وبلاگ باریژان
0

مناسب ترین روتین‌ ضد لک برای پوست های لک دار

روتین پوستی برای پوست‌های لک دار
بازدید 48

افرادی که لک‌های پوستی بر روی صورت و دور چشم خود دارند، باید از روتین‌ ضد لک استفاده کنند. لک‌های پوستی به دلیل اسکار، آکنه، ملاسما و خال‌های مادرزادی رخ می‌دهند. برخی از لک‌ها، نشانه بیماری هستند و برخی دیگر مشکلات پوستی را نمایان می‌کنند. برای اینکه بتوان هرگونه تغییر رنگ و لک پوست را برطرف کرد، بهتر است که از انواع روتین پوستی ضد لک استفاده کرد. در صورتی که پوست شما مستعد لک و ناراحتی‌های پوستی است، باید از راهنمای روتین پوستی برای پوست‌های لک دار استفاده کنید تا براق بودن و حالت روغنی پوست را از بین ببرید.

برای اینکه با محصولات مورد نیاز در روتین پوستی ضد لک بیشتر آشنا شوید تا انتهای متن همراه ما باشید.

لک چیست و روتین‌ ضد لک چه تاثیری روی پوست دارد؟

هنگامی‌ که پوست بیش از حد ملانین یا همان رنگدانه تولید کند، لک ایجاد می‌شود. تغییر رنگ پوست می‌تواند به دلایل ژنتیکی و اثر تماس با نور خورشید رخ دهد. البته عوامل مختلف دیگری هم وجود دارند که منجر به بروز لک و آکنه می‌شوند. بارداری، تماس با اشعه‌های نور خورشید و التهابات پوستی همگی می‌توانند از دلایل بروز لک روی صورت باشند.

روتین ضد لک

با توجه به اینکه لک‌های پوستی یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند، باید از روتین ضدلک استفاده کرد. روتین ضد لک و روشن کننده پوست شامل استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی است که برای پوست‌های مستعد آکنه و لک مناسب خواهند بود. با استفاده از انواع روتین پوستی ضد لک می‌توان نتایج مطلوبی به دست آورد و با گذراندن گام‌های مختلف، پوستی شاداب و شفاف داشت.

تفاوت بین آکنه و لک

برخی از افراد تصور می‌کنند که لک و آکنه یک نوع مشکل پوستی هستند، اما اینگونه نیست. افراد به لک‌های کوچک که شبیه به جوش‌های سرسیاه هستند، آکنه می‌گویند. اما آکنه، برای توصیف جوش‌های بزرگ و گسترده به کار گرفته می‌شود. در نتیجه لک‌های صورت با آکنه تفاوت دارند و برای استفاده از روتین ضد لک باید به این موضوع توجه داشت.

تفاوت بین لک و رنگدانه

رنگدانه‌ها یا لکه‌های تیره به دلیل تغییر در ترکیب ملانین پوست نمایان می‌شوند. این لک‌ها به عنوان لک‌های تیره شناخته می‌شوند و برخی از افراد با آکنه آن را اشتباه می‌گیرند. اما به طور کلی جوش‌های سرسیاه، پاپول، پوسچول، بثورات و برآمدگی‌ها در دسته بندی لک‌های پوستی قرار می‌گیرند.

برای اینکه بتوان لک‌های ایجاد شده روی پوست صورت را از بین برد، نیاز است که از روتین پوستی ضد لک استفاده کرد.

مراحل روتین‌ ضد لک برای داشتن پوستی شاداب

برای اینکه بتوانید پوستی شاداب، شفاف و بدون لک داشته باشید، باید از روتین ضد لک و روشن کننده پوست استفاده کنید. عمل به روتین ضدلک نیاز به زمان دارد تا اثرات خودش را باقی بگذارد. استفاده از محصولات موضعی و تخصصی ضد لک یکی از مهم‌ترین راه‌های کنترل لک هستند. برای اینکه بتوان یک روتین موثر و باکیفیت برای پوست‌های مستعد لک داشت، نیاز است که گام‌ها و مراحل روتین ضد لک را دانست. در ادامه چند گام ساده اما موثر برای برطرف کردن لک‌های پوستی عنوان خواهیم کرد.

مرحله اول: پاکسازی پوست

قبل از اینکه روتین ضدلک را شروع کنید، باید پاکسازی انجام دهید؛ کافی است که از طریق پاک کننده فومی ‌یا کرمی ‌ملایم، پوست را بشویید. پاک کننده‌های آرایش مانند: میسلار واتر می‌تواند به پاکسازی عمیق کمک کند و آلودگی‌ها از روی پوست از بین روند. این مرحله ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین بخش روتین پوستی است تا سایر مراحل و محصولات اثر گذاری خوبی روی پوست داشته باشند. از این رو برای مراقبت از پوست باید از پاکسازی مناسب پوست ضدلک استفاده کنید.

مرحله دوم: استفاده از تونر

تونر یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی است که برای هر روتین ضدلک باید استفاده شود. بعد از اینکه از شوینده‌های استفاده کردید نیاز است که PH پوست حفظ شود و حالت نرمال پوست بازگردد. تونر همان محصولی است که تعادل پوست را ایجاد می‌کند تا به شفافیت و شادابی پوست کمک کرد. همچنین تونرها به عنوان روشن کننده توصیه می‌شوند و به حفظ رطوبت کمک می‌کنند.

مرحله سوم: انتخاب ضد لک،‌ کلید اصلی زیبایی پوست

استفاده از ضدلک یکی از مهم‌ترین و تخصصی‌ترین محصولات و روتین پوستی است. ضدلک‌ها انواع مختلفی دارند که تولید ملانین را مهار کرده و با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند. محصولات ضد لک حاوی ترکیباتی مانند: ویتامین C هستند تا پوست به تدریج شفاف‌تر شود. همچنین برخی از ضد لک‌ها علاوه بر شفاف سازی پوست، لایه بردار هم بوده و به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

مرحله چهارم: سرم‌های ویتامین سی

علاوه بر اینکه باید از کرم‌های روشن کننده ضد لک استفاده کرد؛ باید مصرف سرم ویتامین سی را هم در روتین پوستی قرار داد. در روتین ضدلک باید از محصولات حاوی عصاره آلوئه ورا استفاده کرد تا پوست تغذیه شود و از خشکی پوست جلوگیری کرد.

ماسک‌های پوست چرب و لک دار از دیگر محصولات بهداشتی و مراقبتی هستند که می‌توان در کنار سرم‌های ویتامین سی استفاده کرد تا پوستی شاداب و صاف داشت.

مرحله پنجم: استفاده از آبرسان

برای اینکه پوست شاداب‌تر و شفاف تر دیده شود، نیاز است که از آبرسان‌های قوی حاوی عصاره آلوئه‌ورا و هیالورونیک اسید استفاده کرد. ماسک‌های حاوی عصاره گلاب و ویتامین سی می‌توانند به روشن شدن پوست کمک کنند و آبرسانی انجام دهند. در روتین ضدلک و روشن کننده پوست بهتر است که از صابون‌های طبیعی استفاده کرد تا مواد شیمیایی ضرری برای پوست نداشته باشند.

آبرسان‌های پوستی علاوه بر اینکه به شادابی پوست کمک می‌کنند، تغذیه مناسبی هم برای پوست هستند. مواد معدنی و مغذی که در روتین ضدلک استفاده می‌شوند؛ بدون شک برای جوان‌تر و لطیف‌تر شدن پوست کمک کننده هستند.

معرفی بهترین محصولات روتین ضدلک

برای اینکه بتوان پوست روشن و بدون لک داشت، نیاز است که یک روتین ضدلک پوستی را رعایت کرد. از این رو برای اینکه بتوانید با بهترین روتین ضدلک بیشتر آشنا شوید، محصولات معتبر و باکیفیتی را معرفی خواهیم کرد. محصولات برند وایت ویت شما را برای داشتن یک روتین پوستی مناسب همراهی می‌کند تا پوستی سالم و جوان داشته باشید.

میسلار واتر وایت ویت

میسلار واتر وایت ویت به عنوان یک پاک کننده آرایش و آلودگی‌های محیطی استفاده می‌شود. این محصول حاوی عصاره شیرین بیان و ویتامین سی است که به شفافیت و درخشندگی پوست هم کمک می‌کند. محلول پاک کننده آرایش وایت ویت برای پوست‌های کدر و مستعد لک مناسب بوده و می‌توان به عنوان یک پاک کننده ملایم از آن استفاده کرد

محلول پاک کننده آرایش وایت ویت

این محصول فاقد الکل بوده و از بروز حساسیت و التهاب روی پوست جلوگیری می‌کند. پاک کننده ملایم و سریع آرایش وایت ویت نیاز به شستشو ندارد و به عنوان روشن کننده و شفاف کننده پوست استفاده می‌شود.

شوینده وایت ویت

فوم شستشو یا ژل براش وایت ویت برای از بین بردن عواملی که لک ایجاد می‌کنند، مناسب هستند. پوست‌هایی که کدر و لک دار هستند بهتر است که از شوینده وایت ویت در روتین ضدلک استفاده کنند. ژل شستشوی وایت ویت با بهره‌مندی از ترکیبات منحصر به فردی که دارد، سلول‌های مرده را از بین برده و به کلاژن سازی پوست کمک می‌کند. همچنین این محصول به پوست انرژی می‌دهد تا شاداب‌تر دیده شود. از طرفی هم شوینده وایت ویت برای جلوگیری از باز شدن منافذ باز پوست استفاده می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ژل شستشوی صورت وایت ویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مناسب پوست‌های مستعد لک و کدر
  • جلوگیری از خشکی پوست
  • پاک کننده عمیق پوست
  • روشن کننده پوست

این محصول فاقد پارابن، عطر و مواد حساسیت زا است تا بتوان در انواع روتین پوستی ضد لک از آن استفاده کرد.

تونر تخصصی وایت ویت

تونر پاک کننده تخصصی وایت ویت به عنوان یک محصول مراقبت پوستی شناخته می‌شود. این محصول می‌تواند در برابر آلودگی‌های محیطی و اشعه آفتاب از پوست شما محافظت کند. تونر وایت ویت به علت داشتن شوینده‌ها و ترکیبات منحصر به فردی که دارد، موجب باز شدن روزنه‌های پوست می‌شود و آلودگی‌های ایجاد شده را از بین می‌برد. همچنین این محصول فاقد پارابن، مواد صابونی و الکل است تا از بروز جوش و آکنه جلوگیری کند.

به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌های تونر پاک کننده صورت وایت ویت عبارتند از:

  • حاوی کافئین و عصاره شیرین بیان
  • غنی شده با ترکیبات التیام بخش
  • جلوگیری از ایجاد لک
  • روشن کننده پوست
  • مناسب پوست‌های کدر و مستعد لک
  • فاقد پارابن، عطر، مواد صابونی و الکل
  • تکمیل کننده فرایند پاکسازی پوست

همچنین این محصول بدون نیاز به شستشواست و استفاده راحتی در روتین ضدلک دارد.

سرم ضدلک آربوتین

سرم ضدلک آربوتین یک محصول مناسب برای بهبود و کاهش لکه‌های پوستی شناخته می‌شود. این سرم ترکیبات مغذی دارد که به روشن کنندگی و مهار کردن آلودگی‌های پوست کمک می‌کند. ترکیبات استفاده شده در این محصول اثر بخشی مناسبی داشته و از بروز لک و آکنه جلوگیری می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های سرم ضد لک آربوتین وایت ویت عبارتند از:

  • روشن و شفاف کننده قدرتمند پوست
  • رفع کدری و خستگی پوست
  • از بین برنده لک‌های پوستی
  • بهبود روند کلاژن سازی

سرم ضد لک آربوتین به عنوان از بین برنده تیرگی پوست شناخته می‌شود و می‌توان در انواع روتین پوستی ضد لک از آن استفاده کرد.

سرم ضد لک آربوتین

کرم روشن کننده و ضد لک وایت ویت

کرم روشن کننده و ضدلک وایت ویت از ترکیبات موثر و مقوی ساخته شده است تا به روشن شدن پوست کمک کند. برای درمان انواع لک پوست صورت می‌توان از این محصول استفاده کرد. وجود ویتامین سی در ترکیبات کرم روشن کننده و ضد لک وایت ویت به شادابی و شفافیت پوست کمک می‌کند.

همچنین این محصول علاوه بر اثر جوانسازی، حاوی گلیسرین و آلوئه ورا است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند. به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌های کرم روشن کننده و ضدلک وایت ویت عبارتند از:

  • جلوگیری از بازگشت لک
  • روشن کننده و ضدلک
  • بدون اسانس و پارابن
  • هماهنگ کردن و یکدست شدن رنگ پوست
  • درمان لک‌های تیره
  • مناسب انواع پوست

این محصول فاقد تست حیوانی است و این موضوع باعث شده تا افراد از این کرم را در روتین پوستی خود قرار دهند.

سرم دور چشم کافئین بلفامد

سرم دور چشم کافئین بلفامد برای پوست‌های حساس مناسب بوده و گزینه ایده‌آلی برای پوست اطراف چشم است. این محصول حاوی 5 درصد کافئین لیپوزومال است که باعث افزایش گردش خون اطراف چشم می‌شود. سرم دور چشم کافئین بلفامد به کاهش تیرگی و پف زیر چشم کمک می‌کند و می‌توان برای برطرف کردن لک‌های زیر چشم از آن استفاده کرد. این سرم خاصیت آنتی اکسیدان داشته و از پوست در برابر اشعه‌های خورشید محافظت می‌کند. به طور کلی مهم‌ترین ویژگی‌های سرم دور چشم کافئین بلفامد عبارتند از:

  • حاوی ۵ درصد کافئین لیپوزومال
  • افزایش گردش خون اطراف چشم
  • کاهش تیرگی دور چشم
  • کاهش پف دور چشم
  • آنتی اکسیدان

همچنین سرم دور چشم کافئین بلفامد، انرژی بخش و شاداب کننده دور چشم است.

سرم دور چشم کافئین بلفامد

 

ضدآفتاب وایت ویت

افرادی که خارج از خانه فعالیت می‌کنند، باید صبح‌ها قبل خروج از منزل ضد آفتاب مناسب پوست خود را استفاده کنند. ضد آفتاب ضدلک وایت ویت برای صبح‌ها مناسب بوده و با بهره مندی از کمپلکس ضدلک، درمان انواع لک را فراهم می‌کند. ویژگی‌های اصلی فلوئید ضد آفتاب ضد لک وایت ویت عبارتند از:

  • محافظت کامل پوست در برابر uvaو uvb
  • کمک به پیشگیری و درمان لک
  • مقاوم در برابر آب و تعریق
  • کمک به رفع و درمان کک و مک ناشی از نورآفتاب
  • دارای ساختاری سبک
  • مناسب پوست‌های دارای لک

ضد آفتاب وایت ویت فاقد چربی بوده و کدری پوست را رفع می‌کند.

سرم لایه بردار AHA تایم ویت

سرم لایه بردار تایم ویت یکی از محصولات ضد لک است که به دلیل ترکیبات استفاده شده و قوی باید فقط یکبار در هفته‌ استفاده شود. این سرم حاوی AHA ۳۰ درصد و BHA ۲ درصد است. فرمولاسیون پیشرفته به کار گرفته شده در این محصول لایه بردار، باعث شده تا در روتین پوست ضد لک از آن استفاده کرد و نتیجه‌های فوق العاده‌ای آن را شاهد بود.

سرم لایه بردار AHA تایم ویت ویتالیر

از مهم‌ترین ویژگی‌های  سرم لایه بردار قوی تایم ویت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شاداب کننده و طراوت بخش
  • با حداکثر میزان اثرگذاری
  • جلوگیری از پیری پوست
  • مناسب انواع پوست
  • روشن کننده و یکنواخت کننده رنگ پوست
  • حذف سلول‌های مرده و لایه شاخی فرسوده
  • افزایش دهنده سرعت بازسازی سلولی
  • آنتی اکسیدان و ضد رادیکال آزاد

به طور کلی برای اینکه بتوان از انواع روتین‌‌های ضد لک استفاده کرد باید از محصولات معرفی شده بهره‌مند شد. فروشگاه اینترنتی باریژان در کنار شما است تا بتوانید از بهترین برند‌های لوازم آرایشی و مراقبتی محصولات مورد نیاز خود را تهیه کنید. باریژان یکی از سایت‌های تخصصی لوازم آرایشی و مراقبتی است که محصولات متنوعی را برای سلامت پوست و مو ارائه می‌کند. برای اینکه بتوانید روتین ضد لک مناسبی داشته باشید، کافی است که به صفحه اصلی این سایت و به آدرس barijan.com مراجعه کنید تا با مطالعه نقد و بررسی محصولات از بهترین برند‌ها، محصولات آرایشی خود را تهیه کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *