری است که به ترمیم، محافظت و تقویت موهای شما کمک می‌کند. از مزایای این اسپری می‌توان به رفع موخوره، افزایش نرمی، آب‌رسانی عمیق و تقویت ساختار مو اشاره کرد.

اسپری نرم‌کننده ویتاپلکس برای موهای خشک و کم‌آب

اسپری نرم کننده مناسب موهای خشک و کم آب ویتاپلکس به راحتی می‌تواند تبعات خشکی مو، مانند عدم حالت‌پذیری، وز شدن و نازکی موها را برای همیشه از بین بروند. این محصول سرشار از ویتامین‌های مغذی و اسیدهای آمینه، ترکیبی عالی از آب‌رسانی، ترمیم و محافظت را ارائه می‌دهد تا موهایتان هرروز زیبا و سالم به نظر برسند.

بهترین مواد اولیه برای مراقبت از موهای خشک

برای اینکه بهترین محصولات برای بهبود خشکی مو را انتخاب کنید، ابتدا لازم است که با مواد اولیه کاربردی برای این منظور آشنا شوید و بدانید که هریک چه فوایدی دارند. در ادامه فهرستی از مهم‌ترین مواد اولیه با توضیح مختصری در مورد هرکدام از آن‌ها را با شما به اشتراک می‌گذاریم. گفتنی است که این مواد در تولید بسیاری از بهترین محصولات مراقبت از موهای خشک استفاده شده‌اند.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده قدرتمند است که علاوه بر موهای خشک، در روتین مراقبتی دیگر انواع پوست و مو نیز کاربرد دارد. این اسید که به خاطر مرطوب‌کنندگی استثنایی خود شناخته می‌شود، رطوبت را در ساقه موها جذب و حفظ می‌کند. هیالورونیک اسید برای موهای خشک معجزه‌گر است و آن‌ها را نرم‌تر، صاف‌تر و حالت‌پذیرتر می‌کند.

روغن آرگان

روغن آرگان یک ماده مراقبت از پوست و موی لوکس است که از هسته درخت آرگان مراکشی به دست می‌آید. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E بوده و به معنای واقعی کلمه، یک اکسیر ارزشمند برای موهای خشک و آسیب‌دیده است. روغن آرگان موها را عمیقاً آب‌رسانی می‌کند و باعث بهبود الاستیسیته و درخشندگی طبیعی آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر این روغن به محافظت از موها در مقابل آسیب‌های محیطی کمک می‌کند.

شی باتر

کره شی یا شی باتر یک نرم‌کننده طبیعی است که از میوه درخت شی گرفته می‌شود. این ماده به دلیل داشتن بافت غنی و کرمی، یک عنصر ایده‌آل برای مبارزه با خشکی و موخوره است. شی باتر رطوبت را درون بافت مو مسدود می‌کند و مانع از کم‌آبی بیشتر می‌شود. از سوی دیگر، این ماده حاوی ویتامین‌های A و E است که رشد سلامت موها و ترمیم تارهای آسیب‌دیده را تضمین می‌کند.

آلوئه ورا

عصاره آلوئه‌ورا مدت‌هاست که به دلیل خواص تسکین‌دهنده و شفابخش خود موردتوجه صنعت محصولات مراقبت از پوست و مو قرارگرفته و به یک ماده عالی برای مراقبت از موهای خشک تبدیل‌شده است. این ماده مملو از مواد معدنی، ویتامین‌ها و آنزیم‌هایی است که مو را عمیقاً مرطوب، نرم و لطیف می‌کنند. همچنین آلوئه‌ورا اثر خنک‌کنندگی روی پوست سر دارد و قادر است که سوزش و خارش را برطرف کند.

روغن نارگیل

بنا به دلایل متعددی، روغن نارگیل برای قرن‌ها به‌عنوان یک نرم‌کننده طبیعی مو مورداستفاده قرارگرفته است. این روغن به ساقه مو نفوذ و آن را از داخل تغذیه می‌کند؛ همچنین مانع از دست رفتن پروتئین‌ها می‌شود. روغن نارگیل حاوی مقدار زیادی لوریک اسید است که به حفظ رطوبت کمک می‌کند و با ایجاد یک پوشش مناسب، آسیب‌های ناشی از ابزارهای آرایشی مو و عوامل محیطی را به حداقل می‌رساند.

تمام محصولات مراقبت از پوست و مو دارای برچسب مواد اولیه هستند تا شما با فرمولاسیون محصول موردنظرتان آشنا شوید. شاید به‌صورت کاملاً تخصصی نتوانید نحوه عملکرد یک محصول مراقبت از موهای خشک را متوجه شوید، اما حداقل می‌توانید اطمینان حاصل کنید که حاوی مواد اولیه مفید برای بهبود موهای خشک باشد. روغن نارگیل، پانتنول، روغن جوجوبا، آلوئه‌ورا و هیالورونیک اسید تعدادی از مواد اولیه کلیدی در فرمولاسیون محصولات موهای خشک هستند.

پانتنول (پرو ویتامین B5)

پانتنول یا پرو ویتامین B5 یک ماده مفید در مراقبت از موهای خشک است که باعث تقویت آن‌ها می‌شود. از سوی دیگر پانتنول به ساقه مو نفوذ کرده و ضمن بهبود رطوبت، موجب افزایش حجم و درخشندگی موها می‌شود. همچنین محصولات حاوی پرو ویتامین B5 به‌عنوان یک پاک‌کننده عمل می‌کنند تا مدیریت و حالت دادن به موهای خشک آسان‌تر شود.

روغن جوجوبا

یکی از ویژگی‌های اصلی روغن جوجوبا، شباهت بسیار زیاد آن به روغن‌های طبیعی تولیدشده توسط پوست سر (سبوم) است. ازاین‌رو روغن جوجوبا یک مرطوب‌کننده ایده‌آل برای موهای خشک و کم‌آب به شمار می‌آید. تنظیم تولید سبوم به‌منظور جلوگیری از خشکی و چربی بیش‌ازحد پوست و موی سر، از دیگر ویژگی‌های این روغن گیاهی است. درنهایت روغن جوجوبا با تغذیه فولیکول‌های مو و بهبود روند رشد سلامت موها، جایگاه ویژه‌ای در نحوه مراقبت از موهای خشک دارد.

گلیسیرین

آخرین جایگاه در فهرست مواد اولیه مفید برای موهای خشک، به گلیسیرین اختصاص دارد. این ماده یک مرطوب‌کننده است که رطوبت هوا را جذب کرده و آن را به ساقه مو تزریق می‌کند. همچنین گلیسیرین از خشک شدن بیش‌ازحد مو و پوست سر جلوگیری کرده و موجب ایجاد تعادل در میزان رطوبت می‌شود.

مهم ترین نکات مراقبت از موهای خشک

داشتن موهای خشک به این معنا نیست که شما یک مشکل سلامتی بزرگ دارید یا موهای شما عیب و ایراد بخصوصی دارد. درواقع خشکی یا عدم خشکی موها علاوه بر مواردی که تا اینجا گفتیم، به رعایت یا عدم رعایت یک سری نکات و اصول ساده بستگی دارد. در این بخش از نحوه مراقبت از موهای خشک، با تعدادی از مهم‌ترین عوامل در راستای بهبود شرایط موهایتان آشنا شوید:

شستشوی ملایم

حتماً از شامپوهای مرطوب‌کننده و فاقد سولفات استفاده کنید که به‌طور اختصاصی برای موهای خشک فرموله شده‌اند. سولفات روغن‌های طبیعی را از مو جدا کرده و باعث خشک‌تر شدن آن‌ها می‌شود. همچنین برای جلوگیری از تشدید خشکی، شستشو را به 2 الی 3 مرتبه در هفته محدود کنید.

نرم کننده مناسب

بعد از شامپو کردن، از یک نرم‌کننده آب‌رسان برای ساقه موها استفاده کنید. برای جلوگیری از سنگین شدن ریشه مو و پوست سر، نرم‌کننده را به این نقاط نمالید. پیش از آبکشی، اجازه دهید که نرم‌کننده برای چند دقیقه روی موها باقی بماند تا رطوبت آن کاملاً جذب شود.

اجتناب از آب داغ

موهای خود را با آب خنک یا ولرم بشویید. آب داغ روغن‌های طبیعی را از بین می‌برد و موها را خشک و شکننده می‌کند. در پایان حمام، حتماً موها را با آب سر بشویید تا کوتیکول‌ها بسته شوند و مو درخشندگی بیشتری پیدا کند.

خشک کردن ملایم

به‌آرامی یک حوله نرم و میکرو فیبر را روی موهایتان بکشید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود. ازآنجایی‌که موهای خیس مستعد شکستن هستند، از مالش شدید آن‌ها با حوله پرهیز کنید. در صورت امکان صبر کنید موهایتان در هوای آزاد خشک شود تا از آسیب‌های حرارتی در امان بماند.

مصرف محافظ های حرارتی

اگر نیاز به استفاده از ابزارهای حالت‌دهنده گرمایی دارید، قبل از حالت دادن از سرم یا اسپری محافظ حرارت استفاده کنید. این مواد با ایجاد یک لایه بین موهای شما و حرارت ابزارهای حالت‌دهنده، از تبخیر رطوبت تارهای مو جلوگیری می‌کنند و با کاهش آسیب‌های احتمالی، راهکاری مناسب برای مراقبت از موهای خشک هستند.

استایل های محافظتی مو

برای استایل دادن به موهای خشک از مدل‌هایی مانند گیس، بافت و دم‌اسبی استفاده کنید که از موها در برابر عوامل محیطی و اصطکاک محافظت می‌کنند. بخصوص در شرایط آب‌وهوایی سخت، این مدل‌ها خطر خشکی و شکستگی را کاهش می‌دهند و انتخاب ایده‌آلی برای محافظت از موهای خشک هستند.

اصلاح دوره ای مو

فارغ از اینکه موهای شما چه استایلی دارند، هر 6 الی 8 هفته یک‌بار آن‌ها را اصلاح کنید تا انتهای دوشاخه موها از بین برود. دوشاخه شدن یک مشکل رایج در موهای خشک است که مانع از حرکت مواد مغذی به ساقه مو شده و منجر به آسیب‌های بیشتر می‌شود.

رژیم غذایی متعادل و آبرسانی

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که سرشار از مواد معدنی، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها باشد. ازجمله مواد مغذی برای حفظ سلامت موها می‌توان به بیوتین، اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین E اشاره کرد. برای اینکه بدن شما همیشه آب کافی داشته باشد یا اصطلاحاً هیدراته بماند، روزانه مقدار زیادی آب بنوشید. کم‌آبی بدن می‌تواند بر روی سطح رطوبت موها تأثیر بگذارد.

پرهیز از شانه زدن زیاد

هنگام برس یا شانه زدن موها بخصوص زمانی که هنوز خیس هستند، بسیار ملایم رفتار کنید. برای باز کردن گره‌ها از یک شانه با دندانه‌های پهن یا برس مخصوص موهای خیس استفاده کنید. به یاد داشته باشید که در مورد موهای خشک، برس زدن بیش‌ازحد می‌تواند منجر به شکستگی شود.

ماساژ منظم پوست سر

به‌منظور بهبود گردش خون پوست سر و تحریک روغن‌های طبیعی موجود در آن، پوست سر خود را به‌طور منظم با نوک انگشتانتان ماساژ دهید. این فرآیند به توزیع رطوبت در امتداد ساقه مو کمک کرده و سلامت کلی مو را بهبود می‌بخشد.

اجتناب از انجام اقدامات مختلف روی مو

استفاده از درمان‌های شیمایی، رنگ مو، اقدامات آرامش‌بخش و… را محدود کنید. چنین فرآیندهایی می‌توانند ساقه مو را ضعیف کنند و منجر به خشکی و شکستگی شوند. برای مراقبت از موهای خشک خود، این درمان‌ها را کنار بگذارید یا حداقل مطمئن شوید که توسط افراد متخصص انجام می‌شوند.

روبالشی ابریشمی یا ساتن

درصورتی‌که روبالشی شما نخی است، آن را با روبالشی ساتن یا ابریشمی عوض کنید. این مواد موجب کاهش اصطکاک موهای شما می‌شوند و از گره خوردن و شکستن آن‌ها در حین خواب جلوگیری می‌کنند.

شستشوی موی خشک

روتین مراقبت از موهای خشک و محصولات متنوع، تنها تا حدودی باعث بهبود شرایط پوست و موی سر شما می‌شوند. در کنار این روتین، شما باید به نکات و راهنمایی‌های کاربردی که توسط افراد و منابع معتبر معرفی می‌شوند هم توجه داشته باشید. جنس روبالشی، ماساژ منظم پوست سر، اجتناب از آب داغ برای شستشوی مو، پرهیز از مدل‌های تنگ مو و اجتناب از محصولات الکلی، تنها تعدادی از این نکات ارزشمند و مفید هستند.

ماسک های مو خانگی

درمان‌های خانگی می‌توانند از بهترین روش های مراقبت از موهای خشک باشند و به روند بهبود سرعت ببخشند. عسل، موز و آووکادو برخی مواد غذایی رایج هستند که می‌توان از آن‌ها برای درست کردن ماسک موهای خشک بهره برد. این مواد سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغری هستند که موهای شما را عمیقاً تغذیه و مرطوب می‌کنند.

پرهیز از مدل های تنگ برای مو

از مدل‌ها و استایل‌های مو که باعث کشیدگی شدید موها می‌شوند، دوری‌کنید. برای مثال چه در زمان استفاده از مدل دم‌اسبی یا مدل بافت، حتماً این استایل‌ها را به‌صورت شل و آزاد پیاده‌سازی کنید.

دستگاه مرطوب کننده هوا

اگر در محیط‌هایی با آب‌وهوای خشک زندگی می‌کنید (مثل یزد، بیرجند و اصفهان)، رطوبت خانه خود را به کمک دستگاه مرطوب‌کننده هوا افزایش دهید. افزایش رطوبت هوا به‌ویژه در ماه‌های زمستان یا در فضاهای اداری مجهز به تهویه مطبوع، از خشک شدن موها جلوگیری می‌کند.

پرهیز از قرار گرفتن طولانی در معرض نور خورشید

قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض نور آفتاب به پروتئین‌های مو آسیب می‌رساند و منجر به خشکی مو می‌شود. اگر قرار است برای زمان طولانی در معرض نور و حرارت خورشید قرار بگیرید، کلاه به سر کنید یا از محصولات مو با خاصیت محافظت در برابر اشعه ماوراء‌بنفش بهره ببرید.

اجتناب از محصولات پایه الکلی

یکی از نکات مهم در نحوه مراقبت از موهای خشک، اجتناب از محصولات حاوی الکل مانند اسپری‌ها و ژل‌ها است. الکل با از بین بردن روغن طبیعی موها، خشکی را به‌شدت تشدید می‌کند و باعث سوزش و خارش پوست سر می‌شود.

محافظت از مو در حین شنا

برای محافظت از موهایتان در مقابل آب کلردار یا آب شور استخر، از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید. همچنین پس از پایان شنا، موهایتان را کاملاً آبکشی کرده و به‌منظور کاهش آسیب‌های احتمالی، از یک نرم‌کننده قدرتمند بهره ببرید.

دریافت مشاوره تخصصی

اگر مشکل موهای شما با وجود پیروی از روش های مراقبت از موهای خشک همچنان ادامه دارد، با یک آرایشگر حرفه‌ای یا متخصص پوست و مو مشورت کنید. این افراد می‌توانند شرایط موهای شما را به‌خوبی ارزیابی کنند تا توصیه‌ها و درمان‌های شخصی متناسب با نیازهای خاص شما را ارائه دهند.

اگرچه این بخش به‌عنوان نکات اضافی در روتین مراقبت از موهای خشک در اختیار شما قرار گرفت، اما رعایت آن‌ها تأثیر چشم‌گیری در کیفیت سلامت و زیبایی موها به وجود می‌آورد. با رعایت این نکات می‌توانید آسیب‌های محیطی را به حداقل برسانید، سلامت کلی موها را بهبود ببخشید و رطوبت موهای خود را تأمین کنید.

درمان های خانگی برای مراقبت از موهای خشک

درمان‌های خانگی به‌عنوان شیوه‌هایی مؤثر و مقرون‌به‌صرفه برای درمان خشکی مو شناخته می‌شوند و میلیون‌ها انسان در سراسر دنیا از آن‌ها بهره می‌برند. درواقع شما می‌توانید با مواد اولیه‌ای که اغلب در آشپزخانه وجود دارند، انواع ترکیبات مؤثر برای بهبود نرمی، رطوبت، درخشندگی و سلامت موها را تهیه و استفاده کنید. استفاده از این روش های درمان موهای خشک در کنار شیوه‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، شرایط را به نفع شما تغییر می‌دهند.

ماسک عسل و ماست

عسل یک ماده غذایی مرطوب‌کننده، جذب‌کننده مواد مغذی و حفظ‌کننده رطوبت است. در مقابل ماست حاوی لاکتیک اسید است که پوست را پاک‌سازی کرده و موها را مرطوب می‌کند. استفاده از این ماسک باعث نرمی، لطافت و تأمین رطوبت موهای شما می‌شود.

طرز تهیه

مقدار مساوی عسل و ماست ساده را باهم مخلوط‌کنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و بیشتر روی نواحی خشک تمرکز کنید. اجازه دهید که مواد بین 20 تا 30 دقیقه روی موها بمانند و سپس آن‌ها را بشویید. پس از این مرحله، موهای خود را با شامپو و نرم‌کننده مخصوص موهای خشک آبکشی کنید.

ماسک آووکادو و موز

آووکادو میوه‌ای سرشار از چربی‌های سالم و ویتامین‌های مختلف است. در مقابل موز حاوی روغن‌های طبیعی و پتاسیم است. ترکیب این دو میوه خوشمزه منجر به ایجاد ماسکی می‌شود که موهای خشک را عمیقاً آب‌رسانی و تغذیه می‌کند و ازاین‌رو یکی از روش های مراقبت از موهای خشک به شمار می‌آید.

طرز تهیه

یک آووکادوی رسیده و موز را باهم له کنید تا خمیری خامه‌ای ایجاد شود. این ترکیب را بین 30 تا 40 دقیقه روی موهایتان بگذارید و سپس قبل از شامپو کردن و مصرف نرم‌کننده، مواد را کاملاً به کمک آب سرد یا ولرم از روی موها پاک‌کنید.

درمان ژل آلوئه ورا

آلوئه‌ورا یک میوه بسیار کاربردی در حوزه مراقبت از مو بوده و از آن در بیشتر محصولات مراقبتی این حوزه استفاده می‌شود. این میوه حاوی اسیدهای آمینه، آنزیم‌ها و ویتامین‌هایی است که پوست و مو سر را مرطوب کرده و تسکین می‌دهند. آلوئه‌ورا به تعادل PH پوست سر کمک می‌کند، خشکی را کاهش می‌دهد و به بهبود سلامت کلی مو کمک می‌کند.

طرز تهیه

ژل آلوئه‌ورای تازه را از درون میوه آن استخراج‌کنید و مستقیماً روی موها و پوست سر خود بمالید. اجازه دهید که این ژل بین 20 تا 30 دقیقه روی پوست و موی سر بماند و بعد از شستن با آب خالی، موهای خود را شامپو کنید.

موی خشک

مواد غذایی مختلفی که در بیشتر آشپزخانه‌ها پیدا می‌شوند، منابع مهمی برای مراقبت از موهای خشک هستند. از سفیده تخم‌مرغ گرفته تا روغن‌زیتون، بذر کتان، موز و حتی سس مایونز را می‌توانید برای بهبود خشکی پوست و موی سر به کار بگیرید. بیشتر این مواد غذایی حاوی اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها، آنزیم‌ها و روغن‌های طبیعی هستند که به افزایش سطح رطوبت و بهبود سلامت کلی موهای شما کمک می‌کنند.

ماسک زرده تخم مرغ و روغن زیتون

زرده تخم‌مرغ برخلاف بوی زننده‌ای که دارد، سرشار از مواد مغذی، پروتئین‌ها و چربی است که به تقویت و مرطوب کردن مو کمک می‌کند. از سوی دیگر روغن‌زیتون که پیشتر در مورد خواص آن صحبت کردیم، شدت آب‌رسانی به موها را افزایش می‌دهد. ترکیب این دو ماده غذایی یکی از راه های مراقبت از موهای خشک در منزل است.

طرز تهیه

یک عدد زرده تخم‌مرغ را با یک قاشق غذاخوری روغن‌زیتون مخلوط کرده و سپس به موهای خود بمالید. این ترکیب باید حدود 15 تا 30 دقیقه روی پوست و موهای سر بماند؛ سپس طبق معمول موها را ابتدا با آب تمیز کرده و درنهایت با شامپو آبکشی نمایید.

ماسک سس مایونز

سس مایونز که بیشتر در تهیه انواع سالاد کاربرد دارد، یکی از مواد غذایی کاربردی در نحوه مراقبت از موهای خشک است. این سس سرشار از اسیدهای آمینه و روغن‌های مفید است که موهای خشک را عمیقاً مرطوب و احیا می‌کند. از دیگر مزایای ماسک سس مایونز می‌توان به بهبود نرمی و حالت‌پذیری موها اشاره کرد.

طرز تهیه

مقدار زیادی سس مایونز را بدون اینکه با هیچ ماده دیگری مخلوط‌کنید، به نوک موهایتان بمالید. موهای خود را با کلاه دوش بپوشانید و اجازه دهید که حدود 30 دقیقه تا 1 ساعت در همین شرایط بماند. سپس ابتدا موها را با آب شسته و درنهایت به کمک شامپو آبکشی کنید.

درمان ژل بذر کتان

مهم‌ترین مزیت ژل بذر کتان برای موهای خشک، اسیدهای چرب امگا 3 این ماده است. این اسیدها قادرند که رطوبت لازم را برای موهای خشک فراهم کنند و ضمن بهبود نرمی و لطافت، حالت‌پذیری موها را بهبود ببخشند. بذر کتان از گذشته‌های دور تا به امروز برای حالت‌دهی و تقویت موها استفاده شده است.

طرز تهیه

بذر کتان را در آب بجوشانید تا قوام پیدا کند و بافت آن ژلی شود. پس‌ازاینکه کاملاً خنک شد، آن را روی موهایتان بمالید و روی موها را با کلاه دوش بپوشانید. پس‌ازاینکه ژل بذر کتان بین 20 الی 30 دقیقه روی موهایتان ماند، آن‌ها را بشویید.

ماسک موی هیبیسکوس

هیبیسکوس نوعی گیاه سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که موها را عمیقاً تغذیه و تقویت می‌کند. ماسک حاصل از این گیاه می‌تواند خاصیت ارتجاعی مو را بهبود ببخشد و درنهایت از خشکی و شکستگی تارهای مو جلوگیری کند.

طرز تهیه

گلبرگ‌های تازه هیبیسکوس را خشک کرده یا به‌جای آن از پودر هیبیسکوس آماده استفاده کنید. این گیاه را با یک روغن حامل، مانند روغن نارگیل مخلوط‌کنید تا ترکیبی خمیری ایجاد شود. این مخلوط را روی موهایتان بمالید و بگذارید برای 30 دقیقه بماند. سپس قبل از شامپو کردن، ابتدا موها را به‌خوبی آبکشی نمایید.

شستشو با آب برنج

آخرین درمان خانگی مراقبت از موهای خشک که در این بخش معرفی می‌کنیم، استفاده از آب برنج است. آب برنج سرشار از انواع اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که می‌تواند موها را تقویت و درخشنده کند. همچنین این ماده قادر است که سلامت کلی موهای آسیب‌دیده و خشک را بهبود ببخشد.

طرز تهیه

برنج خام را کاملاً بشویید و سپس آن را حدود 30 دقیقه در آب خیس کنید. برخلاف سایر متدهایی که تا اینجا معرفی کردیم، از آب برنج به‌عنوان آخرین مرحله شستشوی مو پس از شامپو استفاده کنید. اجازه دهید که آب برنج چند دقیقه روی پوست سر بماند و سپس با آب سرد یا ولرم آبکشی نمایید.

درمان های حرفه ای برای مراقبت از موهای خشک

هنگامی‌که با مشکلات دائمی و آزاردهنده مرتبط با موهای خشک مواجه هستید، دیگر نمی‌توان تنها به یک روتین معمولی و درمان‌های خانگی اکتفا کرد. در چنین مواقعی به دانش و تجربه افراد متخصص و درمان‌های حرفه‌ای و اثربخش‌تر احتیاج دارید. از طرفی افرادی که در سالن‌های زیبایی و کلینیک‌های معتبر فعالیت دارند هم می‌توانند بهترین روش های مراقبت از موهای خشک را برای بهبود شرایط شما به کار بگیرند. بیایید تا شما را با تعدادی از این مراقبت‌های حرفه‌ای آشنا کنیم:

درمان های روغن داغ

در سالن‌ها و کلینیک‌های تخصصی پوست و مو برای بهبود خشکی موی سر از درمان‌های روغن داغ بهره می‌برند. این شیوه درمانی شامل استفاده از روغن‌های گرم و غنی از مواد مغذی (مانند روغن آرگان یا روغن‌زیتون) است که روی پوست سر و موها ماساژ داده می‌شود. این فرآیند باعث رطوبت‌رسانی عمیق به پوست شده و موها را نرم‌تر و حالت‌پذیرتر می‌کند.

درمان کراتینه

درمان‌های کراتینه به‌صورت اختصاصی برای بهبود بافت و حالت‌پذیری موهای خشک طراحی‌شده‌اند. این نحوه مراقبت از موهای خشک شامل استفاده از محلول مبتنی بر کراتین است که روی مو ریخته شده و با استفاده از حرارت، درون موها ماندگار می‌شود.

ماسک مو و بخار درمانی

کلینیک‌های تخصصی با بهره‌مندی از بهترین مواد اولیه و فرمولاسیون‌های اختصاصی خود، انواع ماسک مو را به مشتریان ارائه می‌دهند. از طرفی این کلینیک‌ها خدمات بخار درمانی را هم ارائه می‌دهند که خواص نرم‌کنندگی و رطوبت‌رسانی ماسک‌ها را بهبود می‌بخشد. بخار موجب باز شدن کوتیکول‌های مو می‌شود و به مواد مغذی اجازه می‌دهد تا عمیقاً موها را مرطوب کنند.

سرم و روغن های حرفه ای مو

آرایشگران و فعالان حوزه پوست و مو می‌توانند سرم‌ها و روغن‌های حرفه‌ای مو را متناسب با نگرانی‌های خاص موهای خشک شما توصیه کنند. معمولاً این محصولات حاوی مواد غلیظ و باکیفیت هستند که به‌طور مؤثری با خشکی مو مقابله کرده و بافت موها را بهبود می‌بخشند.

درمان های پوست سر

یکی دیگر از خدمات تخصصی مراقبت از موهای خشک که در کلینیک‌های تخصصی ارائه می‌شود، درمان‌های مرتبط با پوست سر است. لایه‌برداری، آب‌رسانی عمیق و سم‌زدایی برخی از خدمات حرفه‌ای برای بهبود پوست سر هستند. این درمان‌ها به از بین بردن سلول‌های مرده پوست، باز کردن انسداد فولیکول‌های مو و حفظ محیط سالم پوست سر کمک می‌کنند.

درمان های تجویزی

در مواردی که خشکی ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای باشد، متخصصان پوست و مو می‌توانند با تجویز شامپوهای دارویی، درمان‌های موضعی یا داروهای خوراکی، علت اصلی خشکی مو را رفع کنند.

مراقبت از موی خشک

تجویز این روش های مراقبت از موهای خشک کاملاً تخصصی بوده و تنها در صلاحیت پزشک متخصص است. از طرفی این افراد بر اساس ناراحتی‌های پوست و موی سر شما، شیوه‌های مراقبتی کاملاً شخصی را به شما ارائه می‌دهند.

راهنمای تغذیه و رژیم غذایی

متخصصان پوست با بررسی شرایط شما و تشخیص دلایل خشکی مو، راهنمایی‌های کاربردی درزمینهٔ تغییرات رژیم غذایی ارائه می‌دهند. این افراد همچنین مکمل‌هایی که سلامت کلی مو را ارتقا می‌دهند نیز به شما تجویز می‌کنند. برای مثال، متخصص پوست و موی شما ممکن است انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی یا اسیدهای چرب امگا 3 را برای رفع کمبودهای تغذیه که در خشکی مو نقش دارند، توصیه کند.

جمع بندی

مراقبت از موهای خشک نیازمند یک رویکرد آگاهانه و جامع است که هم عوامل داخلی و هم عواملی بیرونی مسبب خشکی را هدف قرار دهد. درک علل خشکی مو، شناخت عناصر محیطی، تأثیر حالت‌دهنده‌های گرمایی، آشنایی با اشتباهات رایج مراقبت از مو و شناسایی بیماری‌های زمینه‌ای، اولین گام برای درمان مؤثر موهای خشک است.

اتخاذ یک رویکرد مراقبت از مو، ازجمله شستشوی ملایم با محصولات مرطوب‌کننده، استفاده منظم از نرم‌کننده‌های عمیق و مصرف ماسک‌های مغذی باعث افزایش قابل‌توجه سطح رطوبت و تنظیم چربی موها می‌شود. همچنین شما همواره می‌توانید از درمان‌های طبیعی که شامل روغن نارگیل، شی باتر، بذر کتان، آلوئه‌ورا و… هستند، در روند بهبود موهای خشک استفاده کنید.

زمانی که روش های مراقبت از موهای خشک رایج اثربخشی مناسبی نداشته باشند، مشورت با افراد متخصص و بهره‌مندی از درمان‌های حرفه‌ای الزامی است. این درمان‌ها می‌توانند شامل آنالیز دقیق پوست سر، سرم و روغن‌های تخصصی، درمان‌های حرفه‌ای پوست سر و مواردی از این قبیل باشند. به خاطر داشته باشید که صبر و بردباری مهم‌ترین عنصر در مراقبت از موهای خشک است که ضامن سلامت، شادابی و زیبایی موها در طولانی‌مدت خواهد بود.

سؤالات متداول
موهای خشک هر چند وقت یک‌بار به شستشو احتیاج دارند؟
شستشوی موهای خشک را به 2 الی 3 مرتبه در هفته محدود کنید. شستشوی مکرر موهای خشک باعث از بین رفتن روغن‌های طبیعی می‌شود و موها را خشک‌تر از قبل می‌کند. به‌منظور حفظ رطوبت و آب‌رسانی بهتر، از شامپو و نرم‌کننده فاقد سولفات و مرطوب‌کننده استفاده کنید.
چگونه از موهایم در مقابل آسیب ناشی از حالت‌دهنده‌های حرارتی محافظت کنم؟
قبل از استفاده از ابزارهایی مانند سشوار، اتو صاف‌کننده و اتو فرکننده، از سرم‌ها یا اسپرهای محافظ حرارت کمک بگیرید. علاوه بر این، حرارت ابزارهای حالت‌‌دهنده داغ را روی درجه پایین یا متوسط تنظیم کنید تا آسیب کمتری به موها برسانند. در صورت امکان برای جلوگیری از خشکی و آسیب ناشی از گرما، موهایتان را در هوای آزاد خشک کنید.
هر چند وقت یک‌بار باید موهای خشکم را کوتاه کنم؟
هر 6 الی 8 هفته نوک موهایتان را اصلاح کنید تا مشکلاتی نظیر موخوره و دوشاخه شدن به ساقه مو منتقل نشوند. کوتاه کردن منظم باعث رشد بهتر مو می‌شود و همچنین از بروز آسیب‌های بیشتر جلوگیری می‌کند.
آیا می‌توانم از محصولات موهای معمولی روی موهای خشک استفاده کنم؟
بهتر است برای مراقبت بهتر از موهای خشک، همیشه از محصولات اختصاصی موهای آسیب‌دیده و خشک بهره ببرید. در فروشگاه‌های اینترنتی به دنبال محصولاتی باشید که با برچسب مرطوب‌کننده، آب‌رسان یا «برای موهای خشک» هستند. این محصولات حاوی موادی هستند که رطوبت و مواد مغذی بیشتری را به موها تزریق می‌کنند.
آیا استرس و کم‌خوابی از دلایل خشک شدن موها هستند؟
بله، استرس و کم‌خوابی می‌تواند بر سلامت مو تأثیر منفی بگذارد و منجر به خشکی و سایر مسائل شود. مدیریت استرس از طریق تکنیک‌های تمدد اعصاب و حصول اطمینان از خواب کافی باعث بهبود رطوبت و شادابی کلی موها می‌شود.
چگونه از خشک شدن موهایم در زمستان جلوگیری کنم؟
هوا در طول زمستان تمایل به خشکی دارد که این موضوع می‌تواند رطوبت را از موهای شما خارج کند. استفاده از یک دستگاه مرطوب‌کننده هوا در داخل منزل یا محیط کار، رطوبت هوا را افزایش می‌دهد و گزینه مناسبی برای فصل زمستان است. علاوه به راین برای محافظت از موهای خود در برابر بادهای تند و هوای سرد، از کلاه ، شال یا روسری استفاده کنید.

 

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *