وبلاگ باریژان
0

مقایسه پن و صابون؟ بررسی انواع پاک کننده های صورت

پن هیدراویت ویتالیر مناسب پوست های خشک
بازدید 839

صابون برای اولین بار در سال 1856 میلادی تولید شد و از آن زمان به یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شوینده‌های صورت و بدن تبدیل‌شده است. اما باوجود تنوع بسیار بالای محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست، آیا صابون بهترین گزینه برای پاک‌سازی پوست است؟ در پاسخ به این سؤال است که باید اطلاعت خودمان در مورد پن و صابون را به‌طورجدی به‌روز کنیم.
پن یکی از شوینده‌های باکیفیت و پرفروش است که این روزها محبوبیت فراوانی در بین مصرف‌کنندگان پیداکرده است. اگر پوست حساسی دارید، احتمالاً باید در مصرف صابون‌های معمولی احتیاط کنید! بعدازاینکه فرق بین پن و صابون برایتان آشکار شود، بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام شوینده برای حفظ سلامت و تمیزی پوست شما، اثربخشی بالاتری دارد.

پن و صابون از شوینده‌های اصلی پوست صورت و بدن هستند. تولید انواع پن برای پوست‌های مختلف، به معنی توقف تولید صابون نیست؛ هرسال مدل‌های جدیدی از انواع صابون‌ها وارد بازار می‌شوند و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن‌ها دارند. بااین‌وجود، پن ممکن است همان محصولی باشد که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اید. پیش از بررسی تفاوت پن و صابون، باید به این موضوع اشاره‌کنیم که پن شوینده‌ای ملایم، دوستدار پوست و برای پاک‌سازی پوست‌های حساس ایدئال است.

برای اینکه بهتر بتوانید فرق پن و صابون را متوجه شوید، در ادامه هرکدام از این دو محصول را به‌طور جداگانه بررسی می‌کنیم. سپس به بررسی تفاوت‌های اساسی بین آن‌ها می‌پردازیم.

پن شستشو چیست؟

پن نوعی شوینده مصنوعی است که پایه و اساس آن از ترکیب چند پاک‌کننده بسیار پیچیده نظیر سورفکتنات‌های آنیونی و غیر یونی ملایم یا مونوگلیسرید سولفات سدیم کوکویل به دست می‌آید. این محصول می‌تواند در دو حالت جامد و مایع تولید و استفاده شود. پن شوینده به‌گونه‌ای تولیدشده که pH آن کمی اسیدی و نزدیک به pH پوست بدن است. همین موضوع باعث شده تا این شوینده مانع از ایجاد حساسیت‌های پوستی مختلف شود.

پن ویتامین سی ویتالیر با پاک کنندگی و اثربخشی بالا.

علاوه بر این مزیت مهم، پن شستشو قادر است تا پیوند بین پوست با آلودگی و چربی روی آن را ناپایدار کند تا به‌راحتی با آب شسته شوند. پن شستشو یک پاک‌کننده عالی و اثربخش است. در ادامه برای بررسی دقیق فرق بین پن و صابون، به توضیح ساختار صابون و معرفی کلی این محصول می‌پردازیم.

صابون چیست؟

صابون از ترکیب یک ماده قلیایی با روغن یا چربی، در فرآیندی به نام صابون‌سازی ساخته می‌شود. این یک فرآیند شیمیایی است که ابتدا چربی‌های تری گلیسیرید با اسیدهای چرب آزاد هیدرولیز شده و بعدازآن با مواد قلیایی ترکیب می‌شوند. این فرآیند منجر به تولید صابون می‌شود.

صابون صورت متفرقه برای شستشو صورت و بدن.

نسبت چربی‌های استفاده‌شده در صابون می‌تواند متغیر باشد؛ به شرطی که این نسبت کاملاً استاندارد باشد و به صابون اجازه دهد به‌طور فیزیکی شکل بگیرد. تفاوت این نسبت‌ها باعث می‌شود تا میزان تولید کف در بعضی صابون‌ها بیشتر و در بعضی دیگر کمتر باشد. علاوه بر چربی‌ها، پالم، پارابن و بعضی مواد افزودنی دیگر نیز در بسیاری از صابون‌ها وجود دارند. ما در بررسی تفاوت پن و صابون به این موضوع می‌پردازیم که آیا این مواد اولیه برای پوست بدن مفید هستند یا ممکن است باعث آسیب رسیدن به بافت پوست شوند.

فرق بین پن و صابون چیست؟

مقایسه بین صابون و پن.

تا اینجا متوجه این نکته مهم شدیم که فارغ از شباهت فیزیکی بین صابون و پن، این دو پاک‌کننده تفاوت‌های آشکاری در فرمولاسیون خود دارند. فرمولاسیون و ترکیبات متفاوت، منجر به ایجاد نتایج و آثار غیر یکسان بر روی پوست شما خواهند شد.

  • اولین و مهم‌ترین تفاوت پن و صابون در این است که پن (بار) نسبت به صابون‌های معمولی (با پایه قلیایی)، سازگاری بیشتری با پوست صورت و بدن دارد. صابون‌ها با پایه قلیایی، تمایل به افزایش pH پوست شما دارند و لایه اسیدی روی پوست شما را مختل می‌کنند. همان‌طور که پیشتر اشاره شد، پن pH بسیار نزدیکی به pH طبیعی پوست بدن دارد.
  • باوجوداینکه پن‌ها کف خوبی ایجاد می‌کنند، برخلاف صابون‌ها موجب کم‌آبی یا تحریک پوست نمی‌شوند. بعد از شستشوی پوست با آب، صابون‌ها بقایای قلیایی خود را روی پوست باقی می‌گذارند که باعث ایجاد خارش می‌شود. این مشکل برای افرادی که پوست حساسی دارند، بسیار جدی‌تر خواهد بود.
  • بیشتر صابون‌ها باعث خشک شدن پوست صورت و بدن می‌شوند؛ این در حالی است که پن، پوستی نرم و شاداب را برایتان به ارمغان می‌آورد.
  • موضوع بعدی در مقایسه پن و صابون، این است که پن فقط یک لایه نازک و ناپایدار از کثیفی و چربی باقی می‌گذارد که به‌سادگی با آب شسته می‌شود. این در حالی است که برای شستن بقایای صابون از روی پوست، به آب بیشتری نیاز دارید.
  • به دلیل ماهیت خنثی بودن pH پن، امکان اضافه کردن ترکیبات مفید به آن وجود دارد که این ترکیبات نقش مهمی در زیبایی، شادابی و سلامت پوست شما خواهند داشت. این ترکیبات می‌توانند شامل انواع مواد مغذی یا ویتامین‌ها باشند.
  • پن محصولی مصنوعی و اصطلاحاً شیمیایی است؛ این در حالی است که بیشتر صابون‌های سنتی از مواد و ترکیبات طبیعی تولید می‌شوند. توجه داشته باشید که این به معنی برتری یکی نسبت به دیگری نیست و صرفاً یک فرق بین پن و صابون است.
  • دیگر تفاوت پن و صابون، در قیمت آن‌ها است. در مقایسه با صابون‌های سنتی، پن معمولاً گران‌تر است؛ زیرا تولید آن‌ها شامل فرآیندهای صنعتی پیچیده‌ای است که درنهایت منجر به تولید یک محصول پایدار و باکیفیت می‌شود.

انواع پن برای شستشو صورت و بدن

انواع پن و صابون برای انواع پوست

اگر بعد از مقایسه پن و صابون، احساس می‌کنید که به استفاده از پن علاقه‌مند شده‌اید، بهتر است با مدل‌های متنوع این محصول آشنا شوید. درواقع مانند صابون‎‌ها، پن هم دارای انواع مختلفی است و می‌تواند نقش بسزایی در زیبایی و سلامت پوست شما داشته باشد.

  • پن ضد لک
  • پن ضد جوش
  • پن روشن ‌کننده
  • پن لایه‌بردار
  • پن شستشوی مرطوب‌کننده
  • پن حاوی ویتامین سی
  • پن مناسب پوست چرب

تمام این محصولات قابلیت شستشوی پوست شما را دارند؛ اما هرکدام دارای خواص ویژه‌ای نیز هستند که موجب بهبود وضعیت پوست شما می‌شوند. در ادامه به توضیح مختصر بعضی از این محصولات می‌پردازیم.

پن ضد جوش

این محصول فرمولاسیونی دارد که به کنترل تولید سبوم (چربی طبیعی پوست) کمک کرده و مانع از ایجاد انواع جوش می‌شود. این پن هم برای جلوگیری از ایجاد جوش و هم برای درمان انواع جوش صورت و بدن مناسب است.

پن مخصوص پوست چرب

این محصول علاوه بر کنترل تولید چربی طبیعی پوست، pH پوست را کنترل و مانع از ایجاد چربی و به دنبال آن جوش و آکنه می‌شود. پن اکتیویت ویتالیر، نمونه‌ای بسیار باکیفیت از پن مخصوص پوست چرب است. این محصول توسط متخصصان پوست فرموله شده و اثربخشی مناسبی دارد. اگر بخواهیم پن و صابون پوست چرب را مقایسه کنیم، معمولاً پن گزینه بهتری است.

پن مرطوب‌کننده

بر کسی پوشیده نیست که رطوبت یکی از مهم‌ترین المان‌های داشتن پوستی سالم و زیبا است. در کنار استفاده از سایر محصولات مرطوب‌کننده و مراقبت از پوست، پن مرطوب‌کننده هم گزینه ایدئالی برای آب‌رسانی به پوست است. این محصول گزینه‌ای ایدئال برای پوست‌های خشک است و می‌توان آن را پن پوست خشک معرفی کرد. پن هیدراویت ویتالیر یکی از محصولات باکیفیت در این زمینه است که فرمولاسیونی بسیار مغذی، آب‌رسان و اثربخش دارد.

پن حاوی ویتامین سی

ویتامین سی یکی از عناصر موجود در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست صورت است. این ویتامین خواص فراوانی دارد و نقش مهمی در حفظ جوانی و شادابی پوست ایفا می‌کند. پن حاوی ویتامین سی ازجمله محصولاتی است که علاوه بر پاک‌سازی پوست صورت، ویتامین سی موردنیاز آن را هم تأمین می‌کند. کمپانی ویتالیر در این زمینه هم پیشتاز است و پن ویتامین سی ویتالیر در بین محصولات این کمپانی معتبر به چشم می‌خورد.

انتخاب بهترین شوینده با آگاهی از تفاوت پن و صابون

حالا که متوجه فرق بین پن و صابون شده‌اید، انتخاب از بین بهترین پاک کننده های صورت برایتان آسان‌تر خواهد بود. توجه داشته باشید که نوع پوست شما، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب نوع پاک‌کننده است. اگر بخواهیم یک جمع‌بندی کلی داشته باشیم، پن محصولی با فرمولاسیون سبک‌تر است که با انواع پوست صورت (حتی پوست حساس) سازگاری دارد. در شرایط خاص، بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید تا بهترین محصول را برای مراقبت از پوستتان انتخاب کنید.

پن ویتامین سی ویتالیر بهترین انتخاب با بهترین قیمت.

درنهایت زمانی که بین انتخاب پن و صابون مردد هستید، به قیمت این دو محصول هم توجه کنید. گاهی اوقات قیمت یک پن، سه تا چهار برابر هزینه‌ای است که برای خرید یک صابون می‌پردازید! پس همه چیز به شما بستگی دارد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *